: sintomi, ciclu di vita è trattamentu
Cuntenutu
O Diphyllobothrium latum hè un parassita pupularmente cunnisciutu cum'è "tenia" di i pesci, perchè si trova soprattuttu in issi animali è ghjunghje à circa 10 metri. A trasmissione à e persone si faci cù u cunsumu di pesci crudi, pocu cotti o affumicati chì ponu esse infettati da stu parassita, dendu origine à a malatia di difilobotriosi.
A maiò parte di i casi di difillobotriosi sò asintomatiche, tuttavia alcune persone ponu sperimentà sintomi gastrointestinali, cume nausea è vomitu, in più di l'ostruzione intestinale. U diagnosticu di a malattia deve esse fattu da u medicu generale o da a malattia infettiva per mezu di l'esame parasitologicu di e feci, in u quale hè fatta a ricerca di e strutture di u parassita o di l'ova, chì di solitu apparsu circa 5 à 6 settimane dopu l'infezzione.
Sintomi di difillobotriosi
A maiò parte di i casi di difillobotriosi sò asintomatiche, tuttavia alcune persone ponu presentà segni è sintomi di infezione, i principali sò:
- Discomfort addominale;
- Nausea;
- Vumitu;
- Diarrea;
- Perda di pesu;
- Diminuzione o aumentu di l'appetitu.
I segni è sintomi di carenza di vitamina B12 è di anemia ponu cumparisce ancu, cum'è debolezza, stanchezza eccessiva, mancanza di dispusizione, pelle pallida è mal di testa, per esempiu. Inoltre, in casu chì a difillobotriosi ùn sia micca identificata è trattata, ci pò ancu esse ostruzione intestinale è cambiamenti in a cistifellea per via di a migrazione di i proglottidi di u parassita, chì sò parti di u vostru corpu chì cuntenenu organi riproduttivi è e so ova.
Ciculu di vita di Diphyllobothrium latum
Uova da Diphyllobothrium latum quandu in l'acqua è in cundizioni adattate, ponu diventà embrionali è sviluppà à u statu di coracidium, chì sò ingeriti da crustacei presenti in l'acqua. Cusì, i crustacei sò cunsiderati i primi ospiti intermedi di u parassita.
In i crustacei, u coracidu si sviluppa finu à u primu stadiu larvale. Quessi crustacei, à turnu, finiscenu per esse ingeriti da picculi pesci è liberanu e larve, chì si sviluppanu finu à u secondu stadiu larvale, chì hè capace di invadisce i tessuti, essendu, dunque, cunsideratu u stadiu infettuosu di uDiphyllobothrium latum. In più di pudè esse prisente in picculi pesci, larve infettive diDiphyllobothrium latum si ponu truvà ancu in pesci più grandi chì si nutriscenu di pesci più chjuchi.
A trasmissione à e persone si faci da u mumentu chì i pesci infetti, chjucchi è grossi, sò cunsumati da a persona senza igiene è preparazione adeguate. In l'organisimu umanu, ste larve si sviluppanu finu à u stadiu adultu in l'intestinu, restendu attaccati à a mucosa intestinale attraversu una struttura presente in a so testa. I vermi adulti ponu ghjunghje à circa 10 metri è ponu avè più di 3000 proglottidi, chì sò segmenti di u vostru corpu chì cuntenenu organi riproduttivi è chì liberanu l'ova.
Cumu hè u trattamentu
U trattamentu di a difillobotriosi hè fattu cù l'usu di rimedii anti-parasitichi chì devenu esse raccomandati da u medicu generale o da a malattia infettiva, è l'usu di Praziquantel o Niclosamide pò esse indicatu, a dose è a concentrazione duve esse indicate da u duttore, è chì sò efficace in l'eliminazione.di u parassita.
Oltre à seguità u trattamentu raccomandatu da u duttore, hè ancu impurtante chì e misure di sicurezza sianu prese per prevene di novu l'infezzione, cume a coccia curretta di u pesciu prima di cunsumallu. In casu chì u pesciu sia adupratu per a preparazione di sushi, per esempiu, hè impurtante chì sia congelatu prima ch'ellu sia trattatu per u cunsumu, postu chì e temperature da -20 ° C sò capaci di inibisce l'attività di u parassita.