A malatia di Crohn: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cause pussibili
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 1. Utilizazione di medicinali
- 2. Alimentazione adatta
- 3. Chirurgia
- Possibili complicazioni
A malattia di Crohn hè una malattia di u sistema digestivu, chì causa l'infiammazione cronica di u rivestimentu di l'intestini è pò esse causata da fattori genetichi o da un malfunzionamentu di u sistema immunitariu, per esempiu.
Sta malattia pò causà sintomi cum'è irritazione intestinale, sanguinamentu, sensibilità à alcuni alimenti, diarrea o dolore intestinale, chì pò piglià mesi à anni per apparì. Per questa ragione, di solitu hè una malattia chì hè difficiule da diagnosticà.
A malattia di Crohn ùn hà alcuna cura, tuttavia, u trattamentu permette di alleviare i sintomi è di prumove a qualità di a vita, è deve esse fattu secondu a guida di un nutrizziunistu è / o di un gastroenterologu.
Principali sintomi
I sintomi chì tipicamente caratterizanu a malattia di Crohn sò:
- Diarrea frequente;
- Dolore addominale;
- Presenza di sangue in e feci;
- Stanchezza eccessiva;
- Perdita di l'appetite è u pesu.
Inoltre, alcune persone ponu ancu avè altri sintomi chì ùn sembranu micca direttamente legati à l'infiammazione di l'intestinu, cume tordi frequenti, articolazioni dolorose, sudori di notte o cambiamenti di pelle, per esempiu.
Eccu cumu identificà i sintomi principali di a malatia di Crohn.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Ùn ci hè nisun test o esame per cunfirmà u diagnosticu di a malatia di Crohn, dunque hè normale chì a valutazione cummencia cù u gastroenterologu secondu i sintomi presentati.
Da quellu mumentu, alcune prove, cum'è a colonoscopia, l'endoscopia o l'esame di feci, ponu esse urdinate di scartà altre ipotesi di diagnosi, cum'è una infezzione intestinale, per esempiu, chì pò presentà sintomi simili.
Cause pussibili
A malatia di Crohn ùn hà ancu cumpletamente clarificatu e cause, però si crede chì alcuni fattori chì ponu influenzà a so apparizione includenu:
- Fattori genetichi ponu esse ligati à u sviluppu di a malatia di Crohn, essendu più cumuni in e persone chì anu un parente strettu cù a malatia;
- Cambiamenti di u sistema immunitariu chì porta à una risposta esagerata di l'organismu durante una infezzione, causendu un attaccu à e cellule di u sistema digestivu;
- Cambiamenti in a microbiota intestinale, chì pò causà un sbilanciu in a quantità di batteri prisenti in l'intestinu;
- Fumà spessu, perchè e sigarette cuntenenu sostanze cume a nicotina, u monossidu di carbonu è i radicali liberi chì ponu alterà u modu in cui u sangue scorre versu l'intestini è cusì aumenta u risicu di sviluppà a malattia o contribuisce à l'aumentu di e crisi di a malatia di Crohn.
Sta malattia pò manifestassi in ogni tappa di a vita, ma hè più cumuna di cumparisce dopu à periodi di grande stress o preoccupazione. A malattia di Crohn pò influenzà sia l'omi sia e donne, è a so apparizione pò ancu esse legata à l'usu di medicinali cum'è contraccettivi orali, antibiotici o antiinfiammatori cum'è ibuprofene o diclofenac, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a malattia di Crohn deve esse sempre fattu secondu a guida di u gastroenterologu è nutrizionistu è hà per scopu di riduce l'infiammazione di l'intestinu chì provoca i sintomi, migliurà a qualità di vita o diminuisce u risicu di complicazioni.
Inoltre, duvete manghjà una dieta equilibrata cun una dieta sana è equilibrata.
I trattamenti principali per a malatia di Crohn sò:
1. Utilizazione di medicinali
I medicinali usati per trattà a malattia di Crohn devenu sempre esse raccomandati da u gastroenterologu è sò indicati per alleviare i sintomi o prevene l'attacchi è includenu:
- Corticosteroidi cum'è prednisone o budesonide per aiutà à riduce l'infiammazione di l'intestinu;
- Aminosalicilati cum'è sulfasalazina o mesalazina chì agiscenu riducendu l'infiammazione per prevene è riduce e crisi;
- Immunosupressori cume azatioprine, mercaptopurine o methotrexate chì aiutanu à diminuisce l'azione di u sistema immunitariu è ponu esse aduprati in casi induve ùn ci hè miglioramentu cù l'usu di altri medicamenti;
- Medici Biològichi cum'è infliximab, adalimumab, certolizumab pegol o vedolizumab chì aiutanu à modulà l'azzioni di u sistema immune;
- Antibiotici cume a ciprofloxacina o u metronidazolu pò esse adupratu in casi di complicazioni da infezioni, eccessione batterica o malattia perianale.
Inoltre, altri medicamenti per alleviare i sintomi ponu esse aduprati cum'è medicazione per a diarrea, u dolore o i supplementi di vitamine in casu di carenza nutrizionale per causa di malassorbimentu di l'alimentu.
2. Alimentazione adatta
Inflammazione in l'intestinu causata da a malattia di Crohn pò compromettà a digestione è l'assorbimentu di l'alimentu, chì pò causà diarrea, dolore addominale o ritardu di crescita in i zitelli, dunque hè impurtante di manghjà una dieta equilibrata, guidata da un nutrizionista o nutrizionista, è evità di manghjà cibi chì ponu aggravà i sintomi cum'è u caffè, a cicculata o a verdura cruda, per esempiu. Sapete chì manghjà in a malatia di Crohn.
Inoltre, se ancu cù una dieta adatta, ùn ci hè miglioramentu in l'assorbimentu di nutrienti o riduzione di sintomi, una dieta specifica fatta da nutrizione enterale o parenterale pò esse indicata da u duttore.
Fighjate u video cù nutrizionista Tatiana Zanin nantu à ciò chì manghjà in a malattia di Crohn:
3. Chirurgia
A cirurgia pò esse indicata da u duttore se i cambiamenti in a dieta o u trattamentu cù i medicazione ùn sò micca efficaci per migliorà i sintomi di a malattia di Crohn o se si presentanu complicazioni cum'è fistule o restringimentu di l'intestinu.
Durante a chirurgia, u duttore elimina e porzioni danneggiate di l'intestinu è ricollega e parti sane.
Possibili complicazioni
A malattia di Crohn pò causà alcune complicazioni in l'intestinu o in altre parti di u corpu cum'è a pelle o l'osse, per esempiu. Altre complicazioni pussibuli di sta malatia include:
- Limitazione di l'intestinu chì pò purtà à l'ostruzzione è a necessità di chirurgia;
- Rottura intestinale;
- Formazione d'ulceru in l'intestinu, in bocca, annu o regione genitale;
- Formazione di fistule in l'intestinu chì sò una cunnessione anormale trà e diverse parti di u corpu, per esempiu trà l'intestinu è a pelle o trà l'intestinu è un altru organu;
- Fissura anale chì hè una piccula crepa in l'annu;
- Malnutrizione chì pò purtà à anemia o osteoporosi;
- Inflammazione in e mani è e gambe cù grumi chì apparsu sottu à a pelle;
- Aumentata a furmazione di coaguli di sangue chì pò causà ostruzione di vene è arterie.
Inoltre, a malattia di Crohn aumenta u risicu di sviluppà u cancheru di l'intestinu, è cunsiglii medichi regulari è testi di colonoscopia sò raccomandati, cum'è indicatu da u duttore. Scuprite cumu hè realizata a colonoscopia.