Cosa hè a Malattia Arteriale Periferica è cume si identifica
Cuntenutu
A malattia arteriale periferica (PAD) hè una malattia caratterizata da una diminuzione di u flussu di sangue in l'arterie, per via di un restringimentu o di una occlusione di questi vasi, chì affetta principalmente e gambe è i pedi, è causendu segni è sintomi cum'è dolore, crampi, difficoltà à camminà, pallore in i pedi, furmazione d'ulceri è, ancu, risicu di necrosi di u membru affettu.
Cunnisciuta ancu cum'è malatia occlusiva arteriale periferica (PAD), sta malattia hè causata principalmente da l'accumulazione di placche grasse in i vasi sanguini, chjamata aterosclerosi. E persone più in risicu di sviluppà stu disordine sò fumatori, persone cun diabete, colesterolu altu o pressione alta, per esempiu. Capite megliu ciò chì hè è cume trattà l'aterosclerosi.
Per trattà e malatie arteriali periferiche, u duttore cunsiglierà e terapie per diminuisce o prevene u peghju di l'ostruzzione di l'arteria, cum'è AAS, Clopidogrel o Cilostazol, per esempiu, in più di i medicinali per cuntrullà a pressione alta, u colesterolu è a diabete, chì hè ancu assai impurtante l'adopzione di abitudini di vita sana. U trattamentu cù chirurgia hè indicatu per e persone cun sintomi severi, chì ùn anu micca miglioratu cù i farmaci o chì anu una grave mancanza di circolazione di i membri.
Principali sintomi
E persone cun malatie arteriali periferiche ùn anu micca sempre sintomi è, in parechji casi, a malattia pò avanzà in silenziu è manifestassi solu quandu diventa grave. Tuttavia, i segni è i sintomi più cumuni sò:
- Dolore à e gambe quandu si cammina è chì migliora cù u riposu, chjamatu ancu claudicazione intermittente. U dulore à e ghjambe ancu à u riposu pò cumparisce quandu a malattia s'aggrava;
- Fatiga musculare di e gambe;
- Crampu, numbness o sensazione di fretu in i membri affettati;
- Sensazione di bruciore o stanchezza in i musculi di a gamba, cum'è u vitellu;
- Diminuta di l'impulsi arteriali, perdita di capelli è pelle più fina nantu à i membri affettati;
- Formazione di ulceri arteriali, o ancu necrosi di u membru, in casi più severi.
I sintomi, in particulare u dolore, ponu aggravassi durante u sonnu di notte o ogni volta chì i membri sò elevati, chì questu diminuisce ulteriormente u flussu di sangue versu e gambe è i pedi.
L'aterosclerosi pò influenzà i vasi sanguini in tuttu u corpu, cusì e persone cun malatie arteriali periferiche anu ancu un risicu aumentatu di sviluppà altre malatie cardiovascolari, cume angina, attaccu di core, ictus o trombosi, per esempiu. Scuprite chì sò e malatie cardiovascolari è e cause principali.
Cumu cunfirmà
U modu principale per identificà a malatia arteriale periferica hè attraversu una valutazione clinica da u duttore, chì osserverà i sintomi è l'esame fisica di u membru affettu.
Inoltre, u duttore pò dumandà di fà alcuni testi, cume a misurazione di a pressione in i membri, l'ultrasu cù doppler o l'angiografia cume un modu per aiutà à cunfirmà a diagnosi.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per e malatie arteriali periferiche hè indicatu da u duttore, in particulare da l'angiulogu, chì pò indicà l'usu di rimedii cum'è:
- Aspirina o clopidogrel, chì aiutanu à prevene a furmazione di trombi in u sangue è l'ostruzzione di l'arterie;
- Droghe di cuntrollu di u colesterolu, per aiutà à stabilizà a placca di colesterolu in i navi è impedisce chì l'ostruzzione aggravi:
- Cilostazol, chì aiuta à dilà l'arterie affettate per i casi moderate à severi;
- Relievers per u dolore per alleviare u dolore.
Inoltre, hè assai impurtante aduttà miglioramenti in u modu di vita è cuntrullà fattori di risicu per sta malattia, cume smette di fumà, perde pesu, praticà attività fisiche regulare (almenu 30 minuti à ghjornu), aduttà una dieta sana è equilibrata, in più à fà u trattamentu currettu per cuntrullà a diabete, u colesterolu è a pressione alta.
In questu modu, hè pussibule riduce u peghju di l'ateroesclerosi è l'effetti di l'accumulazione di placche grasse in i vini sanguini, evitendu cusì u peghju di e malatie arteriali è l'apparizione di altre malatie cardiovascolari, cume angina, infartu di miocardu è colpu , per esempiu.
A cirurgia, invece, pò esse indicata da l'angiulogu in i casi induve ùn ci hè stata migliurazione di i sintomi cum'è trattamentu clinicu o quandu l'ostruzzione di u flussu di sangue hè severa.
Chì sò e cause
A causa principale di malatie arteriali periferiche hè l'aterosclerosi, in cui l'accumulazione di grassu nantu à i muri di l'arterie causa u so indurimentu, restringimentu è diminuzione di u flussu di sangue. I fattori di risicu per l'aterosclerosi includenu:
- U colesterolu altu;
- Pressione alta;
- Alimentazione ricca in grassi, sale è zuccheru;
- Stile di vita sedentariu;
- Sovrappesu;
- Fumà;
- Diabetes;
- Malatie cardiache.
Tuttavia, altre cause di malatie arteriali periferiche ponu esse trombosi, embolia, vasculite, displasia fibromusculare, compressione, malattia avventistica cistica o trauma à u membru, per esempiu.