Avvelenamentu da rimusciu d'inchiostru
U rimusciu d'inchiostru hè un pruduttu chimicu adupratu per esce e macchie d'inchjostru. L'avvelenamentu da u rimusciu d'inchiostru si faci quandu qualchissia ingolle sta sustanza.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprà micca per trattà o gestisce una vera esposizione à u velenu. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
Ingredienti velenosi includenu:
- Bere alcolu (etanolu)
- Alcolu strofinante (alcolu isopropilicu, chì pò esse assai tossicu se inghjuttitu in grandi dosi)
- Alcolu di legnu (metanolu, chì hè assai velenuu)
Questi ingredienti ponu esse truvati in:
- Eliminatori di tinta
- Bleaches liquidi
Nota: Questa lista ùn pò micca include tutte e fonti di rimozione di inchiostru.
I sintomi di tutti i tipi di avvelenamentu da alcolu ponu include:
- Dannu cerebrale
- Diminuzione di respirazione
- Stupor (diminuzione di a cuscenza, cunfusione di sonnolenza)
- Incuscienza
I sintomi di avvelenamentu da metanolu è alcolu isopropilicu ponu accade in varie parti di u corpu.
OCCHI, ARICCHI, NASU, È GOLA
- Cecceccu
- Visione sfocata
- Pupille ingrandite (dilatate)
SISTEMA GASTROINTESTINALE
- Dolore addominale
- Nausea è vomitu
- Sanguinamentu severu è vomitu di sangue (emorragia)
CORU È SANGUE
- Pressione sanguigna bassa, portendu qualchì volta à scossa
- Cambiamentu severu di u livellu di l'acidu in u sangue (bilanciu di u pH), chì porta à u fallimentu di parechji organi
- Debbulezza
- Crollà
RENI
- Fallimentu renale
PULMINI È AIRE VIAI
- Respirazione rapida è bassa
- Fluidu in i pulmoni
- Sangue in i pulmoni
- Smette di respirà
MUSCULI È OSSA
- Crampi di ghjambe
SISTEMA NERVUOSU
- Coma (diminuitu livellu di cuscenza è mancanza di reattività)
- Sturdimentu
- Stanchezza
- Mal di testa
- Convulsioni (crisi)
PELLE
- Pelle, labbra, o unghie turchine (cianosi)
Uttenite subitu assistenza medica. Ùn fate micca lancià una persona à menu chì ùn li dicenu di fà lu cun un velenu o un prufessiunale sanitariu.
Se u chimicu hè nantu à a pelle o in l'ochji, lavate cù molta acqua per almenu 15 minuti.
Uttenite l'infurmazioni seguenti:
- Età di a persona, pesu è cundizione
- Nome di u pruduttu (è ingredienti è punti di forza, se cunnisciutu)
- U tempu hè statu inghjuttitu
- Quantità ingullita
U vostru centru lucale di cuntrollu di velenu si pò ghjunghje direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualunque parte di i Stati Uniti.Questa linea telefonica naziunale vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
U fornitore di assistenza sanitaria misurerà è monitorizerà i segni vitali di a persona, cumprese a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. I sintomi saranu trattati cum'è adatti. A persona pò riceve:
- Supportu respiratoriu, cumpresu ossigenu, un tubu per a bocca in i pulmoni, è una macchina respiratoria (ventilatore).
- Endoscopia - fotocamera in gola per circà brusgiature in l'esofago (tubu di deglutizione) è in u stomacu.
- Fluidi attraversu una vena (da IV).
- Dialisi renale (macchina per caccià u velenu è curregge u bilanciu acido-basicu).
- Medicina (antidotu) per riversà l'effettu di u velenu è trattà i sintomi.
- Tubu per a bocca in u stomacu per aspirà (aspirà) u stomacu. Questu hè fattu solu quandu a persona riceve assistenza medica entro 30-45 minuti da l'avvelenamentu, è una quantità assai grande di a sostanza hè stata inghjuttita.
A quantità di a persona dipende da a quantità di velenu inghjuttitu è da a rapidità di u trattamentu. U più veloce a persona riceve aiutu medicu, megliu serà a possibilità di recuperu.
U metanolu hè a sustanza più periculosa è velenosa chì pò esse un ingrediente in u rimusciu d'inchiostru. Spessu causa a cecità permanente.
Nelson ME. Alcoli Tossici. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 141.
Tolwani AJ, Saha MK, Wille KM. Acidosi metabolica è alcalosi. In: Vincent JL, Abraham E, Moore FA, Kochanek PM, Fink MP, eds. Manuale di Cura Critica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 104.
Zimmerman JL. Avvelenamenti. In: Parrillo JE, Dellinger RP, eds. Medicina di Cura Critica: Principii di Diagnosticu è Gestione in Adulti. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 65.