Avete a culpa di l'amicu?
Cuntenutu
Avemu tutti stati quì : avete i piani di cena cù un amicu, ma un prughjettu sbatte à u travagliu è avete da stà tardi. O ci hè una festa d'anniversariu, ma site cusì malatu chì ùn si pò mancu striscà da u lettu. Qualunque sia a ragione, duvete annullà i piani-è vi sentite orribili fendu cusì.
Questa reazione hè chjamata "culpabilità amica", è i sperti dicenu chì hè in crescita. [Tweet this fact!] "A culpabilità di l'amicu hè sempre più frequente trà 20-somethings", dice Carlin Flora, un espertu di amicizia è autore di Friendfluence: I modi sorprendenti chì l'amici ci facenu quale simu. "Ùn importa ciò chì facenu, sentenu chì ùn sò micca esse un amicu abbastanza bonu". Ci hè sempre qualchissia à quale "duverebbe" chjamà, una felice ora "duvete" assiste, o un email chì "duveria" avè rispostu à tempi fà - o cusì pensate. Ma eccu u peghju: Ancu sì sentì cusì significa chì avete boni intenzioni, circà di fà piacè à tutti ùn hè micca realistu - finu à u puntu chì puderebbe veramente lasciarti sentire ancu peghju.
A nostra Sucietà "More" = Più Culpabilità
Chì ci face pensà à tutti chì simu orribili amici? Prima, ci hè simplicemente più in corso. In più di travaglià ore più longu, ci sò più avvenimenti per assistisce, è per quessa, più per mancà. "Tuttu torna à l'ascesa di a cultura Internet", spiega Catherine Cardinal, Ph.D., sperta in autostima è fundatrice di u serviziu di coaching di vita Wise Women Rock. "A ghjente hà accessu à più infurmazioni, allora si sò impegnati in più attività. È dopu invitanu à tutti in e so rete suciale à vene à i so eventi, allora finisce per esse stu grande assaltu di riunioni à buzeffu". E postu chì probabilmente ùn cercate micca di accelerà a data in a vostra vita suciale è pruvate à colpi ogni avvenimentu unicu, finite per sentitevi culpevule di quelli chì saltate.
Un'altra ragione chì a culpabilità di l'amicu cresce è, ironicamente, u narcisisimu. "I media suciali anu trasfurmatu assai persone in criaturi auto-obsessive", dice Christine Hassler, un espertu millenariu è autore di 20-Qualcosa, 20-Tuttu. "A ghjente pensa chì a so prisenza conta più chè ella è chì, ùn essendusi affaccatu, a festa ùn serà micca cumpleta o l'ospite serà tristezza, quandu di solitu tutti capiscenu praticamente".
Avè una Cuscenza Chjara
Per furtuna, pudete andà in un viaghju di culpabilità d'amicu: si tratta di classificà i vostri germogli - in a vostra testa, sicuru, micca à voce alta ! - è di mette i vostri migliori prima. "E cunniscenze è i più boni amichi ùn purtonu micca u stessu pesu è dunque ùn anu micca u listessu trattamentu", dice Flora. Se continuamente ùn riescite micca à fà u tempu per u vostru amicu chì hè statu quì per ogni rottura, novu travagliu, morte di u vostru cane, è ancu di più, voi deve sentite male perchè ella hè una grande parte di a vostra vita, spiega Flora. Ma ricusà educatamente l'invitu di una cunniscenza o annullamentu occasionalmente per ella ùn hè nunda di lamentà.
"A culpabilità sbagliata annantu à l'amichi è i cunnisciuti di u terzu è u quartu livellu pò causà angustia innecessaria è sguassate di energia emotiva", dice Flora. "Se site constantemente stressatu nantu à e persone chì ùn anu micca impurtanza per voi, puderia influenzà a vostra imagina di sè stessu è fà pensà à voi stessi cum'è un cattivu amicu in generale, chì ùn site micca."
Per esse sicuru chì questu ùn accade micca, ùn accettate senza mente l'inviti. Pensate à elli à un livellu più profundo, decide quale avvenimentu hà a priorità, è poi procede in cunseguenza cun un sì o un no-mai un forse. [Tweet this tip!] "In u mondu FOMO d'oghje, ùn vulemu micca mancà nunda, allora dicemu forse à tuttu per permette di più pussibulità. Ma esse micca committal hè dannosu per a vostra psiche perchè finisci per creà false attese, ciò chì ti face sente culpevule in più quandu ùn seguitate micca ", spiega Hassler.
Sì sì sì, marcate a data nantu à u vostru calendariu è incruciate e dite per chì ùn emergenu micca emergenze di l'ultimu minutu. Se ricusate, mantene e cose educate è corte. "Spiegazioni longu di perchè ùn pudete micca andà à rinfurzà u vostru sentimentu di culpabilità perchè vi facenu sentu chì avete fattu qualcosa di male", dice Hassler. È ùn l'avete micca lasciata andà.