Tensione musculare: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di tensione musculare
- Cosa da fà in casu di suspettu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumu evità a distensione
A tensione musculare si verifica quandu un musculu hè allungatu troppu luntanu, pruvucendu alcune fibre musculari o tuttu u musculu implicatu à rompersi. In certi casi, sta rumpitura pò ancu influenzà i tendini vicini à u musculu, accadendu più specificamente à a giunzione musculu-tendinu, chì hè a situazione di l'unione trà u musculu è u tendinu.
E cause di a tensione musculare includenu un sforzu eccessivu per fà una cuntrazione musculare, durante a corsa, u football, u pallavolu o u basket, per esempiu, è hè per quessa chì l'allungamentu musculare hè assai cumunu in e persone chì si preparanu per un campionatu o durante una competizione, ancu se pò accade ancu in ghjente urdinaria chì dumanda un grande sforzu da i so musculi è articulazioni in un ghjornu chì decide di ghjucà à ballò cù l'amichi, un weekend, per esempiu.
Tuttavia, l'allungamentu pò accade ancu in e persone anziane o in e persone chì anu da fà movimenti ripetitivi.
Sintomi di tensione musculare
U sintomu principale hè u dulore severu situatu vicinu à una articulazione chì nasce dopu à un colpu o colpu. Inoltre, a persona pò avè difficoltà à camminà quandu a gamba hè affettata, o difficoltà à spustà u bracciu quandu hè affettata. Cusì, i segni caratteristici di a tensione musculare sò:
- Dolore severu situatu vicinu à una articulazione;
- Debbulezza musculare;
- A difficultà à spustà a regione affetta, essendu difficiule di stà in gara o in ghjocu, per esempiu;
- Pò generà una grande marca purpura, caratteristica di a fuga di sangue;
- A regione tende à gonfià si è pò esse un pocu più calda di u normale.
Dopu avè osservatu questi sintomi, unu deve fermà l'attività fisica è mette immediatamente una compressa fredda nantu à a zona per alleviare u dolore. S'ellu ùn cede micca è ùn hè ancu pussibule di spustassi nurmalmente, duvete andà à u duttore per fà testi di imaging cum'è risonanza magnetica o ultrasuoni, chì aiutanu à identificà è classificà a lesione, secondu a so gravità:
Grade 1 o Leggeru | Ci hè un allungamentu di e fibre ma senza rumpitura di e fibre musculare o tendinose. Ci hè u dulore, chì cala in 1 settimana. |
Grade 2 o Moderatu | Ci hè una piccula lacerazione in u musculu o tendinu. U dulore hè più largu, dura da 1 à 3 settimane |
Grade 3 o Severu | U musculu o tendinu si rompe cumpletamente. Ci hè un dolore severu, perdite di sangue, gonfiore è calore in a regione affetta. |
In l'allungamentu severu, pudete sente a rottura di e fibre palpendu a regione è l'allungamentu di u musculu affettu ùn provoca dolore è cù u ligamentu strappatu, l'articulazione tende à diventà più instabile.
Cosa da fà in casu di suspettu
Se si sospetta una tensione musculare, ciò chì deve esse fattu immediatamente hè di mette un pacchettu di ghiaccio avvoltu in un asciugamanu finu, per circa 20 minuti, è cercà aiutu medicu da seguità perchè ancu se i segni è i sintomi ponu cunfirmà u suspettu l'unicu modu per cunfirmà a rumpitura di u musculu o di u tendinu hè attraversu esami.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu si face cù u restu di a regione colpita, l'usu di farmaci antiinflamatori cum'è Cataflan in forma di unguentu è / o Ibuprofene in forma di tavuletta, chì deve esse pigliatu sottu guida medica, è l'usu di u fretu E cumpresse o u ghjacciu hè ancu indicatu.3 à 4 volte à ghjornu finu à 48 ore è sessioni di fisioterapia.
A fisioterapia deve esse iniziata u più prestu pussibule per garantisce un ritornu à l'attività di u ghjornu u più prestu pussibule. Scuprite più infurmazioni nantu à cumu si face u trattamentu per a tensione musculare, i so segni di miglioramentu è di peghju.
Vede ancu cumu cumplementà stu trattamentu in u video seguente:
Cumu evità a distensione
Stendendu u musculu al di là di u limitu pre-stabilitu di u corpu, o spingendu un musculu troppu duru, pò facilmente causà una tensione è causà a rottura di u musculu. Cusì, per prevene a tensione musculare, u musculu deve esse mantenutu currettamente rinfurzatu è allungatu costantemente, rispettendu e limitazioni di u vostru corpu è evitendu a furmazione sola, senza guida prufessiunale. Tuttavia, ancu l'atleti di altu livellu ponu sperimentà tensioni è tensioni musculari durante a so pratica sportiva, ma in ogni casu, u scopu di a furmazione hè di prevene chì questu accada.