Dislexia: chì hè è perchè accade
Cuntenutu
A dislessia hè una disabilità di apprendimentu caratterizata da difficoltà in scrittura, parlata è ortografia. A dislessia hè generalmente diagnosticata in a zitiddina durante u periodu di alfabetizazione, ancu se pò ancu esse diagnosticata in adulti.
Stu disordine hà 3 gradi: lieve, moderatu è severu, chì interferisce cù l'apprendimentu di e parolle è a lettura. In generale, a dislessia si verifica in parechje persone in a stessa famiglia, essendu più cumuna in i masci chè in e femine.
Chì causa a dislessia
A causa esatta di l'iniziu di a dislessia ùn hè ancu cunnisciuta, tuttavia, hè cumunu chì stu disordine apparisca in parechje persone in a stessa famiglia, chì pare suggerisce chì ci sia qualchì alterazione genetica chì affetta u modu in cui u cervellu processa a lettura è lettura. lingua.
Quale hè u più à risicu di dislessia
Alcuni fattori di risicu chì sembranu aumentà e possibilità di avè dislessia includenu:
- Avè una storia familiare di dislessia;
- Esse natu prematuremente o cun pocu pesu;
- Esposizione à nicotina, droghe o alcolu durante a gravidanza.
Ancu se a dislessia pò influenzà a capacità di leghje o di scrive, ùn hè micca liata à u livellu di intelligenza di una persona.
Segni chì ponu indicà dislessia
Quelli chì anu a dislessia anu generalmente una scrittura brutta è grande, ancu se leggibile, chì face chì certi prufessori si ne lagninu, soprattuttu à u principiu quandu u zitellu impara sempre à leghje è scrive.
L'alfabetizazione dura un pocu più cà in i zitelli senza dislessia, perchè hè cumunu per u zitellu cambià e lettere seguenti:
- f - t
- d - b
- m - n
- w - m
- v - f
- sole - elli
- sonu - mos
A lettura di quelli cun dislessia hè lenta, cù l'omissione di lettere è u mischju di parolle chì sò cumuni. Vede in più dettu i sintomi chì ponu significà dislessia.