Sintomi di malatia celiac è cumu identificà

Cuntenutu
A malatia celiaca hè una intolleranza permanente à u glutine in l'alimentu. Hè perchè u corpu ùn produce micca o produce pocu enzima capace di rompe u glutine, chì provoca una reazione di u sistema immunitariu chì dà per danni à l'intestinu.
A malatia celiaca pò manifestassi in i zitelli appena cumincianu à fà varià a so dieta, à 6 mesi, o durante l'età adulta, essendu caratterizata da diarrea, irritabilità, stanchezza, perdita di pesu injustificata o anemia senza una causa apparente.
Ùn ci hè trattamentu specificu per a malatia celiaca, tuttavia, i sintomi relativi à a malattia ponu esse cuntrullati eliminendu ogni alimentu o pruduttu chì cuntene glutine o tracce. U glutine pò ancu esse prisente in piccule quantità in pasta di denti, creme idratanti o rossetto, è e persone chì anu manifestazioni cutanee quandu cunsumanu glutine, cume prurito o dermatite, devenu ancu evità sti prudutti. Cusì, hè sempre cunsigliatu di leghje attentamente l'etichette è l'imballaggi per assicurassi chì a presenza di glutine in i prudutti. Sapete induve u glutine pò esse truvatu.

Sintomi di celiachia
I sintomi di a malatia celiaca varienu secondu u gradu di intolleranza di a persona, è sò generalmente:
- Vumitu;
- Pancia gonfia;
- Slimming;
- Mancanza d'appitittu;
- Diarrea frequente;
- Irritabilità o apatia;
- Evacuazione grande è voluminosa di sgabelli pallidi è assai puzzolenti.
Quandu a persona hà a forma più dolce di a malattia, i sintomi di intolleranza à u glutine si manifestanu per mezu di i sintomi seguenti:
- Artrite;
- Dispepsia, chì hè a difficultà di a digestione;
- Osteoporosi;
- Osse fragile;
- Cortu;
- Stinzia;
- Menstruazione irregulare o assente;
- Sensazione di zingara in i bracci è e ghjambe;
- Lesioni nantu à a lingua o fissure in i cantoni di a bocca;
- Elevazione di l'enzimi liveri senza una causa apparente;
- Gonfiamentu chì apparisce bruscamente dopu l'infezzione o a chirurgia;
- Anemia da carenza di ferru o da causa di carenza di folati è di vitamina B 12;
- Sanguinamentu di e gengive quandu si lavanu i denti o usanu u filu.
Inoltre, si ponu nutà basse concentrazioni di proteine, putassiu è sodiu in u sangue, in più di compromissione di u sistema nervosu, chì porta à epilepsia, depressione, autismu è schizofrenia. Amparate più nantu à l'intolleranza à u glutine.
I sintomi di a malatia celiaca spariscenu cumpletamente cù l'eliminazione di u glutine da a dieta. È per determinà a diagnosi, i migliori medici sò l'immunoallergologu, è u gastroenterologu. Vede quale sò i 7 sintomi principali di intolleranza à u glutine.
Diagnosticu di a malatia celiaca
U diagnosticu di a malatia celiaca hè fattu da u gastroenterologu attraversu a valutazione di i sintomi presentati da a persona è a storia di a famiglia, postu chì a malatia celiaca hà principalmente una causa genetica.
In più di l'evaluazione clinica, u duttore pò dumandà di fà alcuni testi, cum'è sangue, urina, feci è biopsia di l'intestinu chjucu attraversu una endoscopia digestiva superiore. Per cunfirmà a malatia, u duttore pò ancu dumandà una seconda biopsia di l'intestinu chjucu dopu l'esclusione di u glutine da a dieta per 2 à 6 settimane. Hè per via di a biopsia chì u duttore hè capace di valutà l'integrità di l'intestinu è di verificà qualsiasi segnu chì indichi l'intolleranza à u gluten.
Trattamentu per a malatia celiac
A malatia celiaca ùn hà cure, è u trattamentu deve esse effettuatu per tutta a vita. U trattamentu per a celiachia hè fattu solu è esclusivamente cù a sospensione di l'usu di prudutti chì cuntenenu glutine è cù una dieta senza glutine, chì deve esse indicata da un nutrizziunistu specialistu. Vede chì cibi cuntenenu glutine.
U diagnosticu di a malatia celiaca in l'adulti hè fattu quandu ci hè una carenza nutrizionale, dunque u duttore pò indicà chì si faci supplementazione di nutrienti chì pò mancà in u corpu per via di malabsorzione cumuna in a malatia celiaca, per prevene altre malatie. Cum'è l'osteoporosi o anemia.
Vede cumu hè fatta a dieta per a celiachia: