A malatia di Bowen: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A malatia di Bowen, cunnisciuta ancu cum'è carcinoma di cellule squamose in situ, hè un tipu di tumore prisente nantu à a pelle caratterizatu da l'apparizione di placche o macchie rosse o marrone nantu à a pelle è chì di solitu si prisenta cun croste è una grande quantità di cheratina, chì pò sia o micca squamosu. Sta malattia hè più cumuna in e donne, ancu se pò accade ancu in l'omi, è hè generalmente identificata trà 60 è 70 anni, postu chì hè in relazione cù una esposizione prolungata à u sole.
A malatia di Bowen pò esse facilmente trattata per mezu di terapia fotodinamica, escisione o crioterapia, tuttavia, se ùn hè micca trattata currettamente, ci pò esse una progressione versu più carcinomi invasivi, chì pò causà cunsequenze per a persona.
Sintomi di a malatia di Bowen
I spot indicativi di a malattia di Bowen ponu esse singuli o multipli è ponu apparisce in ogni parte di u corpu chì hè esposta à u sole, essendu più frequenti nantu à a gamba, a testa è u collu. Tuttavia, ponu esse identificati ancu nantu à e palme, l'inguine o a regione genitale, soprattuttu in donne quandu anu u virus HPV è, in casu di l'omi, in u pene.
I principali segni è sintomi di a malattia di Bowen sò:
- Aspettu di macchie rosse o marrone nantu à a pelle chì crescenu cù u tempu;
- Prurite à u situ di e ferite;
- Ci pò o ùn pò esse peeling;
- E macchie ponu esse in altu rilievu;
- E lesioni ponu esse scavate o piatte.
U diagnosticu di a malatia di Bowen hè di solitu fattu da u dermatologu o da u medicu generale basatu annantu à l'osservazione di e macchie per via di a dermatoscopia, chì hè un metudu diagnosticu non invasivu in u quale sò valutate e lesioni prisenti nantu à a pelle. Da a dermoscopia, u duttore pò indicà a necessità di fà una biopsia per verificà se e cellule di a lesione anu caratteristiche benigne o maligne è, secondu u risultatu, pò esse indicatu u trattamentu più adattu.
Attraversu a dermatoscopia è a biopsia hè ancu pussibule differenzà a malattia di Bowen da altre malattie dermatologiche, cume psoriasi, eczema, carcinoma di cellule basali, cheratosi actinica o infezioni fungose, chjamata dermatofitosi. Capite cumu hè fatta a dermoscopia.
Cause principali
L'uccurrenza di a malatia di Bowen hè spessu associata à una esposizione prolungata à u sole ultraviolettu, micca necessariamente cù a persona chì passa ore esposte à u sole, ma cun esposizione cutidiana di manera vuluntaria o involuntaria.
Tuttavia, sta malattia pò ancu esse favurita da l'esposizione à sostanze cancerigene, in cunsequenza di infezioni virali, principalmente HIV, diminuzione di l'attività di u sistema immunitariu, per via di chimioterapia o radioterapia, trapianto, malattie autoimmuni o croniche, per esempiu., O esse u risultatu di fattori genetichi.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a malattia di Bowen hè determinatu da u duttore secondu e caratteristiche di e lesioni, cume a situazione, a dimensione è a quantità. Inoltre, ci hè u risicu di a progressione di a malattia à carcinomi più invasivi.
Cusì, u trattamentu pò esse fattu per crioterapia, escisione, radioterapia, terapia fotodinamica, terapia laser o curettage. A maiò parte di u tempu, a fototerapia hè aduprata in casu di lesioni multiple è estese, mentre chì a chirurgia pò esse raccomandata in casu di lesioni chjuchi è singuli, in cui l'intera lesione hè eliminata.
Inoltre, in casu chì a malattia di Bowen si presenti à causa di l'infezione da HPV, per esempiu, u duttore deve indicà u trattamentu per l'infezzione. Hè ancu cunsigliatu per evità una esposizione prolungata à u sole per prevene a prugressione di a malatia è l'apparizione di cumplicazioni.
Vede cumu si face u trattamentu per u carcinoma di a pelle.