Dolore ossu: 6 cause principali è cosa fà
Cuntenutu
U dulore ossu hè carattarizatu da u succorsu ancu quandu a persona hè fermata è, in a maiò parte di i casi, ùn hè micca un sintomu seriu, apparsu sopratuttu in u visu, durante a grippa, o dopu cascate è accidenti per via di piccule fratture chì ponu guarì senza avè bisognu di più trattamentu specificu.
Tuttavia, quandu u dolore osseu dura più di 3 ghjorni o s'aggrava cù u tempu, o quandu hè accumpagnatu da altri sintomi cum'è perdita di pesu, deformità o stanchezza eccessiva, per esempiu, hè impurtante cunsultà l'ortopedistu per avè a procedura fatta Diagnosticu di u dolore ossu è u trattamentu più adattu pò esse iniziatu.
1. Fratture
A frattura hè una di e cause principali di u dulore à l'osse è pò accade per via di accidenti di trafficu, cascate o durante a pratica di qualchì sport, per esempiu. In più di u dulore in l'ossu chì hè statu fratturatu, hè ancu cumunu per apparì altri sintomi, cum'è gonfiore in u situ, contusioni è difficoltà à spustà u membru influenzatu.
Cosa da fà: Se si sospetta una frattura, hè più raccomandatu chì a persona cunsulti l'ortopedista, chì in questu modu hè pussibule chì un esame di immagine sia fattu per cunfirmà a frattura è a gravità. In casu di piccule fratture, u restu di u membru affettu pò esse raccomandatu, tuttavia quandu a frattura hè più grave, l'immobilizazione di u membru pò esse necessaria per favurisce a so guarigione. Vede chì fà in casu di frattura.
2. Influenza
A gripe pò ancu causà dolore in l'osse, in particulare in l'osse di a faccia, chì accade per via di l'accumulazione di secrezione in i seni, chì pò esse abbastanza scomoda. Quandu ste secrezioni ùn sò micca eliminate, hè ancu pussibule chì altri sintomi fora di u dolore in l'osse, cum'è una sensazione di pesantezza in a testa, mal di l'arechja è di mal di testa, possinu ancu cumparisce.
Cosa da fà: Hè cunsigliatu di inalà cù salina 2 à 3 volte à ghjornu è di beie almenu 2 litri d'acqua per aiutà à liberà e secrezioni. In casu di aggravamentu di i sintomi, hè impurtante cunsultà u medicu generale per valutà a necessità di piglià qualsiasi medicamentu per alleviare i sintomi.
3. Osteoporosi
L'osteoporosi hè ancu una causa frequente di dolore à l'osse è accade principalmente per via di a diminuzione di a quantità di vitamina D è di calciu in l'osse, chì si traduce in una diminuzione di a massa ossea è lascia l'osse più fragile, aumentendu ancu u risicu di fratture.
L'osteoporosi hè più cumuna in e donne chì sò in fase di menopausa è in e persone anziane, tuttavia alcune abitudini è stile di vita ponu ancu favurisce u sviluppu di l'osteoporosi, cume u stilu di vita sedentariu, manghjà malsana è cunsumu frequente è eccessivu di bevande alcoliche.
Cosa da fà: Quandu u dolore osseu hè causatu da l'osteoporosi, u duttore di solitu raccomanda di fà alcune prove, cume a densitometria ossea per cunnosce a densità di l'osse è se ci hè perdita di massa ossea, è u dosaggio di i livelli di vitamina D è calciu in u sangue .
Cusì, secondu i risultati di l'esami, hè pussibule cunnosce a gravità di l'osteoporosi è indicà u trattamentu più adattu, chì si pò fà cambiendu l'abitudine di manghjà, praticendu attività fisica regulare o supplementazione di calciu, per esempiu. Capite cumu hè trattata l'osteoporosi.
Vede in u video sottu alcuni cunsiglii per alimentà per prevene l'osteoporosi:
4. Infezzione di l'osse
L'infezzione ossea, cunnisciuta ancu cum'è osteomielite, hè ancu una cundizione chì pò causà dolore in ogni ossu in u corpu, in più d'esse generalmente accumpagnata da altri sintomi cum'è frebba sopra i 38º, gonfiore è rossu in a zona affettata.
Cosa da fà: In presenza di qualsiasi segnu o sintumu indicativu di infezzione in l'ossu, hè impurtante chì a persona vada à l'uspidale per chì u trattamentu pò esse iniziatu immediatamente è a progressione di a malattia è u sviluppu di complicazioni, cum'è l'artrite settica è, in i casi più severi, pò esse evitata., amputazione di u membru affettu.
In a maiò parte di i casi, u trattamentu per l'infezioni di l'osse hè fattu cù a persona in l'uspidale per chì ricevenu antibiotici direttamente in a vena è hè pussibule di luttà contr'à l'infezzione. Verificate più dettagli di u trattamentu per l'infezzione di l'osse.
5. Metastasi ossi
Alcuni tipi di cancheru, cume u senu, u pulmone, a tiroide, u rene o u canna di a prostata, ponu sparghjesi in u corpu, chjamatu metastasi, è ghjunghje à altri organi, cumpresi l'osse, chì ponu causà dolore.
Oltre à u dolore ossu, in casu di metastasi ossea, hè cumunu per altri sintomi apparisce, cume a perdita rapida di pesu, stanchezza eccessiva, debolezza è perdita di appetitu, per esempiu.
Cosa da fà: Sì i sintomi apparenze chì sò indicativi di metastasi, hè impurtante chì a persona cunsulti l'oncologu per chì i testi ponu esse effettuati è a gravità di a metastasi pò esse verificata, oltre à inizià u trattamentu più adeguatu per impedisce a diffusione di e cellule tumorali più luntanu. Vede più nantu à a metastasi è chì fà.
6. Malatia di Paget
A malattia di Paget, cunnisciuta ancu cum'è osteite deformante, hè una malattia rara chì affetta principalmente a regione pelvica, femore, tibia è clavicula, è hè caratterizata da a distruzzione di u tessutu ossu, chì poi si torna à furmà, ma cù alcune deformità.
Stu novu ossu furmatu hè più fràggicu è pò esse assuciatu cù certi sintomi chì ponu varià secondu u situ interessatu, cum'è u dulore in l'ossu, alterazione in a curvatura di a spina, dolore in l'articuli è risicu aumentatu di fratture.
Cosa da fà: U trattamentu per a malattia di Paget pò variare secondu a gravità di i sintomi è deve esse fattu secondu a raccomandazione di l'ortopedista, chì pò indicà l'usu di medicinali per alleviare i sintomi è e sessioni di fisioterapia. Capite cumu si tratta a malattia di Paget.