7 malatie causate da i funghi è cumu trattà
Cuntenutu
Ci sò parechje malatie chì i funghi ponu causà in e persone, chì ponu esse micosi di a pelle, unghie, mucose o u cuoio capellutu, cume u pannu biancu, a tinia, i coli, u tordu o a candidiasi, per esempiu.
Generalmente, i funghi coesistenu in armunia cù u corpu, ma ponu causà malatie quandu sò capaci di aggirà e barriere protettive di l'organisimu, chì accade principalmente durante i periodi di goccia d'immunità o ferite cutanee.
Inoltre, ancu se l'infezioni fungiche sò per u più superficiali è trattate facilmente, ci sò spezie di funghi chì ponu causà lesioni profonde è ancu ghjunghje à a circulazione sanguigna è à l'organi cum'è i pulmoni, cum'è sporotricosi, istoplasmosi o aspergilosi., Per esempiu.
Ancu s'ellu ci sò innumerevoli malatie causate da funghi, alcune principali sò:
1. Tissu biancu
Cunnisciuta ancu cum'è tigna da a spiaggia, sta infezzione hà u nome scientificu di Ptyriasis versicolor, è hè causata da u fungu Malassezia furfur, chì provoca macchie arrotondate nantu à a pelle. Generalmente, e macchie sò di culore biancu, chì u fungu impedisce a produzzione di melanina quandu a pelle hè esposta à u sole, è sò più cumuni nantu à u troncu, l'addome, a faccia, u collu o e bracce.
Cumu trattà: U trattamentu hè di solitu fattu cù creme o lozioni basate nantu à antifungali, cum'è Clotrimazole o Miconazole, indicatu da u dermatologu. In casu di lesioni assai grandi, l'usu di e pasticchi, cum'è Fluconazole, pò esse indicatu. Capite megliu ciò chì hè u pannu biancu è cumu trattallu.
2. Hà avutu
Ci sò parechje spezie di funghi chì facenu parte di a famiglia Candida, l'esse u più cumunu Candida albicans chì malgradu abità naturalmente u corpu, principalmente a mucosa di a bocca è a regione intima, pò causà parechji tippi d'infezioni in u corpu, soprattuttu quandu e difese immunitarie sò compromesse.
E regioni di u corpu u più toccu sò pieghji di a pelle, cum'è inguine, ascelle è trà e dite è i pedi, e unghie, è ponu ancu ghjunghje à e mucose, cum'è a bocca, esofago, vagina è rettu. Inoltre, l'infezzione pò esse abbastanza severa da sparghje in u sangue per ghjunghje à organi cum'è i pulmoni, u core o i reni, per esempiu. Cunnosce e micose principali di a pelle.
Cumu trattà: U trattamentu per a candidiasi hè fattu principalmente cù unguenti antifungali cum'è Fluconazole, Clotrimazole, Nistatina o Ketoconazole. Tuttavia, in i casi più severi o in infezioni in u sangue è l'organi di u corpu, antifungali ponu esse necessarii in pillula o vena. Scuprite più nantu à cumu si faci u trattamentu di candidiasi.
4. Sporotrichosi
Hè l'infezzione causata da u fungu Aspergillus fumigatus, chì tocca soprattuttu i pulmoni, ancu s'ellu provoca ancu allergie o ghjunghje in altre regioni di e vie aeree, pruvucendu sinusite o otite, per esempiu.
Stu fungu si trova in l'ambiente, è pò ancu esse in casa, in ambienti umidi, cum'è l'anguli di u muru o i bagni. Quandu invade i pulmoni attraversu a respirazione, u Aspergillus fumigatus provoca ferite, chjamate palle di funghi o aspergilloma, chì ponu causà tosse, mancanza di respiru, flema sanguinosa, perdita di pesu è frebba.
Cumu trattà: U trattamentu per l'aspergilosi hè fattu cù antifungali potenti, cum'è Itraconazole o Anfotericina B, chì devenu esse aduprati secondu e indicazioni di u duttore. Capite cumu si face u trattamentu per l'Aspergillosi.
6. Paracoccidioidomicosi
Chjamata dinò blastomicosi sudamericana, sta infezzione hè causata da funghi di a famiglia Paracoccidioides, chì abita u tarrenu è e piante, cusì sta infezzione hè più cumuna in e zone rurale.
A trasmissione si face soprattuttu per via di l'aria, quandu inalate u fungu, chì penetra in i pulmoni è in u sangue, causendu sintomi cum'è mancanza d'appetitu, perdita di pesu, tosse, mancanza di respiru, frebba, prurito, piaghe di a pelle è l'apparizione di l'acqua. Amparate à identificà i sintomi di Paracoccidioidomycosis.
Cumu trattà: U trattamentu per sta infezzione hè generalmente longu, è pò durà da mesi à anni, essendu generalmente indicatu da u mediu l'usu di antifungali, cum'è Itraconazole, Fluconazole, Ketoconazole o Voriconazole, per esempiu. In i casi i più gravi, induve u pulmone ùn svolge micca a so funzione currettamente o u fungu hà righjuntu altri organi, u trattamentu deve esse effettuatu in ospedale.
7. Istoplasmosi
Hè una infizzione causata da u fungu Histoplasma capsulatum, chì a trasmissione si faci per via di l'inalazione di funghi prisenti in natura.
A malatia si sviluppa di solitu in e persone cun immunità indebolita, cume malatie immunologiche, AIDS o malnutriti, per esempiu, o persone chì inalanu una grande quantità di funghi. I segni è i sintomi chì ponu accade sò tosse, dulore à u pettu, mancanza di rispiru, sudore, frebba è perdita di pesu.
Cumu trattà: Quandu a persona hè sana, l'infezzione cù questu fungu pò sparisce senza trattamentu specificu. Tuttavia, in casi più severi, soprattuttu quandu u sistema immunitariu hè compromessu, u duttore pò raccomandà l'usu di antifungali sistemici, cume Itraconazole, Ketoconazole o Anfotericina B, per esempiu, impedendu chì u fungu ghjunghje à u sangue è ghjunghje à altri organi, cù cumplicazioni gravi.