Malattia Neuropatica Ottica Infiammatoria Ricorrente Cronica - CRION
Cuntenutu
CRION hè una malattia rara chì provoca infiammazione di u nervu oculare, causendu severi dolori oculari è perdita progressiva di vista. U so diagnosticu hè definitu da l'oftalmologu quandu sti sintomi ùn sò micca accumpagnati da altre malatie, cum'è a sarcoidosi, per esempiu, chì ponu ghjustificà a degenerazione in u nervu otticu è a perdita di vista.
Generalmente, u paziente cun CRION hà periodi di aggravamentu di i sintomi, in crisi, chì duranu circa 10 ghjorni è poi spariscenu, è ponu riapparire dopu qualchì settimana o mesi. Tuttavia, a perdita di visione di solitu ùn cala ancu dopu à a crisa passata.
U CRION ùn hà micca cura, ma e crisi ponu esse trattate cù medicinali corticosteroidi, per ùn aggravà a ferita, dunque si consiglia di andà immediatamente à l'ospedale quandu u dolore inizia.
Sintomi CRION
I sintomi principali di a malatia neuropatica ottica infiammatoria recurrente cronica includenu:
- Dolore intensu in l'ochji;
- Diminuta capacità di vede;
- Dolore chì s'aggrava quandu si move l'ochju;
- Sensazione di pressione aumentata in l'ochju.
I sintomi ponu appare solu in un ochju o affettanu entrambi l'ochji senza cambiamenti visibili in l'ochju, cume rossi o gonfiore, cume a malattia affetta u nervu otticu in u fondu di l'ochju.
Trattamentu per CRION
U trattamentu per a malatia neuropatica ottica infiammatoria recurrente cronica deve esse guidatu da un oftalmologu è di solitu hè fattu per iniezione di medicinali corticosteroidi, cum'è Dexamethasone o Hydrocortisone, direttamente in a vena per prevene un peghju di a visione è alleviare u dolore causatu da a malatia.
Inoltre, u duttore pò raccomandà di piglià una dose quotidiana di compresse corticosteroidi per aumentà u periodu senza sintomi è prevene un peghju progressivu di a visione.
Diagnosticu di CRION
U diagnosticu di a malatia neuropatica ottica infiammatoria recurrente cronica hè di solitu fatta da un oftalmologu per osservazione di i sintomi di u paziente è di a storia clinica.
Tuttavia, in certi casi, pò ancu esse necessariu di fà testi diagnostichi cum'è risonanza magnetica o puntura lombare, per eliminà l'altra possibilità di malatie chì causanu perdita di vista, dolore in l'ochji o una sensazione di pressione aumentata, cunfermendu cusì u diagnosticu di CRION.