Chì pò esse una diarrea sanguinosa in i zitelli è chì fà

Cuntenutu
- 1. Infezzione virali
- 2. Infezzione batterica
- 3. I vermi
- 4. Colitis ulcerativa
- 5. Invaginazione intestinale
- Cosa da fà
A diarrea sanguinosa in u zitellu ùn hè micca cumuna, è deve dunque esse investigata rapidamente, perchè hè generalmente associata à infezioni intestinali, rotavirus, batteri o vermi. Altre cause cumune sò l'allergia à u latte di vacca è e fessure anali. Una causa seria hè l'invaginazione intestinale, chì deve esse trattata subitu in l'uspidale.
Appena ci sò più di trè muvimenti intestinali à u ghjornu, cù a caca più liquida chè di solitu, cù un culore sfarente, forte odore o cù a presenza di sangue, u zitellu deve esse purtatu à u pediatra per chì a causa possa esse investigata è u trattamentu pò esse realizatu. esse iniziatu. Amparate à ricunnosce a diarrea in u vostru zitellu.
Finu à a cunsultazione, hè impurtante di mantene u zitellu ben idratatu è di mantene a dieta abituale di u zitellu, evitendu l'alimentallu di cibi chì tenenu l'intestinu, chì pò aggravà l'infezzione è aggravà i sintomi.

A diarrea sanguinosa in i zitelli hè inchietante ma pò esse trattata facilmente finu à chì cercate guida da u pediatra è identificate a causa. E cause più cumuni di diarrea sanguinosa in i zitelli sò:
1. Infezzione virali
L'infezzione virale hè principalmente causata da Rotavirus, chì provoca una diarrea severa, cun un forte odore di ova putrefatta, vomitu è frebba, è di solitu tocca i zitelli trà 6 mesi è 2 anni. L'infezzione da rotavirus hè carattarizata da almenu trè muvimenti di l'intestinu liquidu o dolce cù sangue durante u ghjornu è pò durà da 8 à 10 ghjorni. U modu più cumunu per prevene l'infezione da rotavirus hè a vaccinazione.
2. Infezzione batterica
Alcuni batteri ponu causà diarrea sanguinosa in i zitelli, cume Escherichia coli, Salmonella è u Shigella.
U Escherichia coli face parte di a pupulazione di microorganismi in l'intestini di l'omu, ma certi tipi di E. coli sò più dannosi è ponu causà gastroenterite, chì sò caratterizati da diarrea sanguinosa è / o mucosa, oltre à febbre, vomitu è dolore addominale. Sti tippi i più dannosi sò prisenti in l'ambiente, dunque hè pussibile esse cuntaminatu da sti tippi da u cuntattu cù l'acqua è l'alimentu contaminati. Sintomi di infezzjoni da E. coli apparisce uni pochi d'ore dopu l'infezzione, è ponu esse trattati subitu dopu a cunferma medica è di laburatoriu.
Infezzioni da Salmonella è Shigella accade quandu ci hè u cuntattu cù l'acqua o cibu contaminatu da e feci di l'animali. Infezzione da Salmonella hè chjamata salmonelosi è hè carattarizata da dulore addominale, vomitu, mal di testa, frebba è diarrea sanguinosa. I sintomi di l'infezzione di solitu cumpariscenu trà 12 è 72 ore dopu l'infezzione. Sintomi di shigellosi, chì hè infezzione da Shigella, sò listessi à a salmonellosi è cumpariscenu dopu un ghjornu o dui d'infezzione.
Perchè i zitelli anu l'abitudine di mette tuttu ciò chì vedenu in bocca è perchè ghjucanu assai in terra, l'infezzioni da sti batteri sò cumuni. Dunque, u megliu modu per prevene l'infezioni hè di lavà bè e mani è i cibi di i zitelli, è ancu pruvà à evità u cuntattu di u zitellu cù qualsiasi superficia straniera è potenzialmente contaminante.
3. I vermi
L'infezioni da vermi sò assai cumuni in e zone cun igiene scarsa è sanità. A presenza di vermi in l'intestinu pò favurisce l'ocurrenza di diarrea sanguinosa. Sti vermi ghjunghjenu à l'intestinu per via di l'ingestione accidentale di l'ova di sti parassiti prisenti in u terrenu è in l'alimentu. Hè per quessa chì l'igiene è a cura cù ciò chì u zitellu hà in cuntattu hè assai impurtante. Vede ciò chì sò i sintomi di u vermu.
4. Colitis ulcerativa
A colitis ulcerativa pò cumparisce à ogni età, cumpresi i zitelli, ancu s'ellu hè raru.Hè una irritazione in l'intestinu causata da a presenza di parechje ferite (ulcere) chì porta à una diarrea sanguinosa. Per trattà a colite u duttore di solitu indica medicazione per fermà a diarrea è l'usu di alcuni supplementi dietetichi. Amparate più nantu à a colite ulcerosa.
5. Invaginazione intestinale
L'invaginazione intestinale, chì pò ancu esse cunnisciuta cum'è intussusezione intestinale, hè una cundizione grave in cui una parte di l'intestinu si scivola in un'altra, chì pò interrompe u passaghju di u sangue in quella parte è causà una grave infezione, ostruzione, perforazione di l'intestinu è finu à a morte di u tissutu. In più di a diarrea sanguinosa, altri sintomi cume u dolore addominale severu è l'irritabilità ponu ancu cumparisce. cunnosce di più

Cosa da fà
Appena ci hè una diarrea cù a presenza di sangue in i zitelli, l'attitudine u più cunsigliatu hè di andà à u pediatra per chì a causa possi esse identificata è, cusì, u trattamentu ideale pò esse stabilitu. Inoltre, hè assai impurtante chì u zitellu beie assai acqua per evità u risicu di diventà disidratatu. Hè ancu cunsigliatu di ùn manghjà micca alimenti chì intrappulanu l'intestinu in i primi ghjorni di diarrea, perchè pò esse chì u virus, i batteri o u vermu esce in a caca.
In u casu di l'infezzione da rotavirus, u trattamentu generalmente implica droghe per calà a febbre, cume ibuprofene è paracetamol, è soluzioni di reidratazione orale. In e infezioni batteriche, ponu esse prescritti antibiotici, chì varieghjanu secondu i batteri. Per infezioni da vermi, l'usu di metronidazole, secnidazole o tinidazole hè spessu indicatu secondu cunsiglii medichi. In quantu à a colite, u trattamentu hè definitu basatu annantu à a valutazione di u duttore, chì pò andà da l'usu di antibiotici o antiinflamatori, à avè una dieta equilibrata.
In casu d'invaginazione intestinale, hè cunsigliatu chì u trattamentu sia iniziatu u più prestu pussibule in l'uspidale. In questi casi, u duttore faci generalmente un clistere cun aria per pruvà à mette l'intestinu in u locu currettu, è hè raramente necessariu di ricorrere à chirurgia.