Donovanosi: chì hè, sintomi, trattamentu è prevenzione
Cuntenutu
A Donovanosi, cunnisciuta ancu cum'è granuloma venerale o granuloma inguinale, hè una infezzione di trasmissione sessuale (STI) causata da i batteri Klebsiella granulomatis, antica cunnisciutu cum'èClaymmatobacterium granulomatis, chì tocca a regione genitale, inguinale è anale è porta à l'apparizione di lesioni ulcerative in a regione.
U trattamentu per a donovanosi hè simplice, è l'usu di l'antibiotici hè raccomandatu da l'urologu o u ginecologu, tuttavia hè impurtante aduttà misure chì impediscenu l'infezioni, cume l'usu di preservativi durante i rapporti sessuali.
Principali sintomi
I sintomi di donovanosi ponu apparì da 30 ghjorni à 6 mesi dopu u cuntattu cù a batteria, i principali sò:
- Apparizione di lesioni ulcerative in a regione genitale chì aumentanu cù u tempu;
- Ferita cù un aspettu ben definitu è chì ùn face male;
- Ferite o grumi di culore rossu brillanti chì crescenu è ponu sanguinà facilmente.
A causa di u fattu chì e ferite di donovanosi sò aperte, rapprisentanu una porta per infezioni secondarie, a malattia hè assuciata cun un risicu aumentatu di infezione da u virus HIV.
Hè impurtante chì appena i segni è i sintomi di donovanosi sò identificati, a persona cunsulta l'urologu o u ginecologu per a diagnosi da fà è u trattamentu adeguatu da inizià. U diagnosticu cunsiste in a valutazione di i sintomi presentati è l'analisi microbiologica di a ferita o di una parte di u tessutu influenzatu, essendu necessariu per fà una biopsia.
Trattamentu Donovanosi
U trattamentu hè fattu secondu i cunsiglii medichi, è l'usu di antibiotici, cum'è Azithromycin, hè generalmente raccomandatu finu à 3 settimane. In alternativa à l'Azithromycin, u duttore pò raccomandà l'usu di Doxycycline, Ciprofloxacin o Trimethoprim-sulfamethoxazole.
L'usu di l'antibioticu hè fattu cù u scopu di luttà contr'à l'infezzione è di prumove a ripresa di e lesioni, in più di prevene infezioni sicundarie.
In casu di lesioni più ampie, a rimozione di a lesione per mezu di chirurgia pò esse raccomandata. Inoltre, durante è dopu u trattamentu, hè impurtante di fà esami periodichi in modu da pudè verificà cume u corpu reagisce à u trattamentu è se i batteri riescenu à esse eliminati. Hè ancu indicatu chì a persona trattata ùn hà rapporti sessuale finu à chì i batteri sò identificati, per evità u cuntagiu pussibule di altre persone.
Vede più dettagli nantu à u trattamentu di a donovanosi.
Cumu prevene
A prevenzione hè fatta cù l'usu di preservativi in ogni tipu di cuntattu intimu. Hè impurtante di verificà chì a ferita sia prutetta cù un preservativu, perchè se a ferita esposta entra in cuntattu cù u cumpagnu, hè pussibile trasmette i batteri rispunsevuli di a malatia.
Evità u cuntattu intimu mentre ci sò sempre sintomi di a malatia hè di primura per a prevenzione di a donovanosi. Eseguisce un autoesaminu di i genitali di l'Organi, fighjulendu sì l'odore, u culore, l'aspettu è a pelle anu qualchì anurmalità, aiuta à identificà l'esistenza di donovanosi più rapidamente è à fà l'intervenzione medica u più prestu pussibule.