Chì ci hè a cunnessione trà u diabete è a guarigione di e ferite?
Cuntenutu
- Perchè a guarigione di e ferite hè lenta
- Alti livelli di zuccheru in sangue
- Neuropatia
- Cattiva circulazione
- Carenza di u sistema immunitariu
- Infezzione
- Chì pò accade se e ferite sò lasciate senza trattamentu
- Cumu aiutà u prucessu di guarigione
- Quandu vede u vostru duttore
- Cumu prumove a salute è a guarigione à longu andà
Cumu a diabetica affetta u vostru corpu
A diabete hè u risultatu di l'incapacità di u vostru corpu di pruduce o aduprà insulina. L'insulina hè un ormone chì permette à u vostru corpu di trasfurmà u glucosiu, o u zuccheru, in energia. Se u vostru corpu hà difficultà à metabolizà u glucosiu, pò purtà à livelli alti di zuccheru in sangue. Questa pò influenzà a capacità di u vostru corpu per guarì e ferite.
In i persone cun diabete, e ferite tendenu à guarisce più lentamente è à prugressà più rapidamente, dunque hè impurtante sapè ciò chì si deve guardà.
Ancu se taglioli, pasculi, graffi, è vesciche ponu accade in ogni locu di u corpu, i pedi sò unu di i lochi più cumuni di ferita. Una piccula ferita à u pede pò sviluppà rapidamente in un ulceru di u pede.
L'ulceri di u pede ponu diventà serii se ùn sò micca trattati. Trà u 14 è u 24 per centu di e persone chì anu diabete è sviluppanu un ulceru finisceranu per avè una amputazione di i membri inferiori.
Per questa ragione, hè cruciale chì fate autocontrolli regulare è seguitate attentamente ogni ferita da vicinu. Catturà e ferite prima hè l'unicu modu per riduce u risicu di cumplicazioni.
Continuate à leghje per amparà di più nantu à u prucessu di guarigione, modi per accelerà u prucessu di guarigione, è cumu migliurà i puteri curativi di u vostru corpu à longu andà.
Perchè a guarigione di e ferite hè lenta
Quandu avete diabete, una serie di fattori ponu influenzà a capacità di u vostru corpu per guarì e ferite.
Alti livelli di zuccheru in sangue
U vostru livellu di zuccherinu in sangue hè u fattore principale in quantu a vostra ferita guarirà rapidamente.
Quandu u vostru livellu di zuccherinu in sangue hè più altu di u normale, hè:
- impedisce nutrienti è ossigenu da e cellule energizanti
- impedisce u vostru sistema immunitariu di funziunà efficacemente
- aumenta a inflammazione in e cellule di u corpu
Questi effetti rallentanu a guarigione di a ferita.
Neuropatia
A neuropatia periferica pò ancu risultà da avè livelli di zuccheru in sangue chì sò sempre più alti di u normale. Cù u tempu, i danni si verificanu à i nervi è i vasi. Questa pò causà a perdita di sensazione in e zone affettate.
A neuropatia hè particularmente cumuna in e mani è in i pedi. Quandu accade, pudete micca esse capace di sente ferite quandu si verificanu. Questa hè una di e ragioni principali perchè e ferite à u pede tendenu à esse più cumuni in e persone cun diabete.
Cattiva circulazione
E persone cun diabete sò duie volte più propensi à sviluppà malatie vascolari periferiche, una situazione di cattiva circolazione. A malatia vascolare periferica face chì i vostri vini sanguini si restringenu, ciò chì riduce u flussu di sangue versu i membri. A cundizione afecta ancu a capacità di i globuli rossi di passà attraversu i navi facilmente. È un livellu di glucosiu in sangue più altu di u normale aumenta u spessore di u sangue, affettendu ancu di più u flussu di sangue di u corpu.
Carenza di u sistema immunitariu
Parechje persone chì anu diabete anu ancu prublemi cù l'attivazione di u sistema immunitariu. U numaru di cellule di cumbattimentu immunitariu inviate per guarì e ferite, è a so capacità di agisce, hè spessu ridutta. Se u vostru sistema immune ùn pò micca funzionà currettamente, a guarigione di e ferite hè più lenta è u vostru risicu d'infezzione hè più altu.
Infezzione
Se u vostru sistema immune ùn funziona micca à u megliu, u vostru corpu pò luttà per luttà contr'à e batterie chì causanu infezioni.
U nivellu di zuccherinu in sangue più altu di u normale aumenta ancu a pussibilità di infezzione. Questu hè perchè i batteri prosperanu cù u zuccheru in più chì hè dispunibule in u sangue. Un altu nivellu di zuccaru in sangue pò ancu impedisce à e cellule immunitarie di pudè luttà contr'à e batterie invasive.
Se a vostra infezzione ùn hè micca trattata è lasciata sparghje, pò purtà à cumplicazioni cum'è gangrena o sepsis.
Chì pò accade se e ferite sò lasciate senza trattamentu
E ferite presentanu una vera causa di preoccupazione. Se ùn sò micca attentamente monitorati, ponu progressà rapidamente in una infezione o complicazione più seria.
A preoccupazione più seria hè l'amputazione. E persone cun diabete sò 15 volte più propensi à avè amputazioni per via di ferite à u pede o di ulcere. Eccu perchè accade questu è ciò chì pudete fà per prevene.
Cumu aiutà u prucessu di guarigione
Per aiutà u prucessu di guarigione, seguitate questi suggerimenti:
Fate autocontrolli regulare. Catturà e ferite prima hè a chjave per evità infezioni è cumplicazioni. Assicuratevi di fà autocontrolli ogni ghjornu è di circà novi feriti, soprattuttu in i vostri pedi. Ùn vi scurdate di verificà trà e sottu i vostri ditti.
Eliminà u tissutu mortu. Necrosi (cellule morte) è eccessu di tessuti si verificanu spessu cù ferite diabetiche. Questu pò prumove batteri è tossine è aumentà l'infezioni di a ferita. Pò ancu impedisce di pudè ispezionà u tessutu sottostante. U vostru duttore vi aiuterà spessu cù u prucessu di rimozione.
Mantene e medicazioni fresche. Cambiare regolarmente i medicamenti pò aiutà à riduce i batteri è à mantene livelli adatti di umidità in a ferita. I duttori spessu cunsiglianu medicazioni speciali per a cura di e ferite.
Mantene a pressione fora di a zona. A pressione pò causà usura chì danneghja a pelle è porta à una ferita o ulcera più profonda.
Quandu vede u vostru duttore
Sè avete trattatu cù una ferita à u pede, pensate à portà calzini bianchi durante u prucessu di guarigione. Questu ferà più faciule per vede u sangue o altri segni di drenaggiu nantu à i vostri calzini.
Vede u vostru duttore se sperimentate unu di i seguenti:
- tinghje
- brusgiante
- perdita di sensazione
- dulore persistente
- gonfiore
Duvete ancu vede u vostru duttore se i vostri sintomi aggravanu o duranu più di una settimana.
Ogni rumpitura in a pelle di i vostri pedi hè causa di preoccupazione, allora sì ùn site micca sicuru di a ferita, consultate u vostru duttore. Puderanu identificà a ferita è cunsigliarvi nantu à u megliu modu per curallu. U più veloce uttene u trattamentu adattatu, più vi puderete prevene cumplicazioni.
Cumu prumove a salute è a guarigione à longu andà
Ci hè uni pochi di cose chì pudete fà per aumentà u vostru sistema immunitariu è aiutà à guarì e ferite.
Manghjate una dieta sana. A dieta hà una influenza diretta nantu à i livelli di zuccheru in sangue, dunque u mantenimentu di una nutrizione curretta hè fondamentale. Se pudete mantene in modu cunsistenti livelli di glucosiu sani, site più prubabile di evità e ferite è di guarisce più rapidamente in casu di ferita.
E persone cun diabete ponu spessu mantene un megliu cuntrollu di u zuccherinu in sangue evitendu carboidrati processati, zuccherini aghjunti è fast food. Aiuta ancu à aumentà a vostra assunzione di fibre, frutti, verdure è legumi. Una bona nutrizione furnisce ciò chì u vostru corpu hà bisognu per una guarigione più rapida di ferite, cume a vitamina C, u zincu è e proteine.
Stà attivu. L'eserciziu aiuta à migliurà a sensibilità à l'insulina. Questu aiuta u zuccheru in u sangue à entrà in e vostre cellule più efficacemente, chì prumove a guarigione è a salute.
Smetta di fumà. Fumà diminuisce a capacità di e vostre cellule di purtà ossigenu. Fumà interrompe ancu u sistema immunitariu è aumenta u risicu di malatie vascolari.
Cunsiderate u melu. Certi mostranu chì u meli hè un medicamentu alternativu efficace per a guarigione di l'ulcera di u pedi diabeticu.