Pain in u vitellu (vitellu): 8 cause è chì fà
Cuntenutu
- 1. Povira circulazione di sangue
- 2. Trombosi venosa prufonda
- 3. Varicesi
- 4. Cista di u panatteru
- 5. Cellulitis infettiva
- 6. Rumpitura di u tendinu d'Achille
- 7. Dolore di u vitellu in gravidanza
- 8. Dolore à u vitellu mentre corre
- I segni d'avvertimentu per andà à u duttore
- Modi per luttà contr'à u dulore di u vitellu
U dulore di u vitellu, cunnisciutu popularmente cum'è "patata di a gamba" hè un sintomu assai cumunu à ogni età, è pò nasce per via di diversi fattori. Tuttavia, a maiò parte di u tempu hè causatu da una intensa attività fisica, essendu assai cumuni durante a corsa, chì hè u musculu u più adupratu in questu eserciziu.
Tuttavia, u dolore in a patata di a gamba pò ancu indicà situazioni più gravi, chì devenu esse valutate da u duttore, cume a cista di u panatteru, vene varicose, trombosi o rottura di u tendinu d'Achille.
E cause più cumuni di u dolore di patata à a gamba sò:
1. Povira circulazione di sangue
A poca circulazione tocca principalmente i sedentarii è i vechji, chì ùn praticanu micca attività fisica. Ma pò ancu influenzà e donne incinte, in particulare à a fine di a gravidanza, è ancu e persone chì anu avutu una chirurgia recente è chì sò sempre in riposu in lettu. U vitellu dolente, in questi casi, ùn hè micca un mutivu di preoccupazione, ma pò rende i vostri piedi freddi è scomodi per camminà.
Cosa da fà: E stese ponu aiutà à riduce u dolore è l'inconfortu di una cattiva circolazione, ma hè impurtante di esercitassi regolarmente per migliurà a circolazione è prevene a furmazione di vene varicose, per esempiu. Altri boni cunsiglii includenu portà calze elastiche, micca seduti o stesi troppu longu, è riduce a quantità di sale in u vostru cibu per evità a ritenzione d'acqua. Scuprite alcuni alimenti per migliurà a circulazione di sangue.
2. Trombosi venosa prufonda
A trombosi venosa profonda hè un disordine vascolare più cumunu in l'anziani. A trombosi deve esse suspettata quandu ci hè dulore in a gamba è diventa gonfia è rigida. A trombosi si verifica quandu un trombu intoppa una di e vene in e gambe, bluccendu a circulazione da quellu locu. Vede cumu identificà una trombosi venosa profonda.
Cosa da fà: in casu di suspettata trombosi di vena prufonda hè cunsigliatu d'andà à u duttore per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu adattatu, chì di solitu si face cù farmaci anticoagulanti chì diluiscenu u sangue è diluiscenu u coagulu. In certi casi, pò ancu esse necessariu avè una chirurgia per piazzà a stent per apre i canali è facilità u flussu di sangue.
3. Varicesi
Quandu a persona hà parechje varicesi, ancu s'elle sò chjuche, o solu 1 o 2 varicose larghe è lunghe, pò presentà spessu dolore in a patata di a gamba. In questu casu e vene diventanu più gonfie è ci hè un sintimu di gambe pesanti è stanchi.
Cosa da fà: u trattamentu per e varicesi pò esse fattu cù l'usu di calze elastiche, piglià medicazione è attività fisica regulare, perchè cusì u sangue hè pompatu cù più forza è a capacità cardiaca migliora ancu. Altre opzioni includenu terapia laser, scleroterapia è chirurgia per vene varicose. Scuprite tutte l'opzioni di trattamentu per varicesi.
4. Cista di u panatteru
U quistu di Baker apparisce di solitu daretu à u ghjinochju, essendu un 'pellet' dulurosu, chì pò causà dolore quandu si move u ghjinochju, ma chì pò ancu irradià à u vitellu.
Cosa da fà: o U quistu di u panatteru ùn hè micca seriu ma provoca un gran cunfortu, hè cunsigliatu di mette calze di compressione, mette una compressa fredda è fà una terapia fisica. Vede u trattamentu di a cista di Baker in più dettu.
5. Cellulitis infettiva
A cellulite infettiva hè un'infezzione di i strati prufondi di a pelle chì pò influenzà ogni regione di u corpu, cumprese e gambe. Stu tipu d'infezzione pò causà un dolore severu in u vitellu, cun rossu rossu è gonfiore.
Cosa da fà: hè impurtante vede un duttore ogni volta chì a cellulite infettiva hè suspettata per impedisce chì e batterie ghjunghinu à u sangue è si sparghinu in tuttu u corpu, causendu a sepsis. U trattamentu hè fattu cù antibiotici è pudete bisognu di esse ingressu à l'uspidale. Vede cumu ricunnosce è trattà a cellulite infettiva.
6. Rumpitura di u tendinu d'Achille
In casu di traumu direttu à a gamba o u calcagnu, o durante una attività fisica assai intensa, u tendinu d'Achille pò rompersi. I sintomi classichi sò u dulore in u vitellu cù difficultà à marchjà, dulore severu quandu si preme u tendinu d'Achille è hè cumunu per a ghjente di dì chì anu intesu una crepa o chì qualcosa hà colpitu a so gamba.
Cosa da fà: duvete andà à l'uspidale perchè u trattamentu si face intucchendu u pede è, in certi casi, pò esse necessariu operassi. Scopri di più nantu à cumu si tratta u tendinu d'Achille.
7. Dolore di u vitellu in gravidanza
U dulore di u vitellu in gravidanza hè un sintomu nurmale chì accade per via di l'accumulazione di sangue in e gambe causata da cambiamenti ormonali. U dulore di u vitellu durante a gravidanza si pone principalmente di notte è durante u ghjornu ponu apparisce crampi chì sò relativi à una mancanza di putassiu.
Cosa da fà: a donna incinta deve allungà u musculu affettatu da u crampu è manghjà banane o altri alimenti ricchi in putassiu, in più di portà calze elastiche durante u ghjornu è elevà i so pedi di notte, per migliurà a circulazione sanguigna è riduce u dulore.
8. Dolore à u vitellu mentre corre
Durante l'eserciziu cum'è a corsa, u dolore hè probabilmente causatu da un disordine musculare. Cusì, e cause più cumune di u dulore di u vitellu durante a corsa sò:
- Eserciziu fisicu intensu, soprattuttu in salita, in quale casu e duie zampe sò influenzate in listessu tempu;
- Allungamentu musculu, cuntrattura o distensione;
- Cramp, chì appare improvvisamente in una gamba, chì pò ancu causà dolore à u pede;
- Sindrome di e Pietre, chì provoca un dolore subitu è intensu, cum'è s'ellu fussi statu culpitu nantu à una gamba;
- Mancanza di minerali, chì pò accade durante test longu è cù una mancanza di idratazione.
Quandu si sente un dolore intensu in a patata di a gamba durante una corsa, si consiglia di smettere di correre è di allungà u musculu, pusatu nantu à u pavimentu è cù e gambe ben tese, puntendu i dita di i piedi versu u nasu. Ma se u dolore hè sopportabile, essendu solu un fastidiu chì affetta entrambe e gambe in listessu tempu, hè più probabile chì sia stanchezza per mancanza di condizionamentu fisicu, è cun persistenza in furmazione, stu dulore tende à sparisce.
I segni d'avvertimentu per andà à u duttore
Hè cunsigliatu d'andà à u duttore o à a sala d'urgenza sè avete i seguenti segni è sintomi:
- Dolore intensu in u vitellu chì pare subbitu;
- Dolore, gonfiore è rigidità in una sola gamba;
- Rossu è sensazione di gonfiore o brusgiatura in una perna.
Hè ancu impurtante cercà una valutazione medica se sperimentate un dolore musculare severu, chì ùn si ne và in 3 ghjorni.
Modi per luttà contr'à u dulore di u vitellu
U dulore di u vitellu tende à calà dopu à u sforzu è pò esse trattatu cù fisioterapia, massaggi o riposu in e situazioni più mite, o chirurgia in e situazioni più gravi.
Per alleviare u dolore di u vitellu, alcune strategie semplici chì ponu aiutà sò:
- Mette u ghjacciu nantu à u vitellu;
- Massà u musculu;
- Stende u musculu;
- Bei assai acqua è manghjate cibi ricchi in sodiu è putassiu;
- Riposa.
In u trattamentu di u dulore in u vitellu, rimedii antiinfiammatori o rilassanti musculari ponu esse aduprati, cum'è Paracetamol, Voltaren o Calminex o rimedii naturali. Vede ciò chì sò in u video seguente: