Effetti di u gas sarin nantu à u corpu
Cuntenutu
U gasu Sarin hè una sustanza uriginale creata per funziunà cum'è insetticida, ma hè stata aduprata cum'è arma chimica in scenarii di guerra, cum'è in Giappone o Siria, per via di a so azzione putente nantu à u corpu umanu, chì pò causà a morte in 10 minuti .
Quandu entra in u corpu, per via di respirazione o da un cuntattu simplici cù a pelle, u gasu Sarin impedisce l'enzima rispunsevule per prevene l'accumulazione di acetilcolina, un neurotrasmettitore, chì ancu se svolge un rolu assai impurtante in a cumunicazione tra i neuroni, quandu hè in eccessu, provoca sintomi cum'è u dulore in l'ochji, un sintimu di strettezza in u pettu o debbulezza, per esempiu.
Inoltre, l'acetilcholine in eccessu provoca a morte di neuroni in pochi secondi da l'esposizione, un prucessu chì tipicamente richiede parechji anni. Dunque, u trattamentu cù un antidotu deve esse fattu u più prestu pussibule, per riduce u risicu di morte.
Principali sintomi
Quandu vene in cuntattu cù u corpu, u gasu Sarin provoca sintomi cum'è:
- Nasu chì corre è ochji acquosi;
- Sculari picculi è cuntrattati;
- Dolore à l'ochji è visione sfocata;
- Sudazione eccessiva;
- Sensazione di strettezza in u pettu è di tosse;
- Nausea, vomitu è diarrea;
- Cefalee, mareosità o cunfusione;
- Debbulezza in tuttu u corpu;
- Alterazione di u core.
Sti sintomi ponu cumparisce in pochi secondi dopu a respirazione di u gasu Sarin o in pochi minuti à ore, se u cuntattu accade attraversu a pelle o ingerendu a sostanza in l'acqua, per esempiu.
In i casi i più gravi, in i quali ci hè un cuntattu assai prolungatu, ponu cumparisce effetti più intensi, cum'è svenimentu, cunvulsioni, paralisi o arrestu respiratoriu.
Cosa da fà in casu di esposizione
Quandu ci hè un suspettu di entrà in cuntattu cù u gasu Sarin, o chì ci hè u risicu di esse in un locu affettatu da un attaccu cù questu gasu, hè consigliabile abbandunà a zona u più prestu pussibule è andà subitu in un locu cù freschi aria. Sè hè pussibule, un locu altu deve esse preferitu, chì u gasu Sarin hè pesante è tende à esse più vicinu à a terra.
Se ci hè u cuntattu cù a forma liquida di u chimicu, si consiglia di caccià tutti i vestiti, è e magliette devenu esse tagliate, postu chì passalli sopra a testa aumenta u risicu di respira a sustanza. Inoltre, duvete lavà tuttu u vostru corpu cù acqua è sapone è acqua i vostri ochji per 10 à 15 minuti.
Dopu queste precauzioni, duvete andà prestu à l'uspidale o chjamà aiutu medicu chjamendu 192.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu deve esse iniziatu u più prestu pussibule è pò esse fattu cù l'usu di dui rimedii chì sò un antidotu per a sostanza:
- Pralidossima: distrugge a cunnessione di gas à i recettori di i neuroni, finendu a so azzione;
- Atropine: impedisce à l'acetilcholine in eccessu di legà si à i recettori di i neuroni, cuntrastendu l'effettu di u gasu.
Queste duie droghe ponu esse date in l'uspidale direttamente in a vena, allora s'ellu ci hè un suspettu di esposizione à u gas Sarin, hè consigliabile andà immediatamente in ospedale.