EEG (Elettroencefalogramma)
Cuntenutu
- Perchè hè realizatu un EEG?
- Ci hè risichi associati à un EEG?
- Cumu mi preparu per un EEG?
- Cosa possu aspettà durante un EEG?
- Chì significanu i risultati di i test EEG?
- Risultati nurmali
- Risultati anormali
Chì ghjè un EEG?
Un elettroencefalogramu (EEG) hè un test adupratu per valutà l'attività elettrica in u cervellu. E cellule cerebrali cumunicanu trà elle per impulsi elettrichi. Un EEG pò esse adupratu per aiutà à rilevà i prublemi potenziali associati à sta attività.
Un EEG traccia è registra i mudelli di onda cerebrale. I picculi dischi di metallo piatti chjamati elettrodi sò attaccati à u scalp cù fili. L'elettrodi analizanu l'impulsi elettrichi in u cervellu è mandanu segnali à un urdinatore chì registra i risultati.
L'impulsi elettrichi in un registru EEG parenu linee ondulate cù vette è valli. Queste linee permettenu à i duttori di valutà rapidamente s'ellu ci sò mudelli anormali. Ogni irregolarità pò esse un segnu di crisi o di altri disordini cerebrali.
Perchè hè realizatu un EEG?
Un EEG hè adupratu per rilevà prublemi in l'attività elettrica di u cervellu chì pò esse associata à certi disordini cerebrali. E misure date da un EEG sò aduprate per cunfirmà o scartà varie cundizioni, cumprese:
- disordini di l'attaccamentu (cum'è epilessia)
- ferita di capu
- encefalite (inflammazione di u cervellu)
- tumore cerebrale
- encefalopatia (malattia chì causa disfunzioni cerebrali)
- prublemi di memoria
- disordini di u sonnu
- colpu
- dimenza
Quandu qualchissia hè in coma, un EEG pò esse effettuatu per determinà u livellu di attività cerebrale. U test pò ancu esse adupratu per monitorà l'attività durante a chirurgia cerebrale.
Ci hè risichi associati à un EEG?
Ùn ci hè micca risichi associati à un EEG. U test hè indolore è sicuru.
Alcuni EEG ùn includenu micca luci o altri stimuli. Se un EEG ùn produce micca anomalie, stimuli cume luci stroboscopiche, o respirazione rapida ponu esse aghjunti per aiutà à induce qualsiasi anomalie.
Quandu qualchissia hà epilessia o un altru disordine di crisi, i stimuli presentati durante a prova (cume una luce lampeggiante) ponu causà una crisi. U tecnicu chì esegue l'EEG hè furmatu per gestisce in sicurezza ogni situazione chì puderebbe accade.
Cumu mi preparu per un EEG?
Prima di u test, duvete piglià i seguenti passi:
Lavate i vostri capelli a notte prima di l'EEG, è ùn mette micca prudutti (cum'è spray o gel) in i vostri capelli u ghjornu di a prova.
Dumandate à u vostru duttore se duvete smette di piglià qualsiasi medicamentu prima di u test. Duvete ancu fà un elencu di i vostri medicamenti è dalli à u tecnicu chì esegue l'EEG.
Evite di manghjà o beie qualcosa chì cuntene caffeina per almenu ottu ore prima di u test.
U vostru duttore pò dumandà di dorme u menu pussibule a notte prima di a prova se duvete dorme durante l'EEG. Pudete ancu esse datu un sedativu per aiutà à rilassate è dorme prima di l'iniziu di a prova.
Dopu chì l'EEG hè finitu, pudete cuntinuà cù a vostra rutina regulare. Tuttavia, se avete ricevutu un sedativu, a medicazione rimarrà in u vostru sistema per un pocu di tempu. Questu significa chì duverete portà qualcunu cun voi per pudè purtassi in casa dopu a prova. Averete bisognu di ripusà è di evità di guidà finu à chì a medicazione si spenti.
Cosa possu aspettà durante un EEG?
Un EEG misura l'impulsi elettrichi in u vostru cervellu aduprendu parechji elettrodi chì sò attaccati à u vostru scalp. Un elettrodu hè un cunduttore attraversu u quale entra o sorte un currente elettricu. L'elettrodi trasferenu l'infurmazioni da u vostru cervellu à una macchina chì misura è registra i dati.
I tecnichi specializati amministranu EEG in l'uspidali, l'uffizii di u duttore è i laburatorii. U test richiede di solitu 30 à 60 minuti per compie, è comporta i seguenti passi:
Puderete chjinà nantu à a spalle in una sedia reclinabile o nantu à un lettu.
U tecnicu misurerà a testa è marcherà induve mette l'elettrodi. Queste macchie sò lavate cù una crema speciale chì aiuta l'elettrodi à ottene una lettura di alta qualità.
U tecnicu metterà un adesivu in gel appiccicatu nantu à 16 à 25 elettrodi, è li attaccherà à macchie di u vostru scalp.
Una volta chì u test principia, l'elettrodi mandanu dati di impulsi elettrichi da u vostru cervellu à a macchina di registrazione. Sta macchina converte l'impulsi elettrichi in mudelli visivi chì apparisce nantu à un schermu. Un urdinatore salva questi mudelli.
U tecnicu pò urdinà di fà certe cose mentre u test hè in corsu. Puderanu chiede di stà tranquillu, di chjude l'ochji, di respirà prufundamente, o di guardà stimuli (cume una luce chì lampa o un ritrattu).
Dopu chì u test hè cumpletu, u tecnicu eliminerà l'elettrodi da u vostru cuoio capellutu.
Durante a prova, assai poca elettricità passa trà l'elettrodi è a vostra pelle, cusì vi senterete pocu o micca cunfortu.
In certi casi, una persona pò esse sottumessa à un EEG di 24 ore. Quessi EEG utilizanu video per catturà attività di sequestru. L'EEG pò mustrà anomalie ancu se u sequestru ùn si faci micca durante u test. Tuttavia, ùn mostra micca sempre anomalie passate relative à a crisi.
Chì significanu i risultati di i test EEG?
Un neurologu (qualchissia specializatu in disordini di u sistema nervosu) interpreta i registrazioni da l'EEG è poi manda i risultati à u vostru duttore. U vostru duttore pò pianificà un appuntamentu per passà i risultati di i testi cun voi.
Risultati nurmali
L'attività elettrica in u cervellu appare in un EEG cum'è un mudellu di onde. Diversi livelli di cuscenza, cum'è dorme è svegliate, anu una gamma specifica di frequenze d'onde per secondu chì sò cunsiderate normali. Per esempiu, i mudelli di onda si movenu più veloce quandu site svegliu chè quandu site dormitu. L'EEG mostrerà se a frequenza di l'onde o di i schemi sò normali. L'attività nurmale tipicamente significa chì ùn avete micca un disordine cerebrale.
Risultati anormali
I risultati anormali di l'EEG ponu esse da:
- epilessia o un altru disordine di crisi
- sanguinamentu anormale o emorragia
- disordine di u sonnu
- encefalite (gonfiore di u cervellu)
- tumore
- tissutu mortu per via di un bloccu di u flussu di sangue
- migraine
- abusu d'alcol o droghe
- ferita di capu
Hè assai impurtante di discute i vostri risultati di teste cù u vostru duttore. Prima di rivedere i risultati, pò esse utile scrive tutte e dumande chì pudete vulete fà. Assicuratevi di parlà s'ellu ci hè qualcosa in i vostri risultati chì ùn capite micca.