Dermatoscopia: chì hè, cumu si face è à chì serve
Cuntenutu
A Dermoscopia hè un tippu di esame dermatologicu non invasivu chì hà per scopu di analizà a pelle in più dettu, essendu utile in l'indagine è u diagnosticu di cambiamenti, cum'è u cancheru di a pelle, a cheratosi, l'emangioma è u dermatofibroma, per esempiu.
Questa analisi dettagliata hè pussibile per mezu di un dispositivu, u dermatoscopiu, chì brilla luce nantu à a pelle è hà una lente chì permette di osservà a pelle in più dettagliu, postu chì hà una putenza di ingrandimentu di circa 6 à 400 volte a vera taglia.
Per chì ghjè
A dermoscopia hè generalmente eseguita quandu a persona hà cambiamenti di a pelle chì ponu suggerisce malignità. Cusì, per via di questu esame hè pussibule di fà u diagnosticu è poi determinà u trattamentu più adattu.
Alcune di l'indicazioni per a dermatoscopia sò in l'indagine di:
- Patch di pelle chì ponu esse suggestivi di melanoma;
- Cheratosi seborreica;
- Emangioma;
- Dermatofibroma;
- Segnali;
- Lesioni forse causate da infezioni, cum'è in u casu di leishmaniasi è HPV
Cum'è a dermoscopia prumove l'allargamentu di a pelle, in certi casi, soprattuttu in i casi induve a presenza di lesioni pigmentate hè verificata, si pò osservà a gravità di l'alterazione è a presenza di infiltrazioni. Cusì, u duttore pò indicà un trattamentu precoce per a situazione mentre aspetta u risultatu di altri testi chì ponu esse stati dumandati, cum'è a biopsia di a pelle, per esempiu.
Cumu hè fattu
A Dermoscopia hè un esame non invasivu realizatu da un dermatologu, aduprendu un dispositivu chì permette à a pelle d'ingrandassi finu à 400x, permettendu di osservà a struttura più interna di a pelle è di fà una valutazione più dettagliata di l'alterazione pussibile.
U dispositivu adupratu hè chjamatu dermatoscopiu, hè piazzatu direttamente nantu à a lesione è emette un raghju di luce per chì e lesioni possinu esse osservate. Ci sò dispositivi chì ponu esse cunnessi à fotocamere digitali o urdinatori, chì permette à e immagini di esse raccolte è conservate durante l'esame, è poi valutate da un dermatologu.