Demielinizazione: Cosa hè è Perchè Accade?
Cuntenutu
- Nervi
- Myelin
- Cause di demielinizazione
- Sintomi di demielinizazione
- Primi sintomi di demielinizazione
- I sintomi associati à l'effettu di a demielinizazione nantu à i nervi
- Tipi di demielinizazione
- Demielinizazione infjammatoria
- Demielinizazione virale
- Demielinizazione è sclerosi multipla
- Trattamentu è diagnosticu
- MRI di demielinizazione
- Statine
- Vaccini è demielinizazione
- Purtà si
Cosa hè a demielinizazione?
I nervi mandanu è ricevenu missaghji da ogni parte di u vostru corpu è li processanu in u vostru cervellu. Permettenu di:
- parlà
- vede
- sente
- pensà
Parechji nervi sò ricoperti di mielina. A Mielina hè un materiale isolante. Quandu hè purtatu o dannighjatu, i nervi ponu deteriorà, causendu prublemi in u cervellu è in tuttu u corpu. U dannu à a mielina intornu à i nervi hè chjamatu demielinizazione.
Nervi
I nervi sò cumposti di neuroni. I neuroni sò cumposti da:
- un corpu cellulare
- dendriti
- un assonu
L'assonu invia missaghji da un neurone à l'altru. Assoni cunnettanu ancu i neuroni à altre cellule, cume e cellule musculari.
Alcuni assoni sò estremamente corti, mentre altri sò lunghi 3 piedi. Assoni sò cuparti di mielina. A Mielina prutege l'assoni è aiuta à purtà missaghji assonichi u più prestu pussibule.
Myelin
A Mielina hè fatta di strati di membrana chì coprenu un assone. Questu hè simile à l'idea di un filu elettricu cù rivestimentu per prutege u metalu sottu.
Myelin permette à un signale nervu di viaghjà più veloce. In i neuroni non mielinizati, un signale pò viaghjà longu à i nervi à circa 1 metru per seconda. In un neurone mielinizatu, u signale pò viaghjà 100 metri per secondu.
Alcune condizioni mediche ponu dannà a mielina. A demielinizazione rallenta i missaghji mandati longu à l'axoni è face chì l'axone si deteriori. A seconda di a situazione di u dannu, a perdita di l'axone pò causà prublemi cù:
- sintimu
- muvimenti
- videndu
- sente
- pensendu chjaramente
Cause di demielinizazione
L'infiammazione hè a causa più cumuna di danni à a mielina. Altre cause includenu:
- certe infezioni virali
- prublemi metabolichi
- perdita di ossigenu
- cumpressione fisica
Sintomi di demielinizazione
A demielinizazione impedisce à i nervi di pudè cunduce missaghji da è da u cervellu. L'effetti di a demielinizazione ponu accade rapidamente. In a sindrome di Guillain-Barré (GBS), a mielina pò esse attaccata solu per qualchì ora prima chì i sintomi apparsu.
Primi sintomi di demielinizazione
Tutti ùn sò micca affettati da e cundizioni demielinizanti in u listessu modu. Tuttavia, alcuni sintomi demielinizanti sò assai cumuni.
I primi sintomi - chì sò trà i primi segni di demielinizazione - includenu:
- perdita di visione
- prublemi di vejiga o intestinali
- dulore nervu inusuale
- fatigue generale
I sintomi associati à l'effettu di a demielinizazione nantu à i nervi
I nervi sò una parte chjave di e funzioni di u vostru corpu, dunque una larga gamma di sintomi pò accade quandu i nervi sò affettati da a demielinizazione, cumprese:
- numbness
- perdita di riflessi è muvimenti micca coordinati
- pressione sanguigna mal cuntrullata
- visione sfocata
- vertigini
- battimentu di corse o palpitazioni
- prublemi di memoria
- dulore
- perdita di cuntrollu di a vejiga è di l'intestinu
- fatigue
I sintomi ponu vene è vanu in cundizioni cronichi, cum'è a sclerosi multipla (MS), è prugressu annantu à l'anni.
Tipi di demielinizazione
Ci sò sfarenti tippi di demielinizazione. Queste includenu demielinizazione infiammatoria è demielinizazione virale.
Demielinizazione infjammatoria
A demielinizazione infiammatoria accade quandu u sistema immunitariu di u corpu attacca a mielina. Tipi di demielinizazione cum'è MS, neurite ottica è encefalomielite disseminata acuta sò causate da infiammazione in u cervellu è in a medula spinale.
A GBS implica a demielinizazione infjammatoria di i nervi periferichi in altre parte di u corpu.
Demielinizazione virale
A demielinizazione virali si faci cù leucoencefalopatia multifocale progressiva (PML). PML hè causatu da u virus JC. U dannu à a mielina pò accade ancu cù:
- alcolismu
- danni à u fegatu
- squilibri elettrolitichi
A demielinizazione ipossico-ischemica si verifica per via di malatie vascolari o di una mancanza di ossigenu in u cervellu.
Demielinizazione è sclerosi multipla
MS hè a cundizione demielinizante più cumuna. Sicondu a Società Naziunale MS, affetta 2,3 milioni di persone in u mondu.
In MS, a demielinizazione si face in a materia bianca di u cervellu è in a spina dorsale.Lesioni o "placche" si formanu allora induve a mielina hè sottu attaccu da u sistema immunitariu. Parechje di queste placche, o tessuti cicatriciali, si verificanu in u cervellu in u corsu di l'anni.
I tippi di MS sò:
- sindromu clinicamente isolatu
- MS recidivante-rimittente
- MS prugressiva primaria
- MS prugressiva secundaria
Trattamentu è diagnosticu
Ùn ci hè micca rimediu per e cundizioni demielinizanti, ma a nova crescita di mielina pò accade in e zone di dannu. Tuttavia, hè spessu più finu è micca cusì efficace. I ricercatori cercanu modi per aumentà a capacità di u corpu di cultivà nova mielina.
A maiò parte di i trattamenti per e cundizioni demielinizanti riducenu a risposta immune. U trattamentu implica l'usu di droghe cum'è interferone beta-1a o glatiramer acetate.
E persone cun bassi livelli di vitamina D sviluppanu più facilmente MS o altre condizioni demielinizanti. Alti livelli di vitamina D ponu riduce e risposte immunitarie infiammatorie.
MRI di demielinizazione
E cundizioni demielinizanti, in particulare MS è neurite ottica, o infiammazione di u nervu otticu, sò rilevabili cù scansioni MRI. I MRI ponu mostrà placche di demielinizazione in u cervellu è i nervi, in particulare quelli causati da MS.
U vostru duttore sanitariu pò esse in gradu di localizà placche o lesioni chì afectanu u vostru sistema nervosu. U trattamentu pò esse direttu specificamente à a fonte di demielinizazione in u vostru corpu.
Statine
U sistema nervosu centrale (CNS) hè capace di pruduce u so colesterolu. U currentu mostra chì, se pigliate statine per riduce u colesterolu in u vostru corpu, ùn sò micca prubabili di influenzà u vostru colesterolu CNS.
Parechji studii anu ancu trovu chì u trattamentu di e statine pò prutegge contra a malattia d'Alzheimer (AD) in e persone chì ùn anu micca avutu sperimentazione indebulita cognitiva è sò ancu relativamente ghjovani.
anu trovu chì e statine ponu rallentà u tassu di calata cognitiva è ritardà l'iniziu di l'AD. A ricerca cuntinueghja, è ùn avemu micca sempre una risposta definita. Alcuni studii mostranu chì e statine ùn influenzanu micca u CNS o a rimelinazione, è ancu altri dicenu di fà.
Attualmente, a maiò parte di e prove ùn mostranu micca chì a terapia di statine sia dannosa per a remielinizazione in u CNS. Eppuru, l'effetti di e statine nantu à a funzione cugnitiva fermanu cuntruversi à stu mumentu.
Vaccini è demielinizazione
L'attivazione di u sistema immunitariu cù un vaccinu pò scatenà una reazione autoimmune. Questa tende à accade solu in pochi individui cun sistemi immunitarii ipersensibili.
Alcuni zitelli è adulti sperimentanu "sindromi demielinizanti acuti" dopu l'esposizione à certi vaccini, cum'è quelli per l'influenza o HPV.
Ma ci sò stati solu 71 casi documentati da u 1979 à u 2014, è ùn hè micca sicuru chì i vaccini fussinu a causa di a demielinizazione.
Purtà si
E cundizioni demielinizanti ponu sembrà dolorose è ingrazzibili prima. Tuttavia, hè sempre pussibule di campà bè cù MS è altre cundizioni cumuni.
Ci hè una prumessa nova ricerca nantu à e cause di a demielinizazione è cumu trattà e fonti biologiche di deterioramentu di mielina. I trattamenti sò ancu migliorati per a gestione di u dolore causatu da a demielinizazione.
E cundizioni demielinizanti ponu micca esse curabili. Tuttavia, pudete parlà cù a vostra salute nantu à i medicazione è altri trattamenti chì ponu aiutà à amparà di più nantu à a vostra situazione.
Più sapete, più pudete fà per affruntà i sintomi, cume fà cambiamenti di stile di vita, per aiutà a gestisce in modo efficace u dolore.