A malatia di Haff: chì hè, sintomi è trattamentu

Cuntenutu
- Sintomi di a malatia di Haff
- Cause pussibili
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumplicazioni di a malatia di Haff
A malattia di Haff hè una malattia rara chì accade di colpu è hè caratterizata da a ripartizione di e cellule musculari, chì porta à l'apparizione di alcuni segni è sintomi cume u dolore è a rigidità musculari, intorpidimentu, mancanza di respiru è urina nera, simile à u caffè.
E cause di a malattia di Haff sò sempre discusse, tuttavia si crede chì u sviluppu di a malattia di Haff sia dovutu à qualchì tossina biologica presente in i pesci d'acqua dolce è i crustacei.
Hè impurtante chì sta malattia sia identificata è trattata rapidamente, perchè a malattia pò evoluzione rapidamente è purtà complicazioni à a persona, cum'è insuffiziu renale, fallimentu d'organi multipli è morte, per esempiu.

Sintomi di a malatia di Haff
I sintomi di a malattia di Haff apparsu trà 2 à 24 ore dopu avè cunsumatu pesci o crustacei ben cucinati ma contaminati, è sò in leia cù a distruzzione di e cellule musculari, i principali essendu:
- Dolore è rigidità in i musculi, chì hè assai forte è si affacca di colpu;
- Urina assai scura, bruna o nera, simile à u culore di u caffè;
- Numbness;
- Perda di forza;
In presenza di sti sintomi, soprattuttu se si nota oscurità di l'urina, hè impurtante chì a persona cunsulti un medicu generale per ch'ellu sia pussibule valutà i sintomi è fà testi chì aiutanu à cunfirmà a diagnosi.
I testi nurmalmente indicati in u casu di a malattia di Haff sò a dose di enzimi TGO, testi chì valutanu a funzione renale è a dose di creatinophosphokinase (CPK), chì hè un enzima chì agisce nantu à i musculi è hà i so livelli aumentati quandu ci hè un cambiamentu in u musculu tissutu. Cusì, in a malatia di Haff, i livelli di CPK sò assai più alti di ciò chì hè cunsideratu nurmale, permettendu di cunfirmà u diagnosticu di a malatia. Amparate più nantu à l'esame CPK.
Cause pussibili
E cause di a malattia di Haff ùn sò micca cunosciute cumpletamente, tuttavia si crede chì a malattia sia legata à u cunsumu di pesci è crustacei forse contaminati da una tossina termostabile, perchè e persone diagnosticate di sta malattia anu cunsumatu questi alimenti alcune ore prima di l'apparizione di i sintomi .
Perchè sta tossina biologica hè termostabile, ùn seria micca distrutta durante u prucessu di coccia o frittura, è puderia causà danni cellulari in relazione cù a malattia di Haff.
Cum'è a tossina ùn cambia micca u gustu di l'alimentu, ùn cambia u so culore, nè hè distrutta da u normale prucessu di cucina, hè pussibule chì a ghjente cunsuma sti pesci o crostacei senza mancu sapè se sò contaminati. Alcuni frutti di mare manghjati da pazienti diagnosticati di malattia di Haff includenu Tambaqui, Pacu-Manteiga, Pirapitinga è Lagostim.
Cumu hè fattu u trattamentu
Hè impurtante chì u trattamentu di a malatia di Haff sia iniziatu appena i primi sintomi cumpariscenu, perchè in questu modu hè pussibule di prevene a prugressione di a malatia è l'apparizione di cumplicazioni.
Di solitu hè indicatu chì a persona hè ben idratata in 48 à 72 ore dopu à l'iniziu di i sintomi, perchè cusì sarebbe pussibile diminuisce a concentrazione di a tossina in u sangue è favurisce a so eliminazione per l'urina.
Inoltre, l'usu di analgesici pò esse raccomandatu per alleviare u dolore è l'inconfortu, in più di i medicinali diuretici per favurisce a produzzione di urina è prumove a pulizia di u corpu.
Cumplicazioni di a malatia di Haff
E cumplicazioni più frequenti di a malatia di Haff si presentanu quandu u trattamentu currettu ùn hè micca fattu è includenu fallimentu renale acutu è sindrome di compartimentu, chì si verifica quandu ci hè un aumentu di pressione sanguigna in una parte specifica di u corpu, chì pò mette i musculi in periculu è nervi in quella regione.
Per questa ragione, hè assai impurtante andà à l'uspidale o cunsultà un duttore ogni volta chì a malatia di Haff hè suspettata, per inizià u trattamentu adattatu è evità l'apparizione di complicazioni.