Autore: Christy White
Data Di Creazione: 12 Maghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 23 Aprile 2025
Anonim
Principali malatie purtate da i pipistrelli è cumu evitalli - Salute
Principali malatie purtate da i pipistrelli è cumu evitalli - Salute

Cuntenutu

I pipistrelli sò animali capaci di purtà una quantità enorme di virus, batteri è parassiti è trasmetteli à e persone, in listessu tempu chì a malattia si sviluppa in u vostru corpu. Ancu se a maiò parte di i pipistrelli sò capace di trasmette malatie, micca tutti mordenu e persone è trasmettenu u microorganisimu, solu i pipistrelli chì si nutriscenu di sangue o quelli chì si nutriscenu di frutti è chì si sentenu minacciati, per esempiu.

Ancu se una di e strategie per evità e malatie causate da i pipistrelli hè l'eliminazione di questu animale, sta misura ùn hè micca raccomandata, perchè a pipistrella hà un rolu ecologicu fundamentale, essendu impurtante per a dispersione di e sementi è u trasportu di u polline, per esempiu.

Ancu se pò esse un reservoir è un vettore di varie malatie infettive, e malatie principali causate da i pipistrelli sò:


1. Rabbia

A rabbia hè a malatia principale trasmessa da i pipistrelli, è accade quandu u pipistrellu hè infettatu da u virus di a famiglia Rhabdoviridae, morde a persona, pruvucendu u virus prisente in a so saliva, per entre in u corpu di a persona, pudendu sparghje rapidamente attraversu u sangue è ghjunghje à u sistema nervosu, causendu encefalopatia, per esempiu.

U tempu trà l'infezzione è l'iniziu di i sintomi pò varià da persona à persona secondu u vostru sistema immunitariu, è pò piglià da 30 à 50 ghjorni per apparì.

Principali sintomi: Inizialmente i sintomi di a rabbia umana sò lievi è ponu esse cunfusi cù altre infezioni postu chì ci hè un sintimu di malessere è febbre, per esempiu. Tuttavia, i sintomi ponu progressà rapidamente, cù depressione, paralisi di i membri inferiori, agitazione eccessiva è aumentata produzzione di saliva per via di spasmi di i musculi di a gola, chì ponu esse abbastanza dolorosi. Cunnosce altri sintomi di a rabbia umana.


Cosa da fà: Se a persona hè stata morsa da un bat, hè impurtante d'andà subitu à a sala d'urgenza più vicina per chì a ferita sia sanificata è a necessità di un vaccinu antirabicu sia valutata. In casu di cunferma di a malatia, u trattamentu si face à l'uspidale cù l'usu di medicazione cum'è Amantadine è Biopterine per prumove l'eliminazione di u virus da u corpu.

Normalmente, durante l'uspitalisazione a persona hè tenuta sedata è a respirazione hè mantenuta per mezu di dispositivi, in più di avè e so funzioni vitali è metaboliche monitorate cù esami di routine. A dimissione da l'uspidale accade solu quandu l'eliminazione totale di u virus hè pruvata.

2. Istoplasmosi

L'istoplasmosi hè una malattia infettiva causata da u fungu Histoplasma capsulatum, chì si trova in u terrenu ma hà a so crescita favurita in i feci di batte, per esempiu. Cusì, quandu u batte defeca, u fungu pò cresce quì è esse spargugliatu in l'aria, chì pò infettà e persone quandu hè inalatu.


Principali sintomi: I sintomi di istoplasmosi ponu apparisce trà 3 è 17 ghjorni dopu u cuntattu cù u fungu è varià secondu a quantità di fungu inalatu. Più grande hè a quantità di spore inalate, più grande hè a gravità di i sintomi. Inoltre, u sistema immunitariu di a persona influenza ancu a gravità di i sintomi, in modu chì e persone cun malatie chì portanu à un sistema immunitariu indebolitu, cum'è l'AIDS, per esempiu, sviluppanu forme più severe di istoplasmosi.

I sintomi principali di l'istoplasmosi sò febbre, brividi, mal di testa, difficoltà à respirà, tosse secca è dolore toracicu, per esempiu.

Cosa da fà: In casu d'infezzione da Histoplasma capsulatum, l'usu di farmaci antifungali, cum'è Itraconazole o Anfotericina, per esempiu, deve esse raccomandatu da u medicu, è u tempu di trattamentu deve esse stabilitu da u medicu secondu a gravità di a malattia.

Cumu evità e malatie purtate da i pipistrelli

Per evità e malatie purtate da i pipistrelli, si raccomanda di adottà alcune misure semplici, cume:

  • Illuminate e zone esterne di a casa, permettendu di visualizà i pipistrelli è ancu alluntanenduli da u locu;
  • Pone schermi di plastica o rete nantu à e finestre;
  • Chiudite fori o passaghji per chì i pipistrelli ponu entre;
  • Chiudite e finestre, soprattuttu di notte.

Se a presenza di feci di bat hè verificata, hè cunsigliatu chì a pulizia sia fatta cù guanti, maschere è occhiali, perchè hè cusì pussibule di evità di inalà i funghi prisenti in feci di bat, per esempiu. Inoltre, s'ellu ci hè statu cuntattu cù u bat, hè impurtante uttene u vaccinu antirabbicu per prevene chì a malattia si presenti. Capite cumu funziona u vaccinu contra a rabbia è quali sò l'effetti secundari.

A Scelta Di L’Editore

Chì hè a fotofobia è cumu trattà

Chì hè a fotofobia è cumu trattà

A fotofobia hè a en ibilità aumentata à a luce o à a chiarezza, chì provoca una avver ione o un en u di cunfortu in l'ochji in que te ituazioni è provoca intomi cum&#...
Cause chì ponu causà singuli

Cause chì ponu causà singuli

U inghjare hè una cuntrazione involuntaria di u diafragma è di l'altri mu culi di u torace, eguitata da a chju ura di a glotti è di a vibrazione di e corde vocali, producendu cu ...