L'HIV Cause Diarrea?
Cuntenutu
- Cause di diarrea in HIV
- Infezzioni intestinali
- Overgrowth bacteriale
- Enteropatia HIV
- Opzioni di trattamentu
- Circà aiutu per stu sintomu
- Quantu dura?
Un prublema cumunu
L'HIV compromette u sistema immune è pò causà infezioni opportuniste chì causanu parechji sintomi. Hè pussibule sperimentà dinò una varietà di sintomi quandu u virus hè trasmessu. Alcuni di sti sintomi, cum'è a diarrea, ponu ancu accade per via di u trattamentu.
A diarrea hè una di e cumplicazioni più cumuni di u VIH. Pò esse severu o leve, pruvucendu occasionale sgabelli sciolti. Pò esse ancu in corsu (cronicu). Per quelli chì campanu cun HIV, identificà a causa di a diarrea pò aiutà à determinà i trattamenti adatti per una gestione à longu andà è una migliore qualità di vita.
Cause di diarrea in HIV
A diarrea in HIV hà parechje cause possibili. Pò esse un sintomu precoce di HIV, cunnisciutu ancu cum'è infezione acuta da HIV. Sicondu a Clinica Mayo, l'HIV produce sintomi simuli à l'influenza, inclusa a diarrea, in dui mesi da a trasmissione. Puderanu persiste per qualchì settimana. Altri sintomi di l'infezione aguda di HIV includenu:
- frebba o brividi
- nausea
- sudatu di notte
- dolore musculare o dolore articulare
- mal di testa
- mal di gola
- eruzioni cutanee
- ganglioni gonfii gonfi
Ancu se questi sintomi sò cum'è quelli di l'influenza stagiunale, a differenza hè chì una persona pò ancu sperimentà ancu dopu avè pigliatu medicazione per l'influenza senza prescrizione.
A diarrea micca trattata hè specialmente periculosa. Pò purtà à a disidratazione o à altre complicazioni periculose per a vita.
A trasmissione iniziale di u virus ùn hè micca a sola causa di diarrea cù HIV. Hè ancu un effetti cumuni cumuni di i medicazione HIV. Insemi cù a diarrea, sti medicamenti ponu causà altri effetti collaterali cum'è nausea o dolore addominale.
I medicazione antiretrovirali portanu un risicu di diarrea, ma alcune classi di antiretrovirali sò più propensi à causà diarrea.
A classe cù a più grande probabilità di causà diarrea hè l'inibitore di proteasi. A diarrea hè più spessu associata à inibitori di proteasi più anziani, cum'è lopinavir / ritonavir (Kaletra) è fosamprenavir (Lexiva), cà quelli più recenti, cum'è darunavir (Prezista) è atazanavir (Reyataz).
Chiunque piglia un antiretrovirale chì sperimenta una diarrea durabile deve cuntattà u so prufessore sanitariu.
I prublemi gastrointestinali (GI) sò cumuni in e persone cun HIV. A diarrea hè u sintomu GI più cumunu, secondu l'Università di California, San Francisco (UCSF) Medical Center. I prublemi GI-relativi à l'HIV chì ponu purtà à a diarrea includenu:
Infezzioni intestinali
Alcune infezioni sò uniche per HIV, cume Micobatteruavium cumplessu (MAC). Altri, cum'è Cryptosporidium, causanu una diarrea limitata in e persone senza HIV, ma pò esse cronica in e persone cun HIV. In u passatu, a diarrea da HIV era più probabile di esse causata da stu tipu d'infezzione. Ma a diarrea chì ùn hè micca causata da infezioni intestinali hè diventata più cumuna.
Overgrowth bacteriale
A crescita batterica di l'intestinu chjucu hè pussibule in e persone cun HIV. I prublemi intestinali ponu fà una persona cun HIV più prubabile d'avè una crescita eccessiva di batteri. Questu pò purtà à diarrea è altri prublemi digestivi.
Enteropatia HIV
U HIV stessu pò esse un patogenu chì provoca diarrea. Sicondu a, una persona cun HIV chì hà diarrea per più di un mese hè diagnosticata da enteropatia da HIV quandu ùn si trova altra causa.
Opzioni di trattamentu
Se a diarrea ferma un prublema persistente mentre si prende droghe antiretrovirali, un prufessore sanitariu pò prescrive un tippu diversu di medicazione. Ùn smette micca di piglià medicazione per l'HIV, à menu chì sia direttu da un prufessore sanitariu. Abbandunate a medicazione per l'HIV, è u virus pò cumincià à riplicà più rapidamente in u corpu. A replica più rapida pò purtà à copie mutate di u virus, chì pò purtà à resistenza à i medicazione.
I scientisti anu travagliatu per creà medicazione per alleviare a diarrea. Crofelemer (ex Fulyzaq, ma avà cunnisciutu da a marca Mytesi) hè un medicamentu antidiarreaicu per trattà a diarrea non infettiva. In u 2012, l'US Food and Drug Administration (FDA) hà appruvatu u crofelemer per trattà a diarrea causata da medicazione anti-HIV.
A diarrea pò ancu esse trattata cù rimedii casani è cambiamenti di stile di vita cum'è:
- beie più liquidi chjari
- evitendu a caffeina
- astene da cunsumà prudutti di latte
- manghjà 20 grammi o più di fibra solubile per ghjornu
- evitendu cibi grassi, piccanti
Se ci hè una infezzione sottostante chì causa diarrea, un fornitore di assistenza sanitaria travagliarà per trattallu. Ùn cuminciate micca à piglià alcunu medicamentu per piantà a diarrea senza prima parlà cun un prufessore sanitariu.
Circà aiutu per stu sintomu
L'indirizzu di a diarrea ligata à l'HIV pò migliurà a qualità di vita è u cunfortu. Ma hè ancu impurtante di ricurdà chì a diarrea cronica pò esse periculosa è deve esse trattata u più prestu pussibule. A diarrea sanguinosa, o diarrea cun frebba, giustifica una chjamata immediata à un prufessore sanitariu.
Quantu dura?
A durata di a diarrea in una persona cun HIV dipende da a so causa. Questa persona puderia sperienze solu a diarrea cum'è parte di un sindrome di infezioni acute. È puderianu rimarcà menu episodi dopu à qualchì settimana.
A diarrea pò schjarisce dopu à passà à medicazione chì spessu ùn causanu micca questu effetti collaterali. Fà certi cambiamenti di modu di vita o piglià i medicamenti prescritti per trattà a diarrea pò furnisce un sollievu immediatu.
Un altru prublema chì pò influenzà a durata di a diarrea hè a malnutrizione. E persone cun HIV crònicu chì sò malnutriti ponu sperimentà una diarrea peghju. Questa edizione hè più cumuna in e nazioni in via di sviluppu induve a malnutrizione hè un prublema per e persone cun è senza HIV. Un studiu hà stimatu chì di tutte e persone cun HIV in e regioni in via di sviluppu anu una diarrea cronica. Un prufessore sanitariu pò determinà se a malnutrizione hè un prublema è suggerisce cambiamenti dietetichi per correggerla.