Tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à i lectini dietetichi
Cuntenutu
- Chì sò e lectine?
- Alcune lectine ponu esse dannose
- A cucina degrada a maiò parte di e lectine in l'alimenti
- U fondu
E lectine sò una famiglia di proteine chì si trovanu in guasi tutti l'alimenti, in particulare legumi è cereali.
Alcune persone dicenu chì e lectine causanu una permeabilità intestinale aumentata è cunducenu malatie autoimmune.
S'ellu hè veru chì certe lectine sò tossiche è causanu danni quandu si cunsumanu in eccessu, sò faciuli à sbarrazzassi di a cucina.
Cusì, vi puderete dumandà se e lectine ponu un risicu per a salute.
Questu articulu vi dice tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à e lectine.
Chì sò e lectine?
E lectine sò una famiglia diversa di proteine chì liganu à i carboidrati chì si trovanu in tutte e piante è animali ().
Mentre e lectine animali ghjucanu vari roli in e funzioni fisiologiche normali, u rolu di e lectine vegetali hè menu chjaru. Tuttavia, parenu esse implicati in e difese di e piante contr'à insetti è altri erbivori.
Alcune lectine vegetali sò ancu tossiche. In u casu di u velenu ricin - una lectina da a pianta d'oliu di ricinu - ponu esse letali.
Ancu se guasi tutti i cibi portanu alcune lectine, solu un 30% stimatu di l'alimenti cumunamente manghjati in i Stati Uniti cuntenenu quantità significative ().
I legumi, cumpresi i fasgioli, a soia è l'arachide, ospitanu a più littina vegetale, seguitata da cereali è piante in a famiglia di a notte.
RiassuntuE lectine sò una famiglia di proteine chì liganu à i carboidrati. Si trovanu in guasi tutti i cibi, ma e quantità più alte si trovanu in legumi è cereali.
Alcune lectine ponu esse dannose
Cum'è l'altri animali, l'omu anu prublemi à digerisce e lectine.
In fatti, e lectine sò assai resistenti à l'enzimi digestivi di u vostru corpu è ponu passà facilmente per u vostru stomacu senza cambià ().
Mentre e lectine in l'alimenti vegetali comestibili ùn sò generalmente micca una preoccupazione per a salute, ci sò alcune eccezioni.
Per esempiu, i fasgioli crudi cuntenenu fitoemagglutinina, una lectina tossica. I sintomi principali di l'avvelenamentu di u fagiolu di u rene sò u dolore addominale severu, u vomitu è a diarrea ().
I casi segnalati di sta avvelenamentu sò assuciati à fasgioli rossi cotti indebitamente. I fasgioli cotti currettamente sò sicuri da manghjà.
RiassuntuCerti lectini ponu causà angosce digestivu. A Fitoemagglutinina, chì si trova in fasgioli crudi, pò ancu esse velenosa.
A cucina degrada a maiò parte di e lectine in l'alimenti
I sustenidori di a dieta paleu sustennu chì e lectine sò dannose, affirmannu chì e persone anu da caccià i legumi è i grani da a so dieta.
Eppuru, e lectine ponu esse virtualmente eliminate cù a cucina.
In fatti, i legumi bollenti in acqua eliminanu quasi tutte l'attività di lectina (,).
Mentre chì i fasgioli rossi crudi cuntenenu 20 000-70 000 unità emagglutinanti (HAU), quelli cotti anu solu 200-400 HAU - una goccia massiccia.
In un studiu, e lectine in soia sò state suprattuttu eliminate quandu i fasgioli sò stati bolliti solu per 5-10 minuti (7).
Cusì, ùn duvite micca evità i legumi per via di l'attività di lectina in legumi crudi - cum'è questi alimenti sò guasi sempre cucinati prima.
RiassuntuA cucina à alte temperature elimina efficacemente l'attività di lectina da cibi cum'è i legumi, rendenduli perfettamente sicuri da manghjà.
U fondu
Ancu se alcune lectine dietetiche sò tossiche in grandi dosi, a ghjente generalmente ùn manghja tantu.
L'alimenti ricchi in lectine chì a ghjente cunsuma, cum'è cereali è legumi, sò guasi sempre cucinati in qualchì modu prima.
Questu lascia solu una quantità trascurabile di lectine per u cunsumu.
Tuttavia, i quantità in alimenti sò probabilmente troppu bassi per purtà una minaccia per l'individui altrimenti sani.
A maiò parte di sti alimenti chì cuntenenu lectina sò ricchi di vitamine, minerali, fibre, antiossidanti, è numerosi cumposti benefiziali.
I benefici di sti nutrienti sani superanu assai l'effetti negativi di tracce di lectine.