7 Cunsiglii per Riduce a Tramuntana
Cuntenutu
- Chì ghjè u tramontu?
- Attentate à un pianu
- Accende a so vita
- Mantene li attivi
- Ajuste i so mudelli di manghjà
- Minimizà u so stress
- Fornite cunfortu è familiarità
- Traccia u so cumpurtamentu
- Cura ancu voi stessu
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Chì ghjè u tramontu?
U tramontu hè un sintimu di a malatia d'Alzheimer è d'altre forme di dimenza. Hè cunnisciutu ancu "cunfusione di a fine di a ghjurnata". Se qualchissia chì vi curate hà dimenza, a so cunfusione è a so agitazione ponu aggravassi à a tarda dopu meziornu è a sera. In cunfrontu, i so sintomi ponu esse menu pronunziati prima di u ghjornu.
U vostru amatu hà più probabilità di sperimentà u tramontu s'elli anu a metà di a demenza avanzata. Amparate nantu à i passi chì pudete fà per aiutà à riduce u tramontu, per u so benefiziu è ancu per u vostru.
Attentate à un pianu
A Demenza pò rende difficiule à sviluppà è ricurdà e novi rutine. U vostru amatu puderia reagisce à i posti è cose scunnisciuti cù sentimenti di stress, cunfusione è rabbia. Questi sentimenti ponu ghjucà un grande rolu in u tramontu.
Attentate à u listessu pianu ogni ghjornu per aiutà u vostru amatu à sente più calmu è raccoltu. Pruvate à evità di fà cambiamenti à e rutine chì funzionanu per voi dui. Se avete bisognu di fà cambiamenti, pruvate à adattà a so rutina à pocu à pocu è u menu pussibule.
Accende a so vita
U vostru amatu puderebbe sperimentà u tramontu cum'è u risultatu di cambiamenti in i so ritmi circadiani - i so cicli di sonnu-veglia. A regolazione di a luce in a so casa pò aiutà à riduce i so sintomi.
Sicondu una rivista di ricerca publicata in, certi studii suggerenu chì a terapia di luce pò riduce l'agitazione è a cunfusione in e persone cun demenza. Pensate à piazzà una luce fluorescente à spettru pienu à circa un metru di distanza da u vostru amatu per un paiu d'ore ogni mattina. Pudete ancu pruvà à accende i lumi quandu u vostru amatu si sente cunfusu o agitatu, suggerisce l'Associazione Alzheimer.
Negoziu per lampade di terapia di luce.Mantene li attivi
Parechje persone chì sperimentanu u sindromu di u tramontu anu prublemi à dorme di notte. A so volta, a fatica hè un fattore cumunu di tramontà. Questu pò creà un ciclu viziosu.
Troppu sonnu di ghjornu è inattività pò rende più difficiule per u vostru amatu di addurmintassi à dorme. Per prumove una bona notte di sonnu, aiutalli à stà attivi di ghjornu. Per esempiu, andate à fà una spassighjata in u parcu inseme o liberate un pocu di spaziu per ballà. Questu puderia aiutà à migliurà a so qualità di sonnu è à riduce i so sintomi di tramontana. Pò ancu aiutalli à gode di una migliore salute fisica.
Ajuste i so mudelli di manghjà
Aghjustà i mudelli di manghjà di u vostru amatu pò ancu aiutà à riduce i so sintomi di tramontana. Grandi pasti ponu aumentà a so agitazione è ponu tene li à a notte, soprattuttu se cunsumanu caffeina o alcolu. Incuraghjite u vostru amatu per evità quelle sostanze o godeteli à pranzu piuttostu chè à cena. Limità di a cunsumazione di cena di sera à un spuntinu abbundante o un pastu leggeru pò aiutà li à sente più comodi è ripusassi più faciule di notte.
Minimizà u so stress
Pruvate à aiutà u vostru amatu à stà calmu a sera. Incuragisce li à rispettà attività simplici chì ùn sò micca troppu sfidanti o spaventosi. A frustrazione è u stress ponu aghjunghje a so cunfusione è irritabilità.
Se anu dimenzja avanzata o avanzata, guardà a televisione o leghje un libru pò esse troppu difficiule per elli. Invece, pensate à ghjucà musica dolce per creà un ambiente calmu è tranquillu. Pò esse un bellu tempu per elli à cuglittà cù un ghjattu amatu o un altru animali.
Cumprate l'aiuti per a terapia di dimenza.
Fornite cunfortu è familiarità
Pensate à l'ultima volta chì erate malatu. A probabilità hè chì vulete esse circundatu da penseri, cose è persone cunfortanti. Per qualchissia cun dimenza, u mondu pò diventà un locu spaventosu. U cunfortu è a familiarità ponu aiutà à trattà stu mumentu difficiule di a vita.
Aiutate à riempie a vita è a casa di u vostru amatu cù cose chì trovanu cunfortu. S'elli si trasferenu in un ospedale o in un stabilimentu di vita assistita, furnite u spaziu intornu à elli cù oggetti preziosi. Per esempiu, portate a so manta preferita o e so foto di famiglia in u novu stabilimentu. Questu pò aiutà à facilità a transizione è frenà i so sintomi di tramontu.
Traccia u so cumpurtamentu
Ogni persona hà disparatori diversi per u tramontu. Per aiutà à identificà i trigger di u vostru amatu, utilizate un ghjurnale o una app per smartphone per seguità e so attività, l'ambienti è i cumpurtamenti di u ghjornu. Cercate mudelli per amparà chì attività o ambienti parenu aggravà i so sintomi.
Una volta chì cunniscite i so trigger, serà più faciule per evità situazioni chì prumove l'agitazione è a cunfusione.
Cura ancu voi stessu
U sindrome di Sundowning pò esse esauriente, micca solu per u vostru amatu, ma ancu per voi. Cum'è un caregiver, hè essenziale per piglià bè cura di voi stessu. Sarete in una pusizione megliu per dà à u vostru amatu a pazienza è u sustegnu chì anu bisognu quandu site riposu è in salute.
Pruvate à manghjà una dieta ben equilibrata, esercitassi regularmente, è dorme abbastanza a notte. Chiede à l'altri membri di a famiglia o amichi di passà u tempu cù u vostru amatu, in modo da puderete gode di pause regolari. Pudete ancu dumandà à u vostru duttore nantu à a cura di respite è altri servizii di supportu prufessiunale, chì ponu aiutà à piglià u tempu fora da e vostre funzioni di caregiving.