8 malatie autoimmune maiò è chì fà
Cuntenutu
- 1. Lupus eritematosu sistemicu
- 2. Artrite reumatoide
- 3. Sclerosi multipla
- 4. A tiroidite di Hashimoto
- 5. Anemia emolitica
- 6. Vitiligo
- 7. Sindrome di Sjogren
- 8. Diabete di tip 1
E malatie autoimmune sò quelle caratterizate da a risposta di u sistema immunitariu contr'à u corpu stessu, in quale e cellule sane sò distrutte da u sistema immunitariu, chì pò traduce in alcune malatie cum'è lupus, artrite reumatoide, anemia emolitica è a malattia di Crohn, per esempiu, chì devenu esse identificati è trattati secondu a guida di u duttore.
U diagnosticu di e malatie autoimmune hè generalmente fattu osservendu i segni è i sintomi presentati da a persona, chì varieghja secondu a malattia, è per mezu di test immunologichi, moleculari è di imaging.
E malatie autoimmune principali sò:
1. Lupus eritematosu sistemicu
U lupus eritematosu sistemicu, cunnisciutu ancu cum'è LES, hè una malatia autoimmune in a quale e cellule di difesa di u corpu attaccanu e cellule sane di u corpu, resultendu in infiammazione in e articulazioni, ochji, reni è pelle, per esempiu. Sta malattia accade per via di mutazioni genetiche chì apparisce durante u sviluppu fetale è, dunque, hè normale chì i segni è i sintomi di SLE apparisinu in i ghjovani pazienti.
Principali sintomi: I sintomi di lupus si presentanu in focola, vale à dì, a persona hà periodi senza sintomi è altri cun sintomi, è questu periodu hè generalmente scatenatu da fattori chì interferiscenu cù u funziunamentu di u sistema immunitariu o chì favurizanu l'apparizione di manifestazioni cliniche, cum'è l'usu di qualchì medicazione o esposizione prolungata à u sole.
U sintomu principale di LES hè l'apparizione di una tacca rossa nantu à a faccia in forma di farfalla, è ci pò ancu esse dulore in l'articuli, stanchezza eccessiva è l'apparizione di piaghe in bocca è nasu. In presenza di questi sintomi, u medicu generale o reumatologu indica a prestazione di urina è analisi di sangue chì aiutanu à cunclude u diagnosticu, è a presenza di grandi quantità di proteine in l'urina, cambiamenti in u sangue è a presenza di autoanticorpi ponu esse verificatu.
Cumu hè u trattamentu: U trattamentu per a LES deve esse fattu secondu a raccomandazione di u reumatologu o di u medicu generale è hà per scopu di alleviare i sintomi è impedisce ch'elli apparisce spessu è assai, chì sta malattia ùn hà cure. Cusì, u duttore pò ricumandà l'usu di antiinflamatori, corticosteroidi è immunosuppressanti.
Capite cumu si face u diagnosticu è u trattamentu di u lupus eritematosu sistemicu.
2. Artrite reumatoide
L'artrite reumatoide hè caratterizata da infiammazione è gonfiore di e articulazioni per via di l'azione di u sistema immunitariu contr'à u corpu stessu. A causa di l'artrite reumatoide ùn hè ancu assai chjara, ma si crede chì certi fattori ponu favurisce u sviluppu di sta malatia, cum'è l'infezzione da virus o batteri per esempiu.
Principali sintomi: I sintomi di l'artrite reumatoide, cum'è in lupus, ponu appare è sparisce senza alcuna spiegazione, u principale hè rossu, gonfiore è dolore in l'articulu. Inoltre, si pò osservà rigidità è difficultà à move l'articulu, frebba, stanchezza è malessere. Sapete ricunnosce i sintomi di l'artrite reumatoide.
Cumu hè u trattamentu: U trattamentu deve esse raccomandatu da u reumatologu o da u medicu generale, è l'usu di medicinali antiinfiammatori per riduce l'infiammazione è alleviare i sintomi hè generalmente indicatu. Inoltre, hè impurtante chì a fisioterapia sia realizata per evità di limità a gamma di muvimentu di l'articulazione.
3. Sclerosi multipla
A sclerosi multipla hè caratterizata da a distruzzione di a guaina di mielina, chì hè a struttura chì copre i neuroni è permette a trasmissione di l'impulsu nervosu da e cellule di u sistema immunitariu, dendu à a participazione di u sistema nervosu.
Principali sintomi: I sintomi di a sclerosi multiplica sò prugressivi, vale à dì, peghju quandu u sistema nervosu hè implicatu, resultendu in debolezza musculare, stanchezza eccessiva, zinghje in i bracci o gambe, difficultà à marchjà, incontinenza fecale o urinaria, cambiamenti visivi è perdita di memoria, per esempiu. Cusì, à misura chì a malatia avanza, a persona diventa di più in più dipendente, chì interferisce direttamente cù a so qualità di vita.
Cumu hè u trattamentu: U trattamentu per a sclerosi multiplica implica generalmente l'usu di medicazione per prevene a progressione di a malattia è per prumove u sollievu di i sintomi, cum'è antiinflamatori, immunoglobuline è corticosteroidi. Inoltre, hè impurtante chì a persona faci sessioni di fisioterapia regolarmente per chì i musculi sianu attivati constantemente è, dunque, l'atrofia cumpleta pò esse evitata. Verificate in u video sottu cumu u trattamentu di fisioterapia di a sclerosi multipla deve esse:
4. A tiroidite di Hashimoto
A tiroidite di Hashimoto hè carattarizata da una infiammazione di a tiroide per via di l'attacu di u sistema immunitariu à e cellule di tiroide, risultendu in una attività aumentata o normale di a tiroide, chì hè prestu seguitata da una bassa attività, sviluppendu un ipotiroïdismu.
Principali sintomi: I sintomi relativi à a tiroidite di Hashimoto sò simili à quelli di l'ipotiroïdismu, cun stanchezza eccessiva, perdita di capelli, pelle fredda è pallida, bassa intolleranza à u fretu, facile da guadagnà in pesu è dolore musculare o articulare.
Siccomu i sintomi di a tiroidite di Hashimoto sò listessi à quelli di l'ipotiroïdismu, l'endocrinologu hà bisognu à a persona di fà qualchi testi chì valutinu u funziunamentu di a tiroide per cunfirmà a malatia autoimmune è, cusì, u trattamentu u più adattu pò esse iniziatu. Cusì, a misura di T3, T4 è TSH pò esse raccomandata, in più di a misura di l'antiperoxidasi tiroidea, chjamata ancu anti-TPO, chì hè un anticorpu pruduttu da u sistema immunitariu chì hè aumentatu in a tiroidite di Hashimoto. Amparate più nantu à anti-TPO è ciò chì significa quandu hè altu.
Cumu hè u trattamentu: U trattamentu per a tiroidite di Hashimoto hè indicatu solu da l'endocrinologu quandu a persona hà sintomi, in quale casu hè raccomandatu di fà una sostituzione ormonale cù Levothyroxine per un periodu di 6 mesi. Hè ancu impurtante di fà casu à l'alimentu, manghjendu cibi ricchi in iodiu, zincu è seleniu, per esempiu, chì sò nutrienti chì favurizeghjanu u funziunamentu currettu di a tiroide.
5. Anemia emolitica
L'anemia emolitica accade quandu u sistema immunitariu cumencia à pruduce anticorpi chì travaglianu distrughjendu i globuli rossi, causendu anemia. Stu tipu d'anemia hè più cumunu in i ghjovani adulti è ùn si sà ancu esattamente perchè esiste una pruduzzione di anticorpi contr'à i globuli rossi, tuttavia si crede chì a disregulazione di u sistema immunitariu da qualchì infezzione, l'usu di alcuni medicamenti o u a presenza di malatie autoimmune pò favurisce l'ocurrenza di anemia emolitica.
Principali sintomi: I sintomi di l'anemia emolitica sò in relazione cù a diminuzione di a quantità di globuli rossi, emoglobina è, di cunsiguenza, ossigenu chì circula in u sangue, cun debolezza, pallore, perdita di appetitu, mal di testa, unghie debuli, fallimentu di memoria, pelle seca è indisposizione.
Ancu s'ellu ùn hè spessu pussibule d'identificà a causa di l'anemia emolitica autoimmune, hè impurtante chì e prove diagnostiche sianu effettuate per verificà e malatie o fattori attivanti, cum'è u conte di sangue, u conte di reticulociti, a misurazione di bilirubina è i test immunologichi, cum'è u test di coombs diretti.
Cumu hè u trattamentu: U trattamentu indicatu da u duttore implica generalmente l'usu di medicazione per regulà l'attività di u sistema immunitariu, cume corticosteroidi è immunosoppressori.Inoltre, in certi casi u duttore pò indicà a rimozione di a milza, chjamata splenectomia, chì ghjè in questu organu chì i globuli rossi sò distrutti. Capite cumu si face u trattamentu per l'anemia emolitica.
6. Vitiligo
Vitiligo hè una malattia caratterizata da a distruzzione di melanociti, chì sò e cellule rispunsevuli di a produzzione di melanina, una sustanza rispunsevule di u culore di a pelle. A causa di u vitiligine ùn hè ancu assai chjara, tuttavia hè spessu associata à a disregulazione di u sistema immunitariu, purtendu à a distruzzione di melanociti da e cellule di u sistema immunitariu.
Principali sintomi: A causa di a distruzzione di e cellule chì producenu melanina, parechje macchie bianche cumpariscenu nantu à a pelle, chì hè caratteristica di u vitiligiu. Queste macchie cumpariscenu più spessu in i lochi chì sò più esposti à u sole, cume e mani, i bracci, a faccia è e labbra.
Cumu hè u trattamentu: U trattamentu di u vitiligo deve esse guidatu da un dermatologu, postu chì a persona hà bisognu di avè parechje cure per a pelle, postu chì hè più sensibile, in più di a necessità di applicà creme è unguenti cù corticosteroidi o immunosoppressori, in più di a necessità di fototerapia. .
7. Sindrome di Sjogren
Stu sindromu hè carattarizatu da a produzzione di autoanticorpi rispunsevuli di l'infiammazione cronica è progressiva di e ghiandole di u corpu, cume e ghiandole salivari è lacrimali, risultendu in a secchezza di e mucose.
Principali sintomi: Cum'è e ghiandole incaricate di idratà l'ochji è a bocca sò influenzate, per esempiu, i sintomi principali osservati sò l'ochji è a bocca asciutti, difficoltà à inghiottire, difficoltà à parlà per un bellu pezzu, sensibilità più grande à a luce, rossi in l'ochji è aumentatu u risicu di infezioni.
Sta malatia pò accade solu per via di cambiamenti in l'immunità o assuciata à altre malatie autoimmune, cum'è l'artrite reumatoide, lupus è sclerodermia. Per questa ragione, hè impurtante chì u duttore richiede a ricerca di autoanticorpi per verificà s'ellu ci hè un'altra malattia associata è, in questu modu, indicà u megliu trattamentu.
Cumu hè u trattamentu: U trattamentu indicatu da u duttore hà per scopu di alleviare i sintomi presentati è pò esse indicatu l'usu di saliva artificiale è gocce lubrificanti, in più di farmaci antiinflamatori è immunosuppressivi. Vede altre opzioni di trattamentu per u sindrome di Sjogren.
8. Diabete di tip 1
U diabete di tipu 1 hè ancu una malattia autoimmune, perchè accade per via di l'attaccu di e cellule immunitarie à e cellule pancreatiche rispunsevuli di a produzzione di insulina, senza ricunniscenza di a quantità di glucosiu in circulazione, chì face chì di più in più glucosiu s'accumule in u sangue. sangue. Hè più cumunu in i zitelli è l'adulescenti, ma pò accade ancu in i ghjovani adulti.
Principali sintomi: I sintomi principali ligati à u diabete di tipu 1 sò l'urge frequente di urinare, molta sete, fame eccessiva è perdita di pesu senza ragione apparente.
Hè impurtante chì u duttore faccia altre prove in più di u glucosiu à dighjunu è di l'emoglobina glicata per diagnosticà u diabete di tip 1, chì i sintomi sò simili à quelli di u diabete di tippu 2. Cunnosce a differenza trà u tippu 1 è u tippu 2.
Cumu hè u trattamentu: Per stu tipu di diabete, l'endocrinologu deve indicà l'usu di l'insulina in parechje dosi durante u ghjornu o in forma di pompa, perchè u pancreas ùn hè micca capace di pruduce insulina. In questu modu, hè pussibule di mantene in circulazione i livelli di glucosiu in sangue regulati.