Sintomi è trattamentu di a malatia di Whipple

Cuntenutu
- Principali sintomi
- Chì causa a malatia di Whipple
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumu evità u cuntagiu da a malatia
A malatia di Whipple hè una infezzione batterica rara è cronica, chì di solitu affetta l'intestinu tenue è rende difficile l'assorbimentu da l'alimentu, causendu sintomi cum'è diarrea, dolore addominale o perdita di pesu.
Sta malattia si mette lentamente, è pò ancu influenzà altri organi di u corpu è causà dolore articulare è altri sintomi più rari, cum'è cambiamenti di muvimentu è disordini cognitivi, per via di compromissione cerebrale, è dolore toracicu, mancanza di respiru è palpitazioni, per via di l'indebbulimentu di u core, per esempiu.
Ancu se a malatia di Whipple pò mette in periculu a vita mentre progredisce è s'aggrava, pò esse trattata cù antibiotici prescritti da u gastroenterologu o da u medicu generale.

Principali sintomi
I sintomi più cumuni di a malattia di Whipple sò relativi à u sistema gastrointestinale è includenu:
- Diarrea constante;
- Dolore addominale;
- Crampi chì ponu aggravassi dopu i pranzi;
- Presenza di grassu in e feci;
- Perda di pesu.
I sintomi di solitu peghju assai pianu cù u tempu, è ponu durà mesi o anni. Quandu a malattia avanza, pò influenzà altre parti di u corpu è causà altri sintomi cum'è u dolore articulare, a tosse, a frebba è i linfonodi ingrandati.
A forma più seria, tuttavia, accade quandu si presentanu sintomi neurologichi, cume cambiamenti cognitivi, movimenti oculari, cambiamenti di muvimentu è di comportamentu, crisi è difficoltà di parlà, o quandu si presentanu sintomi cardiaci, cume u dolore toracicu, mancanza di respiru è palpitazioni, per via di cambiamenti di funzione cardiaca.
Ancu se u duttore pò suspettà a malattia per via di sintomi è di storia medica, u diagnosticu pò esse cunfirmatu solu cù una biopsia di l'intestinu, generalmente eliminata durante una colonoscopia, o di altri organi affettati.
Chì causa a malatia di Whipple
A malatia di Whipple hè causata da un batteriu, cunnisciutu cum'è Tropheryma whipplei, chì provoca piccule lesioni in l'intestinu chì impediscenu u travagliu di assorbe minerali è nutrienti, purtendu à a perdita di pesu. Inoltre, l'intestinu hè ancu incapace di assorbe currettamente u grassu è l'acqua è, dunque, a diarrea hè cumuna.
Oltre à l'intestinu, i batteri ponu sparghjesi è ghjunghje à altri organi di u corpu cum'è u cervellu, u core, l'articuli è l'ochji, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a malatia di Whipple hè di solitu iniziata cù un antibioticu iniettabile, cume Ceftriaxone o Penicillina, per 15 ghjorni, allora hè necessariu mantene antibiotici orali, cum'è Sulfametoxazol-Trimetoprima, Chloramphenicol o Doxycycline, per esempiu, durante 1 o 2 anni , per eliminà cumpletamente e batterie da u corpu.
Ancu se u trattamentu dura assai, a maiò parte di i sintomi spariscenu trà 1 è 2 settimane dopu à l'iniziu di u trattamentu, tuttavia, l'usu di l'antibioticu deve esse mantenutu per tuttu u periodu indicatu da u duttore.
Oltre à l'antibiotici, l'assunzione di probiotici hè essenziale per regulà u funziunamentu di l'intestinu è migliurà l'assorbimentu di nutrienti. Pò esse ancu necessariu cumplementà vitamine è minerali, cum'è vitamine D, A, K è B, è ancu calciu, per esempiu, perchè u batteriu impedisce l'assorbimentu di l'alimentu è pò causà casi di malnutrizione.
Cumu evità u cuntagiu da a malatia
Per prevene sta infezzione hè impurtante di beie solu acqua potabile è lavà bè i cibi prima di preparalli, chì i batteri chì causanu a malattia si trovanu di solitu in terra è in acqua contaminata.
Tuttavia, ci sò parechje persone chì anu i batteri in u corpu, ma ùn sviluppanu mai a malattia.