Diarrea cù sangue: chì pò esse è chì fà

Cuntenutu
- 1. Infezzione di rotavirus
- 2. Infezzione da Escherichia coli
- 3. Infezzione daShigella spp.
- 4. Malattia infiammatoria di l'intestinu
- 5. I vermi intestinali
- 6. Effettu secundariu di i rimedii
- 7. Canceru di l'intestinu
- Altre cause
- Quandu andà à u duttore
A diarrea sanguinosa hè spessu una cunsequenza di infezioni intestinali, in quale casu si chjama dissenteria, è pò esse causata da virus, parassiti è batteri, è chì, se lasciata senza trattamentu, pò purtà à cunsequenze per a salute, cum'è malnutrizione è disidratazione, per esempiu . In a maiò parte di i casi, a diarrea sanguinosa hè autolimitante, vale à dì, u corpu stessu hè capace di risolvela, ma hè impurtante per quessa chì a persona sia idratata, abbia una dieta equilibrata è vada à u duttore per chì a necessità di piglià a medicazione pò esse verificata.
In più di esse causata da infezioni, a diarrea sanguinosa pò esse unu di i sintomi di colite ulcerosa, di u cancheru di l'intestione o di una cunsequenza di l'usu di qualchi medicamentu. Dunque, hè impurtante chì ogni volta chì si osserva un aumentu di u numeru di muvimenti intestinali, sgabelli addulciti è a presenza di sangue, a persona deve cunsultà un medicu generale o gastroenterologu affinchì a causa possa esse investigata è u trattamentu più adeguatu pò esse iniziatu .
A diarrea sanguinosa pò avè parechje cause, e principali sò:
1. Infezzione di rotavirus
L'infezzione da rotavirus hè una causa maiò di gastroenterite è, di cunsiguenza, diarrea sanguinosa in i zitelli è i zitelli di menu di 5 anni. Stu tippu d'infezzione si face soprattuttu per via di u cunsumu d'acqua è di alimenti cuntaminati è hè carattarizatu da muvimenti di l'intestinu liquidu o dolce più di 4 volte à ghjornu, chì ponu cuntene troppu o troppu pocu sangue, mischiatu cù una secrezione simile à pus o flegma, chì hè u mucus. Sapete cumu ricunnosce i sintomi di l'infezzione Rotavirus
Cosa da fà: U zitellu deve esse purtatu à u duttore u più prestu pussibule, è se hè pussibule, pigliate un pannolinu bruttu o pigliate e foto di u sgabellu per chì u duttore possi valutà u culore è a quantità di sangue chì ci pò esse. L'infezzione da rotavirus pò causà diarrea severa, puzzolente è durà finu à 14 ghjorni. Durante questu periodu u zitellu o zitellu deve esse alimentatu cù zuppe, purea è carni magre, ma hè assai impurtante d'offre acqua, seru casanu o acqua di coccu sempre dopu un episodiu di diarrea per evità a disidratazione.
2. Infezzione da Escherichia coli
U Escherichia coli, o E. coli, hè un batteriu chì si trova naturalmente in u sistema gastrointestinale è ancu unu di i principali rispunsevuli di gastroenterite, principalmente in adulti, causendu in più di a disenteria, dolore addominale intensivu.
U tipu di E. coli nurmalmente trovu in u corpu ùn hè micca dannosu per a persona, tuttavia alcuni altri tippi, in particulare quelli chì contaminanu l'alimentu ponu causà danni à a salute. Verificate i sintomi è cumu hè u diagnosticu di l'infezzione da E. coli.
Cosa da fà: Per alleviare i sintomi è prevene novi attacchi di gastroenterite, si raccomanda di avè una dieta equilibrata ricca in alimenti probiotici o supplementi, chì sò quelli chì anu a funzione di prumove una microbiota intestinale sana è, dunque, prevene u sbilanciamentu è l'occorrenza di malatie. Inoltre, u duttore pò prescrive antibiotici per luttà contru i batteri dannosi in l'intestinu.
3. Infezzione daShigella spp.
Un'altra causa cumuna di diarrea di sangue è mucus in adulti hè l'infezzione da u batteriu di u genaru Shigella spp. per via di u cunsumu di cibu o acqua contaminati. Sintomi di infezzjoni da Shigella spp., chjamata dinò shigellosi, dura da 5 à 7 ghjorni è, in più di a disenteria, i zitelli infetti ponu ancu avè crisi chì si fermanu quandu u trattamentu hè iniziatu.
Cosa da fà: In questi casi, i farmaci ùn devenu micca esse presi per fermà a diarrea perchè ponu aggravà i sintomi, perchè impediscenu chì i batteri sianu eliminati naturalmente in e feci. Bere assai liquidi è cunsumà alimenti facilmente digeribili hè una di e forme di trattamentu in casa chì hè sempre indicatu, in più di l'usu di l'antibiotici cunsigliatu da u duttore, chì deve esse indicatu secondu a sensibilità è u prufilu di resistenza di u microorganisimu.
Vede in u video sottu alcuni suggerimenti per alleviare i sintomi di a diarrea:
4. Malattia infiammatoria di l'intestinu
E malatie infiammatorie di l'intestinu, cume a colite ulcerosa è a malattia di Crohn, sò caratterizate da diarrea cronica chì pò avè sangue o mucus è dolore addominale severu, soprattuttu dopu avè manghjatu. A causa di queste malatie ùn hè ancu cunnisciuta, è pò apparisce à qualsiasi età è i sintomi apparenu in periodi di crisi è di remissione per tutta a vita. I testi chì ponu cunfirmà e malatie infiammatorie di l'intestinu sò enema opacu, colonoscopia è tomografia computerizata.
Cosa da fà: U trattamentu per a colite ulcerosa deve esse fattu cù droghe per fermà a diarrea è i supplementi dietetichi. In i casi i più gravi, induve l'infiammazione di l'intestinu hè vasta è quandu ùn migliora micca cù u trattamentu, pò esse qualchì volta necessariu fà una chirurgia per caccià una parte di l'intestinu.
Inoltre, hè impurtante avè una guida da un nutrizziunistu per chì i migliori alimenti sianu indicati per prevene e novi crisi è ancu per prevene e carenze nutrizionali.
5. I vermi intestinali
L'infezzione cù parassiti intestinali pò ancu causà diarrea sanguinosa in i zitelli o in l'adulti, soprattuttu quandu u pesu parasiticu hè altu. A diarrea sanguinosa per infezioni parassitarie hè più cumuna in e zone cù una scarsa igiene è sanità di basa, chì porta a ghjente à marchjà scalzi è à manghjà cù e mani sporche è à cunsumà alimenti cuntaminati, purtendu à l'apparizione di sintomi diversi da a diarrea, cume un gonfiu è un dolore panza è mancanza d'appetite, per esempiu.
Cosa da fà: In casu di suspettati di vermi, u duttore pò urdinà testi di feci per investigà a presenza di parassiti è raccomandà l'usu di alcune droghe chì prumove a so eliminazione è aiutanu à cumbatte i sintomi.
Hè ancu impurtante chì a persona migliurà l'abitudini d'igiene è hà una dieta adeguata ricca di probiotici in modo chì a microbiota intestinale possa esse ripristinata è e nuove infezioni ponu esse evitate.
6. Effettu secundariu di i rimedii
Alcuni medicamenti, inclusi l'antibiotici, ponu avè a diarrea cum'è effetti collaterali, tuttavia questu hè più frequente quandu a persona hà una diarrea acuta è prende antibiotici senza raccomandazione medica, chì favurisce l'occorrenza di resistenza batterica è a proliferazione di batteri dannosi per u corpu.
Cosa da fà: In casu di diarrea sanguinosa per l'usu indiscriminatu di antibiotici, per esempiu, si raccomanda di fermà a droga. S'ellu hè statu u duttore chì hà prescrittu u medicamentu, duvete turnà à a cunsultazione per sapè chì antibioticu piglià. Scuprite 5 manere di luttà contr'à a diarrea causata da l'antibiotici
7. Canceru di l'intestinu
A diarrea sanguinosa chì ùn hè causata da alcunu di i cambiamenti sopra menzionati pò indicà a presenza di, o assai vicinu à, un tumore in l'intestinu in a cavità addominale. Per assicurassi chì hè un cancheru chì provoca sangue in e feci, parechji testi, cum'è a colonoscopia, ponu esse urdinati.
Cosa da fà: L'aiutu medicu deve esse cercatu u più prestu pussibule per scopre induve hè u tumore è quale trattamentu hè u più adattu, è a chirurgia, radioterapia o chimioterapia pò esse raccomandata.
Altre cause
Altre cause gravi di diarrea insanguinata includenu ostruzione intestinale, avvelenamentu o traumatismi addominali severi, chì richiedenu assistenza medica urgente, postu chì hè assai intensu è pò mette in periculu a vita.
A radioterapia pò ancu causà diarrea insanguinata, essendu un effettu secondariu quandu si face nantu à a regione addominale. In questu casu, u duttore deve esse avvistatu chì presenta stu sintomu per indicà un modu per allevallu, è l'usu di supplementi hè generalmente indicatu, per rimpiazzà a flora batterica normale, è rimedii per fermà a diarrea.
Quandu andà à u duttore
A diarrea sanguinosa ùn hè micca sempre un disordine seriu, soprattuttu quandu hè un episodiu isolatu, o quandu si verifica in una persona chì hà emorroidi, ma hà avutu un periodu di stinzia. Tuttavia, hè raccomandatu di circà aiutu medicu se presentate:
- Più di 3 episodi in un ghjornu o in a listessa settimana;
- In casu di frebba sopra à 38,5ºC o frisgi;
- Vòmitu sanguinante o assai scuru;
- Dolore di stomacu severu;
- Svenimentu;
- Sì avete difficultà à respirà;
- Se l'abdomen hè rigidu, ùn hè micca pussibule di pressà;
- Sì avete un sistema immunitariu indebolitu, perchè avete u SIDA o u cancer.
A diarrea sanguinosa pò causà cumplicazioni cum'è disidratazione, anemia da carenza di ferru, cambiamenti in i reni o sepsis, chì hè una cundizione grave chì pò purtà à a morte, è dunque u so diagnosticu è u so trattamentu devenu esse iniziatu rapidamente. Amparate più nantu à a sepsis.