Chì pò esse u dulore in u latu drittu di u ventre è chì fà
Cuntenutu
- 1. Gas eccessivu
- 2. Intestinu irritabile
- 3. Pietra di a cistifellea
- 4. Appendicite
- 5. Epatite acuta
- 6. Pancreatite
- 7. Dolore durante l'ovulazione
- 8. Còlica renale
- Segnali di periculu per andà à l'uspidale
U dulore in u latu drittu di u ventre in a maiò parte di i casi ùn hè micca severu, è in parechji casi hè solu un segnu di eccessu di gas in l'intestinu.
Tuttavia, stu sintumu pò ancu esse più preoccupante, soprattuttu quandu u dolore hè assai intensu o dura per un bellu pezzu, postu chì pò esse un sintimu di prublemi più gravi, cum'è l'appendicite o a cistifellea, per esempiu.
Cusì, ogni volta chì ogni tippu di dolore si pone, hè raccomandatu di osservà e so caratteristiche, chì ponu includere: capisce s'ellu ci hè un altru sintomu, quandu hè apparutu, se irradia in un'altra regione o se aggrava o migliora cun qualchì tippu di muvimentu, per esempiu. Questa informazione pò esse assai impurtante per aiutà u duttore à ghjunghje à un diagnosticu currettu è inizià u trattamentu più adattu.
E cause più cumuni di dolore in u latu dirittu di u ventre includenu:
1. Gas eccessivu
U dulore addominale à u latu drittu pò esse solu distensione di l'intestinu da gasu, una situazione cumuna chì pò influenzà e persone di tutte l'età, da i zitelli à l'anziani. Di solitu stu dulore hè severu, in forma di punti è vene dopu à un pastu. Stu sintumu hè assai cumunu durante a gravidanza, in particulare à a fine di a gravidanza, è ancu in e persone cun stinzia o altri cambiamenti in u ritmu intestinale.
Altri sintomi: Dolore severu in forma di zinzale, sensazione di panza gonfia, perdita di appetitu, sensazione di pesantezza in u stomacu, in più di una maggiore produzione di eruttazioni o di gas, gonfiori addominali è sensazione di sazietà. U dulore pò esse persistente, pò peghju à volte, ma ùn si ne và mai cumpletamente.
Cosa da fà: Hè cunsigliatu di regulà u funziunamentu intestinale è di facilità a digestione cunsumendu cibi ricchi di fibre è bevendu molta acqua, tuttavia, in certi casi, pò esse necessariu di cunsumà farmaci lassativi, cum'è lactulone, idrossidu di magnesiu, o bisacodyl, per esempiu. , cunsigliatu da u duttore. Amparate alcuni suggerimenti nantu à cume luttà contr'à i gasi in stu video:
2. Intestinu irritabile
E persone cun u sindromu di l'intestione irritabile ponu sperimentà disconfort o dolore lucalizatu in l'abdomen, chì pò esse costante o vene è vene, cume crampi. U dolore hè generalmente allevatu da a defecazione.
Altri sintomi: Oltre à u dolore addominale, diarrea, stipsi, gonfiori addominali è gasi ponu esse presenti. A causa esatta di sta malatia ùn hè micca cunnisciuta, chì hè più cumuna in e persone cun ansietà, depressione o disordini psiculugichi.
Cosa da fà: Duvete andà à u duttore per investigà ciò chì causa u dolore, escludendu altre cause, è cumincià u trattamentu. U duttore pò chiede più dettagli nantu à cume si manifesta u dolore, a so intensità è ciò chì pare u sgabellu. Oltre à l'usu di rimedii cum'è ioscina, per luttà contr'à i còlichi, sò cunsigliati aggiustamenti dietetichi, cum'è manghjà in piccule quantità, pianu pianu è evitendu cibi cum'è fagioli, cavuli è ricchi di carboidrati fermentabili. Amparate più nantu à u trattamentu di questu sindrome.
3. Pietra di a cistifellea
U dulore à u latu drittu di u ventre pò ancu esse una petra di cistifellea, chì di solitu si manifesta cum'è una còlica chì di solitu si trova nantu à u latu direttu è superiore di l'abdomen o in a zona di u stomacu, chì dura minuti à ore. Pò spessu irradià versu u latu sinistro o indietro, o manifestà solu cù u disagiu o una cattiva digestione.
Altri sintomi: In certi casi, a petra di a cistifellea pò ancu causà perdita di appetitu, nausea è vomitu. Quandu e petre causanu una infiammazione di a cistifellea, ci pò esse febbre, brividi è pelle è occhi gialli.
Cosa da fà: Dopu chì a petra in a cistifellea sia stata cunfirmata da ultrasuoni, a rimozione di a cistifellea per mezu di chirurgia laparoscopica pò esse indicata. Ci vole à ramintà chì solu a presenza di pietre in a cistifellea chì ùn causanu micca sintomi ùn rende micca necessaria a chirurgia, eccettu in casi specifici, cume i diabetichi, e persone cun immunità compromessa, cù calcificazione di a cistifellea o cù pietre assai grandi, per esempiu. Scuprite cumu hè fatta a cirurgia è cumu hè a recuperazione.
4. Appendicite
L'appendicitis provoca dolore in u latu drittu di l'addome chì principia cù una leggera còlica intornu à l'ombelicu o in a zona di u stomacu. Dopu circa 6 ore l'infiammazione s'aggrava è u dolore diventa più forte è più evidente in a regione inferiore, vicinu à l'inguine.
Altri sintomi: Ci hè ancu una perdita di l'appetitu, nausea, vomitu, l'intestinu pò diventà assai allentatu o appiccicatu, una frebba di 30 ° C, ipersensibilità in a parte inferiore destra di l'abdomen è rigidità addominale.
Cosa da fà: In casu di suspettu, duvete andà in sala d'urgenza perchè a maiò parte di u tempu hè necessariu operassi per caccià l'appendice. Amparate tuttu nantu à a chirurgia di l'appendicite.
5. Epatite acuta
U dulore addominale à u latu drittu di u corpu, in a parte superiore di l'abdomen, pò esse unu di i sintomi di l'epatite. Sta malatia hè una infiammazione di u fegatu chì hà parechje cause, da infezioni virali è batteriche, alcolismu, usu di medicinali, autoimmunità o malattie degenerative.
Altri sintomi: Nausea, vomitu, perdita di appetitu, mal di testa, urina scura, pelle è ochji gialli o feci chjaru ponu ancu esse presenti.
Cosa da fà: Hè necessariu ripusà, beie assai acqua è evità cibi chì sò difficiuli à digerisce, è i medicamenti ponu esse indicati da u duttore, cum'è interferone in casu di epatite C o immunosuppressanti in casu di autoimmunità. Vede e cause principali è cume trattà l'epatite.
6. Pancreatite
In a pancreatite, u dolore addominale hè generalmente situatu in l'addome superiore è si irradia versu a spalla è a spalla sinistra, è pò cumparisce pocu dopu avè cunsumatu bevande alcoliche o un pastu.
Altri sintomi: Inoltre, ci pò esse nausea, vomitu, frebba, pressione bassa, una massa palpabile in a zona dolorosa, pelle gialla,
Cosa da fà: In casu di suspettu, duvete andà in sala d'urgenza per fà testi cume ecografia o tomografia. U trattamentu pò includere a presa di analgesici è antibiotici, ma qualchì volta a chirurgia hè a migliore opzione. Sapete tutti i dettagli di u trattamentu di a pancreatite.
7. Dolore durante l'ovulazione
Alcune donne sperimentanu dolore à u latu di l'ovariu nantu à u quale stanu ovulendu, cunnisciutu ancu cum'è dolore à mezu ciclu. U dulore ùn hè micca assai severu, ma pò esse prisente durante i ghjorni di l'ovulazione, rendendu faciule da vede perchè un mese hè nantu à u latu dirittu di u corpu è u prossimu mese hè nantu à u latu oppostu. Stu dolore pò esse causatu da situazioni cum'è endometriosi, cisti ovariani o gravidanza ectopica, per esempiu.
Stu dulore hè cunsideratu normale è ancu se pò esse assai intensu, ùn hè micca un mutivu di preoccupazione.
Altri sintomi: U sintomu principale hè u dolore addominale da un latu di u corpu in forma di sting, pungente, crampu o còlica, circa 14 ghjorni prima di a menstruazione, in un ciclu di 28 ghjorni.
Cosa da fà: Cum'è u dulore di l'ovulazione dura solu 1 ghjornu, basta à piglià un analgesicu o antiinfiammatoriu, cum'è paracetamol o naproxen per alleviare stu disagiu. In casu di dubbiti, pudete parlà cù u ginecologu per cunfirmà sta ipotesi. Amparate tuttu nantu à u dolore di l'ovulazione.
Inoltre, hè pussibule aduprà opzioni non farmacologiche, cume l'applicazione di calore à a regione, cume una compressa, per esempiu, o una infusione cù piante calmanti.
8. Còlica renale
A presenza di pietre in i reni o in a vescica pò ostaculà u flussu di l'urina, chì pò causà un dolore moderatu à severu, di solitu da u latu influenzatu è chì pò irradià versu a schiena o i genitali.
U dulore pò cumincià di colpu è hè più cumunu in e persone trà 30 è 60 anni, cù a stessa frequenza in omi è donne.
Altri sintomi: Alcuni sintomi chì ponu accumpagnà u dolore sò nausea, vomitu, brividi, dolore quandu urinate, sanguinamentu in l'urina è, in casu d'infezzione, febbre.
Cosa da fà: Oltre à andà in sala d'urgenza per e valutazioni cliniche è i testi, u duttore puderà indicà, per alleviare i sintomi, rimedi cume farmaci antiinfiammatori, analgesici è anti-spasmodici. Amparate più nantu à ciò chì si deve fà per alleviare i còlichi renali.
Segnali di periculu per andà à l'uspidale
I segni d'avvertimentu chì indicanu a necessità di andà in ospedale sò:
- Dolore chì pare di colpu è hè assai forte, lucalizatu o chì s'aggrava pocu à pocu;
- S'ellu ci hè frebba, o difficultà à respirà;
- S'ellu ci hè pressione alta, tachicardia, sudore fretu o malessere;
- Vomiti è diarrea chì ùn si ne vanu.
In questi casi, in più di valutà i segni è i sintomi, u duttore pò ancu urdinà testi diagnostichi, cume ecografia o tomografia computerizata.