Autore: Bobbie Johnson
Data Di Creazione: 6 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 17 Nuvembre 2024
Anonim
ESPERIMENTO PRATICO: gli occhiali per la luce blu funzionano contro l’insonnia?
Video: ESPERIMENTO PRATICO: gli occhiali per la luce blu funzionano contro l’insonnia?

Cuntenutu

Quandu hè l'ultima volta chì avete verificatu u registru di u tempu di schermu di u vostru telefunu? Avà, fattore in a quantità di tempu chì passate à fighjà, dicemu, un urdinatore di travagliu, TV (ciao, Netflix binge), o un lettore elettronicu in più di u picculu schermu di u vostru telefunu. Spaventosu, eh?

Cum'è a vita hè diventata sempre più dipendente da i schermi, cusì hà u mercatu di i prudutti destinati à mitigà l'effetti di tuttu stu tempu di schermu nantu à a vostra pelle, corpi è cervelli. Unu di i più notevuli? Occhiali di luce blu - occhiali (cù o senza lenti currettive) chì pretende prutege i vostri ochji da i raggi di luce nocivi chì esce da tutti i vostri dispositivi preferiti.

Benintesa, i bichjeri di luce turchina sò una bella scusa per quellu chì hà bramatu u sguardu di i bichjeri - ma hà una visione 20/20 - per ghjustificà di cumprà è di mette un coppiu. Ma travaglianu i vetru di luce blu, o hè tuttu hype? È, per quessa, a luce blu hè tuttu ciò chì dannosu per i vostri ochji in ogni modu? Quì, l'esperti rispondenu à tutte e vostre Qs.

Chì ghjè a luce blu?

"A luce turchina hè assai più cumplessa di ciò chì si pò pensà", dice Sheri Rowen, M.D., oculista è membru di u Cunsigliu Cunsultivu di Salute Eyesafe Vision.


"A luce hè cumposta da particelle elettromagnetiche chjamate fotoni chì viaghjanu in onde", dice u duttore Rowen. "Queste lunghezze d'onda di luce visibile è micca visibile sò misurate in nanometri (nm); più breve hè a lunghezza d'onda (è cusì, più bassa hè a misura nm), più alta hè l'energia."

"L'ochju umanu percepisce solu a parte visibile di luce di u spettru elettromagneticu, chì varieghja da 380-700 nm è hè ripresentata da i culori viola, indigo, turchinu, verde, giallu, aranciu è rossu", dice ella. "A luce turchina, cunnisciuta ancu cum'è luce visibile à alta energia (HEV), hà a lunghezza d'onda più corta di luce visibile (trà 380-500 nm) è produce dunque a più alta quantità di energia."


Ié, a luce turchina vene da parechji di i vostri dispositivi digitali, ma vene ancu da altre fonti di luce artificiali (cume lampi di strada è illuminazione interiore) è vene naturalmente da u sole. Hè per quessa chì a luce turchina hè in realtà cunsiderata necessaria per e funzioni vitali, cum'è a regulazione di un ritmu circadianu sanu (a veglia naturale è u cicculu di u sonnu di u corpu), dice u duttore Rowen. Ma hè ancu quì chì ponu sorgere prublemi.

A luce blu hè dannosa per i vostri ochji?

Eccu induve diventa ancu più complicatu. Probabilmente avete intesu dì chì a luce turchina ùn hè micca bella per a salute di l'ochji. In fattu, Ashley Katsikos, OD, FAAO, un specialista di l'ochju seccu in i Golden Gate Eye Associates in u Pacific Vision Eye Institute dice chì, cù u tempu, l'esposizione cumulativa à a luce blu HEV pò purtà à danni specifichi à longu andà à i vostri ochji. inclusi i danni potenziali à e cellule di a retina, a degenerazione maculare ligata à l'età (dannu à una parte specifica di a vostra retina, chì pò purtà à a cecità), cataratte precoce, pinguecula è pterygium (crescita nantu à a cungiuntiva di l'ochju, a copertura trasparente sopra u biancu). parte di l'ochju, chì pò causà l'ochju seccu, irritazione, è, à longu andà, prublemi di visione), ochju seccu è strain digitale.


Tuttavia, altri prufessiunali - è l'Accademia Americana di Oftalmologia (AAO) - mantenenu chì, mentre a sovraesposizione à a luce blu è à i raggi UV da u sole pò aumentà u risicu di malatie oculari, a poca quantità di luce blu chì vene da i schermi di l'urdinatore ùn hà micca ' T hè statu dimustratu per causà qualsiasi dannu significativu à i vostri ochji.

"Per ciò chì si pò sapè avà, a luce turchina ùn hè micca dannosa per l'ochju umanu, mentre andate nantu à a vostra vita d'ogni ghjornu", dice Sunir Garg, MD, portavoce clinicu di l'Accademia Americana d'Oftalmologia è prufessore d'oftalmologia in Wills Eye Ospedale. "A luce turchina hè una forma naturale di luce prisente à u sole - fora, ricevi assai più luce turchina da u sole chè da u schermu di u vostru telefunu, ancu sedutu quì per un paru d'ore à ghjornu. L'ochju umanu hà fattu un bellu travagliu per millaie d'anni di evoluzione per filtrà a maiò parte di i raghji di luce dannosi da u sole - è hè ammissu da i telefoni o tablette o schermi, ma à livelli assai più bassi di quelli chì sò prisenti in a luce naturale di u sole ".

Dittu chistu, a vostra esposizione cullettiva à i schermi hè veramente eccessiva - parechje persone li fissanu ore dopu ore, ghjornu dopu ghjornu, per a maggioranza di a so vita. Hè per quessa chì u duttore Rowen sustene chì "ancu se a quantità di luce emessa da i schermi digitale hè veramente assai più bassu di quella di a luce di u sole, ora passemu più tempu davanti à i schermi senza cunnosce e cunsequenze di l'effettu cumulativu di sta dosa bassa di radiazione nantu ochji". In più, per via di l'avanzate tecnulugiche, i display diventanu sempre più luminosi, è a so integrazione in a vita d'ogni ghjornu diventa più cumplessa, dice. Pensate à i dispositivi AR / VR chì guadagnanu popolarità è cumu vicinu tenenu un dispusitivu blu-emittenti di luce à i vostri ochji.

Hè da nutà chì u risicu di u lume blu puderia esse una preoccupazione più grande per i zitelli è i ghjovani adulti (sottu 20 anni) chì sò particularmente suscettibili perchè anu una lente assai chjara, è cusì una filtrazione blu minima, dice Dr Rowen. Cù u tempu, à misura chì a lente di l'ochju umanu invechja, "diventa più gialla, filtrendu cusì gran parte di a luce turchina à a quale simu esposti", dice. "Ùn sapemu micca e cunsequenze à longu andà di sta luce di alta intensità, ricca di turchinu nantu à i zitelli chì averanu forse 80 anni d'usu di dispositivi digitali".

Chì dice a ricerca? Un rapportu 2019 da l'Agenzia Francesa per l'Alimentazione, l'Ambiente è a Salute è a Sicurezza di u Travagliu (ANSES) cunfirma chì l'esposizione à longu andà di a retina à a luce blu hè un fattore chì cuntribuisce à l'occurrence di degenerazione di a retina, secondu u duttore Rowen. Una panoramica di ricerca 2018 publicata in u Revista Internaziunale di Oftalmologia hà trovu chì, mentre una certa quantità di luce turchina pò prumove u sviluppu di l'ochji umani è regulà u ritmu circadianu, l'effetti dannosi di a luce turchina ponu include un gradu di danni à a cornea, a cristallina è a retina in l'ochju umanu.

Eppuru, u duttore Garg prupone un contru-argumentu, dicendu chì i studii esistenti guardanu principarmenti à i rati o à e cellule retinienali elevate appiccicate in i piatti di Petri è implicanu l'esposizione à "a luce blu veramente intensa - à volte centu o mille volte più forte di ciò chì seria. prisenti da i telefoni-è per ore sane, chì ùn sò micca assai boni qualità chì suggerenu chì a luce blu causa prublemi in e persone ", dice. Di conseguenza, in l'ultimu annu circa, i ricercatori anu cuminciatu à aduprà schermi simili à i consumatori cum'è sorgente luminosa in i so esperimenti in vitro è ancu à bassa luminanza simile à quelli di schermi digitali esperimenti in vivo in animali è cellule osservate danni nantu à l'esposizione cumulativa, dice Dr Rowen.

Testa filendu? U takeaway: "Ci hè tantu chì avemu sempre bisognu di capiscenu i miccanismi di l'interazzione di luce cù e cellule di a retina è a capacità di l'ochju per riparà eventuali danni", dice Dr Rowen. È, avà, ùn ci hè solu una ricerca umana abbastanza per dimustrà l'effetti di a luce blu in una manera chì hè veramente rappresentativa di cumu l'avemu aduprà in questi ghjorni - sapete, scorri TikTok in lettu è tuttu.

Ochju Secu, Strain Digitale di l'Ochju, è Ritimu Circadianu

Quandu aghjunghjite tuttu u tempu chì passate à fighjà nantu à i schermi, hè faciule vede perchè a luce blu hè pensata cum'è potenzialmente risicata (dopu tuttu, troppu qualcosa ùn hè di solitu micca bonu). Dittu chistu, mentri ùn simu micca sanu sicuru di u ligame trà a luce blu è malatie oculare, tutti i trè esperti sò d'accordu chì u tempu di screnu eccessivu pò certamente resultà in sforza digitale di l'ochji è / o ochju seccu, è pò prubabilmente imbulighjà cù u vostru ritmu circadianu.

Tensione digitale di l'ochji hè una cundizione chì descrive u disagiu generale di l'ochji dopu l'usu di u schermu è hè spessu esposta da occhi secchi, mal di testa è visione sfocata. (Eccu tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à a tensione oculare digitale.)

Ochju seccu pò esse un sintomu di a tensione digitale di l'ochji, ma si riferisce ancu à una situazione in cui una persona ùn hà abbastanza lacrime di qualità per lubrificà è nutre l'ochju, secondu l'Associazione Optometrica Americana. Pò esse causatu da fatturi di visione (cum'è lenti di cuntattu è LASIK), cundizione medica, medicazione, cambiamenti hormonali è età. È-iè-fallimentu di lampà di modu regulare, cum'è quandu fighjulendu un screnu di l'urdinatore per longi periudi di tempu, pò ancu cuntribuisce à i sintomi di l'ochji secchi.

"Quandu si alza di fighjà un urdinatore per ore è i vostri ochji ferenu, hè una cosa vera", dice u duttore Garg. Ma sta sperienza ùn hè micca solu da a luce blu. "Quandu stai fighjendu un screnu per un bellu pezzu, ùn lampate micca cusì spessu, allora i vostri ochji si asciuganu, è postu chì ùn movi micca i vostri ochji intornu - sò focalizzati in un locu è ùn si movenu micca- Qualsiasi attività cusì farà chì i vostri ochji si faticanu è poi si sentenu fastidiosi ", dice.

ritmu circadianu L'effetti causati da a luce turchina sò stati ancu sfidati malgradu a teoria ben accettata chì interrompe stu impurtante mudellu di veglia-riposu. Senza dubbitu, avete intesu a regula "senza tempu di screnu prima di dorme". Perchè i vostri dispositivi digitali emettenu luce blu à alta energia (cum'è u sole), studii anu suggeritu chì troppu luce blu tardi à a notte pò disturbà u vostru ritmu circadianu naturale, chì pò causà notti insonnii è fatica durante u ghjornu, spiega Dr. Rowen.

Sti studii mostranu chì a luce turchina pò suppressione a produzzione di u vostru corpu è a liberazione naturale di melatonina (l'ormone di u sonnu), chì pò purtà à disrupt ciculi di u sonnu - è tutti i trè esperti sò stati d'accordu annantu à stu fattu. Tuttavia, un novu studiu 2020 publicatu inBiologia attuale suggerisce chì a luce blu ùn hè micca colpa, esattamente; i circadori anu espostu i topi à luci di uguale luminosità chì eranu sfarenti sfumature è anu cunclusu chì a luce gialla sembra effettivamente disturbà u sonnu più cà a luce blu. Ci hè uni pochi di caveats, sicuru: Quessi sò i topi, micca l'omu, i livelli di luce eranu dim, indipendentemente da u culore, chì ùn ponu micca riflette i luci brillanti di l'elettronica, è i circadori anu vistu specificamente i coni in i so ochji (chì rilevanu u culore). ) invece di a melanopsina, chì sente a luce è hè centrale in a questione di a secrezione di melatonina, dice Dr.Cathy Goldstein, spezialista di u sonnu in Michigan Medicine in una intervista cù TEMPU.

Mentre stu novu studiu mette in causa a luce blu vs a teoria di a melatonina, u duttore Rowen sustene chì assai più prove stanu in favore di a teoria - è, di conseguenza, duverete limità l'esposizione à a luce blu prima di dorme. "I risultati di parechji studii sperimentali realizati in l'omu, durante i quali a ghjente era sottumessa à una luce ricca in blu da illuminazione artificiale o schermi (urdinatori, telefoni, pasticchi, ecc.), Eranu coerenti è indicavanu chì a sintesi di melatonina notturna era ritardata o inibita ancu per una esposizione assai bassa à a luce ricca di turchinu ", dice ella.

Allora, travaglianu i vetru di luce blu?

In termini di solu filtrà a luce blu, iè, a facenu travagliu. "I lenti sò rivestiti cù un materiale chì aiuta cù u filtru di u spettru di luce blu HEV", dice Dr Rowen.

"Assumendu chì hè una cumpagnia reputable, ponu chjappà quelli miri in modu abbastanza efficace è annullà una quantità di diverse lunghezze d'onda", dice u Dr Garg. Per esempiu, sè avete mai travagliatu cù laser è avete bisognu di portà occhiali protettivi speciali, generalmente bloccanu a lunghezza d'onda esatta di u laser chì state aduprendu, dice. Cusì ùn hè micca veramente cum'è una nova tecnulugia scema, chì hè dinò perchè l'occhiali di luce blu ùn costanu (o ùn devenu micca) una fortuna.

"In termini di travagliu, i prublemi primari chì e persone sperimentanu cù u tempu di schermu prolongatu sò a tensione digitale di l'ochju, a disrupzione di u sonnu di u ritmu circadianu, è altri segni di spirienza cum'è l'ochju seccu, i mal di testa è l'esaurimentu", dice Dr Rowen. È s'è vo avete intesu parlà di e persone chì amanu i so bicchieri di luce blu, probabilmente ùn sarete micca surprisatu di sente chì "a maiò parte di i pazienti avvisanu chì travaglianu perchè i so sintomi di a fatigue di l'ochju è i mal di testa s'alluntanu ancu s'elli ùn riducenu micca u so tempu di screnu ", dice Dr. Katsikos.

Se vulete pruvà un paru, u vostru oculista hè u vostru megliu risorsu per determinà i vostri bisogni specifichi è per aiutà à determinà quale l'occhi hè più adattatu per i vostri bisogni di ogni ghjornu, è ancu di scuntrà o superà i standard di qualità di l'industria, dice Dr Rowen. "Ci sò parechji boni pruduttori di tecnulugia di lenti di filtrazione di luce blu è perchè e lenti sò custruite à una prescrizione se ne necessariu, sti lenti sò fatti à i più alti standard di qualità dispunibili. Puderete vulete dumandà nantu à i rivestimenti anti-riflettenti è lenti fotocromatiche chì riducenu l'abbagliamento. chì furnisce una bona prutezzione da a luce UV è blu mentre site sia in casa sia fora ".

Ok, ma sò worth hè?

Mentre i vetri di luce blu tecnicamente u travagliu-cum'è in, facenu u so travagliu di bluccà i vostri ochji da a luce blu-se valenu a pena d'acquistà hè un'altra dumanda. Perchè, veramente, se i veri effetti di a luce blu nantu à l'ochji umani sò sempre in aria, cusì hè a capacità di l'occhiali di luce blu di fà qualcosa per aiutà.

E - sorpresa, sorpresa - a ricerca nantu à i vetri stessi hè un pocu inconcludente. Una rivista sistematica 2017 chì hà fighjatu trè studii nantu à l'effetti di e lenti bluccanti di a luce blu nantu à e prestazioni visive, a salute maculare è u ciclu di sonnu-veglia ùn anu trovu prove di alta qualità per sustene l'usu di sti tipi di lenti.

Dittu chistu, fora di u costu, ùn ci hè micca un gran risicu per pruvà occhiali di luce blu. "In generale ùn hè micca dannosu per portà l'occhiali chì bluccanu a luce blu, cusì megliu per purtalli cà micca ", sustene u duttore Katsikos. I vetri di luce blu puderebbenu fà corre da 17 $ in linea à 100 $ in un magazinu d'occhiali di specialità. Pudete ancu aghjunghje a tecnulugia à e vostre lente di prescription. . (Se u vostru assicuranza li copre o micca, dependerà di u vostru pianu di visione, induve l'avete cumprà, è s'ellu si passanu nantu à i vostri lenti Rx o micca).

Ci hè, tuttavia, un'altra cosa interessante da tene à mente se state pensendu à fà a strada Rx-lenti: u putenziale inverse effettu occhiali di luce turchinu pò avè nantu à u vostru ritimu circadianu-soprattuttu se sceglite di mette un filtru di bloccu di a luce blu in un coppiu d'occhiali chì avete intenzione di portà per tutte e vostre ore di veglia. "Se stai bluccatu a luce blu à tutte l'ore di u ghjornu o di a notte, chì pò ancu avè un impattu negativu potenziale nantu à ciò chì chjamemu entrainment nantu à u ritmu circadianu", aka a sincronizazione di u vostru ritmu circadianu cù segnali di u tempu esternu, dice Dr. .Garg. Sì avete purtatu di colpu occhiali chì bluccanu a luce blu tuttu u ghjornu, u vostru corpu puderia pensà: "quandu serà ghjornu?" dice. "Evolutivamente, ci simu abituati à a luce blu per aiutà à mantene i nostri ritmi di sicurità, è se questu si ne và, chì pò avè qualchì cunsequenza negativa ancu".

Per furtuna, a cosa più faciule chì pudete fà per luttà contra l'affaticamentu di l'ochju digitale, l'ochju seccu è a fatigue di l'ochju in u risultatu di u tempu di u screnu hè di praticà esercizii oculari simplici è piglià pause regularmente mentre travagliate davanti à un urdinatore o fighjendu un altru. schermu. U duttore Garg ricumanda a regula 20/20/20: Ogni 20 minuti, fate una pausa di 20 seconde, è fighjate 20 piedi à distanza. "Questu vi furzerà à spustà i vostri ochji intornu, è vi aiuterà à lubricà i vostri ochji", dice.

È una cosa super impurtante da ricurdà? Spessu, in u mondu di u benessere, e tattiche più semplici per curà a vostra salute vanu u più luntanu. "Di tutte e varie cose chì pudete fà per a vostra salute è benessere, ùn pensu micca chì questu sia veramente in alta parte nantu à a vostra lista di preoccupazioni", dice u Duttore Garg. "Preoccupatevi di mantene una dieta adatta, ùn fumate micca, è fate eserciziu moderatu. Queste cose aiutanu sicuramente à mantene i vostri ochji sani."

Rivista per

Publicità

Leghje Oghje

Quantu dura una sunburni per guarisce?

Quantu dura una sunburni per guarisce?

Includemu prudutti chì pen emu utili per i no tri lettori. e cumprate per mezu di ligami nantu à ta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumi ione. Eccu u no tru pruce u. entite a bru gi...
Cosa hè l'Indice Glicemicu di Patate Dolci?

Cosa hè l'Indice Glicemicu di Patate Dolci?

A patata dolce hè un alimentu pupulare apprezzatu per u o apore, ver atilità è potenziali benefici per a alute.In particulare, i metudi di cucina anu un grande effettu nantu à a ma...