Ipogonadismu: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- 1. Ipogonadismu maschile
- 2. Ipogonadismu femminile
- 3. Ipogonadismu ipogonadotroficu
- Cause pussibili
- 1. Ipogonadismu primariu
- 2. Ipogonadismu secundariu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Possibili complicazioni
L'ipogonadismu hè una cundizione induve l'ovari o i testiculi ùn producenu micca abbastanza ormoni, cume l'estrogeni in e donne è a testosterone in l'omi, chì ghjocanu un rollu chjave in a crescita è u sviluppu durante a pubertà.
Sta cundizione pò sviluppassi durante u sviluppu di u fetu durante a gravidanza, apparisce à a nascita, ma pò cumparisce ancu à ogni età, di solitu per via di lesioni o infezioni in l'ovari o testiculi.
L'ipogonadismu pò causà sterilità, assenza di pubertà, menstruazione o poveru sviluppu di l'organu sessuale maschile. U trattamentu di l'ipogonadismu deve esse indicatu da u duttore è hà per scopu di regulà i livelli ormonali è evità complicazioni, è l'usu di medicinali ormonali o chirurgia pò esse necessariu.
Principali sintomi
L'ipogonadismu pò cumincià durante u sviluppu di u fetu, prima di a pubertà o durante l'età adulta è in generale, i segni è i sintomi dipendenu da quandu a cundizione si sviluppa è u sessu di a persona:
1. Ipogonadismu maschile
L'ipogonadismu maschile hè causatu da a diminuzione o l'assenza di produzzione di testosterone da i testiculi, presentendu diversi sintomi secondu u stadiu di a vita:
- Babbi: crescita indebulita di l'organi sessuali esterni pò accade per via di a pruduzzione bassa di testosterone durante u sviluppu fetale. Sicondu quandu si sviluppa l'ipogonadismu è a quantità di testosterone prisente, u zitellu, chì hè geneticamente un zitellu, pò esse natu cù genitali femminili, genitali chì ùn sò chjaramente micca maschili o femine o genitali maschili sottosviluppati;
- Ragazzi prima di a pubertà: i segni di l'ipogonadismu sò compromessi in u sviluppu di u pene, di i musculi è di i capelli di u corpu, l'aspettu di i seni, l'assenza di cambiamenti di voce, cumuni à a pubertà, è una crescita eccessiva di braccia è gambe in relazione à u troncu;
- Omi dopu a pubertà: diminuzione di quantità di capelli corporei, perdita di massa musculare è aumento di grassu corporeu, disfunzione erettile è bassu desideriu sessuale. Ci pò ancu esse una riduzzione in a produzzione di sperma, chì pò causà infertilità o difficoltà à fà incinta u cumpagnu.
U diagnosticu di l'ipogonadismu hè fattu da un pediatre o urologu, basatu annantu à i sintomi, a storia clinica è per mezu di un esame fisicu in u quale u duttore verifica u sviluppu di i testiculi, u pene è i capelli nantu à u corpu, è ancu u pussibule sviluppu di petti. Se sospettate l'ipogonadismu maschile, u duttore deve urdinà testi per misurà i livelli di ormoni cum'è testosterone, FSH è LH, è ancu analisi di sperma, per mezu di un test di sperma. Scuprite cumu hè fattu u spermogramma.
2. Ipogonadismu femminile
Ipogonadismu femminile chì si verifica per via di una diminuzione o assenza di produzzione di estrogeni da parte di l'ovari è chì presenta sintomi differenti secondu u stadiu di vita di a donna, chì includenu:
- E zitelle prima di a pubertà: di solitu a prima menstruazione cumencia dopu à l'età di 14 anni o ci hè una assenza totale di menstruazione, chì affetta u sviluppu di i seni è di i capelli pubichi;
- Donne dopu a pubertà: menstruazione irregulare o interruzzione di i periodi ponu accade, mancanza di energia, cambiamenti d'umore, diminuzione di u desideriu sessuale, perdita di capelli di u corpu, vampate di calore è difficoltà à restà incinta.
U diagnosticu di l'ipogonadismu femminile hè fattu da un pediatre o ginecologu, secondu l'età, basatu annantu à a storia clinica, l'età à a prima menstruazione, a regolarità menstruale è l'esami fisici per valutà u sviluppu di u senu è di i capelli pubici. Inoltre, u duttore deve urdinà testi di laboratorio per misurà i livelli di ormoni FSH, LH, estrogeni, progesterone è prolattina, è testi di imaging cume l'ultrasu di u pelvis.
3. Ipogonadismu ipogonadotroficu
L'ipogonadismu ipogonadotropicu, chjamatu ancu ipogonadismu centrale, pò accade à a nascita in omi è donne, ma pò ancu sviluppassi à ogni età.
Stu tipu d'ipogonadismu si verifica per via di cambiamenti in l'ipotalamu o in a glutula pituitaria, situati in u cervellu, chì sò incaricati di a produzzione di ormoni chì stimulanu l'ovari o i testiculi per pruduce i so ormoni. In questu casu, i sintomi più cumuni sò u mal di testa, a difficultà visuale cum'è a doppia visione o a perdita di vista, è a produzzione di latte da i seni.
U diagnosticu di l'ipogonadismu ipogonadotroficu hè fattu da u duttore basatu annantu à i sintomi è attraversu l'esame di l'immagine cume a risonanza magnetica di u cervellu.
Cause pussibili
E cause di l'ipogonadismu ponu esse classificate secondu u tippu di glandula affettata è includenu:
1. Ipogonadismu primariu
L'ipogonadismu primariu hè generalmente causatu da:
- Malati autoimmune, renali o di u fegatu;
- Prublemi genetichi, cum'è a Sindrome di Turner, in e donne, è a Sindrome di Klinefelter, in l'omi;
- Criptorchidismu induve i testiculi ùn discendenu micca in u scrotum in i masci à a nascita;
- Mumps in masci;
- Ménopause precoce in donne;
- Sindrome di l'ovariu polichisticu in e donne;
- Infezzione cum'è gonorrea in e donne;
- Radioterapia o chimioterapia per u trattamentu di u cancheru perchè pò influenzà a produzzione di ormoni sessuali.
In questu tippu di ipogonadismu, l'ovari o i testiculi ùn funzionanu micca currettamente, producendu pocu o nimu ormone sessuale, perchè ùn rispondenu micca à a stimolazione cerebrale.
2. Ipogonadismu secundariu
L'ipogonadismu secundariu hè generalmente causatu da:
- Sanguinamentu anormale;
- Prublemi genetichi cum'è u sindrome di Kallmann;
- Carenze nutrizionali;
- Obesità;
- Ferru in eccessu in u sangue;
- Radiazzioni;
- Infezzione HIV;
- Tumore pituitaria.
In l'ipogonadismu secundariu, ci hè una riduzione o assenza di produzzione ormonale in u cervellu, cume FSH è LH, chì sò incaricati di stimulare i testiculi o l'ovari per pruduce i so ormoni sessuali.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di l'ipogonadismu duveria sempre esse fattu sottu cunsiglii medichi è pò cumprende medicinali ormonali per rimpiazzà l'ormoni progesterone è estrogeni in e donne, è testosterone in l'omi.
Se a causa hè un prublema pituitaria, u trattamentu pò ancu esse fattu cù ormoni pituitari per stimulà a produzzione di sperma in l'omi o l'ovulazione in e donne è cusì ristabilisce a fertilità. Inoltre, in casu di un tumore in a glutula pituitaria, a chirurgia pò esse necessaria per rimuovere u tumore, aduprà medicamenti, radioterapia o trattamentu ormonale.
Possibili complicazioni
E cumplicazioni chì l'ipogonadismu pò causà sò:
- Organi genitali anormali in l'omi;
- Sviluppu di u senu in l'omi;
- Disfunzione erettile in l'omi;
- Aumentatu u risicu di malatie cardiovascolari;
- Aumentu di pesu corpu;
- Perdita di massa musculare;
- Infertilità;
- Osteoporosi.
Inoltre, l'ipogonadismu pò influenzà l'autostima di l'omi è di e donne è causà difficoltà in relazioni romantiche o prublemi psicologichi cum'è depressione, ansietà o mancata accettazione di u corpu stessu.