L'effetti di a chimioterapia nantu à u vostru corpu
Cuntenutu
- Sistemi circulatori è immune
- Sistemi nervosi è musculari
- Sistema digestivu
- Sistema integumentariu (pelle, capelli è unghie)
- Sistema sessuale è riproduttivu
- Sistema excretoriu (reni è vescica)
- Sistema scheletricu
- Toll psicologicu è emotivu
Dopu avè ricevutu un diagnosticu di cancheru, a vostra prima reazione pò esse di dumandà à u vostru duttore di fassi signu per a chimioterapia. Dopu tuttu, a chimioterapia hè una di e forme più cumuni è più putenti di trattamentu di u cancer. Ma a chimioterapia face assai di più chè sbarrazzassi di u cancheru.
Mentre queste droghe sò abbastanza putenti da uccidere e cellule tumorali in rapida crescita, ponu ancu dannà e cellule sane. Questu pò causà una serie di effetti secondari. A gravità di questi effetti secondari dipende da a vostra salute generale, età, è tippu di chimioterapia.
Mentre a maiò parte di l'effetti secundari si schiariscenu pocu dopu a fine di u trattamentu, alcune ponu cuntinuà bè dopu chì a chimioterapia hè finita. È qualchissia ùn pò mai parte. Assicuratevi di discute qualsiasi effetti secundari chì sperimentate cù u vostru duttore. In certi casi, secondu e reazzioni chì u vostru corpu hà, u vostru duttore pò avè bisognu di adattà u tippu o a dose di chimioterapia.
Amparate più nantu à cume a chimioterapia affetta u vostru corpu.
Cumu l'effetti secundarii di a chimio si manifestanu per ogni persona pò dipende da altri fattori, cume l'età o e condizioni di salute esistenti. Ma quantunque severi, questi effetti sò notevuli per ogni individuu.
I farmaci di chimioterapia ponu influenzà qualsiasi sistema di u corpu, ma i seguenti sò i più suscettibili:
- trattu digestivu
- folliculi pilosi
- midollo osseu
- bocca
- sistema riproduttivu
Vale a pena capisce cumu queste droghe per u cancer ponu influenzà i vostri sistemi principali di u corpu.
Sistemi circulatori è immune
U seguitu di rutina di u sangue hè una parte cruciale di a chimioterapia. Hè perchè e droghe ponu dannà e cellule in a midula ossea, induve sò produtti globuli rossi. Senza abbastanza globuli rossi per portà ossigenu in i tessuti, pudete sperimentà anemia.
I sintomi di l'anemia ponu include:
- fatigue
- stupore
- pelle pallida
- difficultà à pensà
- sintimu fretu
- debbulezza generale
A chimio pò ancu abbassà u numeru di globuli bianchi (neutropenia). I globuli bianchi anu un rolu impurtante in u sistema immunitariu. Aiutanu à prevene e malatie è à luttà contr'à e infezioni. I sintomi ùn sò micca sempre evidenti, ma vi puderete truvà malati più spessu di prima. Assicuratevi di piglià precauzioni per evità l'esposizione à virus, batteri, è altri germi se pigliate chimio.
Cellule chjamate piastrine aiutanu u coagulu di sangue. Un numeru bassu di piastrine (trombocitopenia) significa chì puderete brusgià è sanguinà facilmente. I sintomi includenu lunghi periodi di sangu, nasu in vomitu o feci, è menstruazione più pesante di u normale.
Infine, alcune droghe chimio ponu dannà u core indebulendu u musculu di u core (cardiomiopatia) o disturbanu u ritmu cardiacu (arritmia). Queste condizioni ponu influenzà a capacità di u vostru core di pompà u sangue in modu efficace. Alcune chemio droghe ponu ancu aumentà u vostru risicu di attaccu di core. Questi prublemi sò menu prubabili di accade se u vostru core hè forte è sanu quandu si principia a chimioterapia.
Sistemi nervosi è musculari
U sistema nervosu centrale controlla emozioni, schemi di pensamentu è coordinazione. I farmaci di chimioterapia ponu causà prublemi cù a memoria, o rendenu difficiule di cuncentrazione o di pensà chjaramente. Stu sintumu hè qualchì volta chjamatu "chemio nebbia", o "chemo brain". Questa indebulenza cognitiva lieve pò andassi dopu u trattamentu o pò durà per anni. I casi severi ponu ancu aghjunghje l'ansietà è u stress esistenti.
Alcune chemio droghe ponu ancu causà:
- dulore
- debbulezza
- numbness
- tinghje in e mani è
pedi (neuropatia periferica)
I vostri musculi ponu esse stanchi, dolorosi o tremanti. È i vostri riflessi è e piccule abilità motorie ponu rallentà. Pudete ancu avè prublemi cù equilibriu è coordinazione.
Sistema digestivu
Alcuni di l'effetti secondari più cumuni di a chimioterapia affettanu a digestione. A bocca secca è e ferite di a bocca chì si formanu nantu à a lingua, labbra, gengive, o in a gola ponu rende difficiule da masticà è da inghjuttà. E piaghe in bocca vi facenu ancu più suscettibili à i sanguinamenti è l'infezioni.
Puderete ancu avè un gustu metallicu in bocca, o un rivestimentu giallu o biancu nantu à a lingua. L'alimentu pò avè un gustu insolitu o sgradevole, purtendu à una perdita di pesu involuntaria da ùn manghjà.
Queste droghe putenti ponu ancu dannà e cellule longu u tractu gastrointestinale. A nausea hè un sintomu cumunu è pò causà vomitu. Parlate cù u vostru duttore nantu à i medicazione antinausea per riduce u vomitu durante u trattamentu.
Sistema integumentariu (pelle, capelli è unghie)
A perdita di capelli hè forse l'effettu secundariu u più infame di i trattamenti chemio. Parechje droghe di chimioterapia affettanu i folliculi piliferi è ponu causà perdita di capelli (alopecia) in poche settimane da u primu trattamentu. A perdita di capelli pò accade in ogni locu di u corpu, da sopracciglia è ciglia à e to gambe. A perdita di capelli hè temporanea. A nova crescita di i capelli principia di solitu parechje settimane dopu u trattamentu finale.
E irritazioni minori di a pelle cum'è secchezza, prurito è eruzione cutanea sò ancu pussibili.
U vostru duttore pò ricumandà unguenti topichi per calmà a pelle irritata. Pudete ancu sviluppà sensibilità à u sole è esse suscettibile à brusgiature. Assicuratevi di piglià precauzioni speciali per evità e scottature quandu sò fora, cume induce una crema solare o maniche lunghe.
Cum'è e droghe affettanu u vostru sistema integumentariu, e unghie è e unghie ponu diventà marroni o gialli. A crescita di e unghie pò ancu rallentà quandu e unghie diventanu creste o fragili è cumincianu à crepassi o rompersi facilmente. In i casi severi, ponu esse separati da u lettu di unghie. Hè impurtante di piglià bè cura di e vostre unghie per evità l'infezzione.
Sistema sessuale è riproduttivu
E droghe di chimioterapia sò cunnisciute per alterà l'ormoni in omi è donne. In e donne, i cambiamenti ormonali ponu causà vampate di calore, periodi irregulari, o apparizione improvvisa di a ménopause. Puderete sperimentà a secchezza di i tessuti vaginali chì ponu rende i rapporti sessuali scomodi o dolorosi. A probabilità di sviluppà infezioni vaginali aumenta ancu.
Parechji duttori ùn cunsiglianu micca di stà incinta durante u trattamentu. Mentre alcune donne ponu diventà temporaneamente o permanentemente sterili cum'è effetti collaterali, e droghe di chimioterapia date durante a gravidanza ponu ancu causà difetti di nascita.
In l'omi, alcune droghe chimio ponu dannà i sperma o calà u conte di sperma. Cum'è e donne, l'omi ponu avè infertilità temporanea o permanente da chemio.
Mentre i sintomi cum'è a fatica, l'ansietà è e fluttuazioni ormonali ponu interferisce cù a voglia sessuale in omi è donne, parechje persone in chemioterapia sò sempre capaci di avè una vita sessuale attiva.
Sistema excretoriu (reni è vescica)
I reni travaglianu per eliminà e putenti droghe di chimioterapia mentre si movenu per u vostru corpu. In u prucessu, alcune cellule di rene è di a vescica ponu diventà irritate o dannate.
I sintomi di danni renali includenu:
- diminuzione di urinazione
- gonfiore di e mani
- pedi è caviglie gonfie
- mal di testa
Pudete ancu avè irritazione di a vejiga, chì provoca una sensazione di brusgiatura quandu urina è una frequenza urinaria aumentata.
Per aiutà u vostru sistema, u vostru duttore probabilmente vi raccomanderà di bere assai liquidi per sciacquà u medicamentu è fà chì u vostru sistema funziona currettamente. Inoltre, siate cuscenti chì alcuni medicazione causanu chì l'urina diventi rossa o aranciu per uni pochi di ghjorni, ma sappiate chì questu ùn hè micca una causa di preoccupazione.
Sistema scheletricu
A maiò parte di a ghjente perde qualchì massa ossea à l'età, ma cù a chimio, alcune droghe aumentanu sta perdita causendu a calata di i livelli di calciu. L'osteoporosi ligata à u cancheru tende à influenzà e donne più cà l'omi, in particulare e donne in post-menopausa è quelle chì a menopausa hè stata purtata di colpu per via di a chimioterapia.
Sicondu l'Instituti Naziunali di Salute (NIH), e donne trattate per u cancheru di u senu sò à risicu aumentatu per l'osteoporosi è a frattura ossea. Questu hè dovutu à a cumminazione di e droghe è una calata naturale di i livelli di estrogeni. L'osteoporosi aumenta u risicu di fratture è rumpiture d'osse. E zone più cumuni di u corpu per soffre di pause sò a spina è u bacinu, i fianchi è i polsi. Pudete aiutà à mantene e vostre ossa forti uttenendu abbastanza calciu è eserciziu regulare.
Toll psicologicu è emotivu
Campà cun u cancheru è trattà cù a chimioterapia pò piglià un pesu emotivu. Pudete sentite paura, stressu, o ansiu per u vostru aspettu è salute. A depressione hè ancu un sintimu cumunu, postu chì a ghjente ghjoca cù u travagliu, a famiglia è e responsabilità finanziarie in più di u trattamentu di u cancer.
Terapie cumplementarie cum'è u massaggio è a meditazione ponu esse una soluzione utile per u rilassamentu è u sollievu. Parlate cù u vostru duttore se avete prublemi per affruntà. Puderanu esse capace di suggerisce un gruppu di supportu di u cancheru lucale induve pudete parlà cù l'altri sottumessi à u trattamentu di u cancheru. Se i sentimenti di depressione persistenu, cercate cunsiglii prufessiunali o dumandate à i vostri duttori nantu à a medicazione. Mentre l'effetti secundarii emotivi sò cumuni, ci sò ancu modi per riduceli.
Ùn importa micca l'effetti secundarii chì causanu a chimio, hè pussibule di piglià passi per aumentà a vostra qualità di vita durante u trattamentu.