Test EGD (Esophagogastroduodenoscopia)
Cuntenutu
- Perchè hè fattu un test EGD
- Preparazione per u test EGD
- Induve è cume hè amministratu u test EGD
- Rischi è cumplicazioni di un test EGD
- Capisce i risultati
- Cosa ci vole à aspettà dopu à a prova
Cosa hè un test EGD?
U vostru duttore face una esofagogastroduodenoscopia (EGD) per esaminà u rivestimentu di u vostru esofago, stomacu è duodenu. L'esofago hè u tubu musculu chì cunnette a gola à u stomacu è u duodenu, chì hè a parte superiore di u vostru intestinu tene.
Un endoscopiu hè una piccula fotocamera nantu à un tubu. Un test EGD implica passà un endoscopiu in gola è in tutta a lunghezza di u esofago.
Perchè hè fattu un test EGD
U vostru duttore pò raccomandà un test EGD se avete certi sintomi, tra cui:
- ardenti di stomacu crònicu
- vomitu di sangue
- sgabelli neri o catramati
- cibu regurgitante
- dulore in u to abdomen superiore
- anemia senza spiegazione
- nausea persistente o vomitu
- perdita di pesu senza spiegazione
- un sintimu di pienezza dopu avè manghjatu menu di l'usu
- un sintimu chì l'alimentu hè allughjatu daretu à u vostru pettu
- dulore o difficultà à ingoiare
U vostru duttore pò ancu aduprà sta prova per aiutà à vede cumu efficace un trattamentu va o per seguità e cumplicazioni se avete:
- A malatia di Crohn
- ulcere peptiche
- cirrosi
- vene gonfie in u vostru esofago inferiore
Preparazione per u test EGD
U vostru duttore vi cunsiglierà di smette di piglià medicinali cum'è l'aspirina (Bufferin) è altri agenti antidifferenti per parechji ghjorni prima di u test EGD.
Ùn puderete manghjà nunda per 6 à 12 ore prima di u test. E persone chì portanu protesi dentarie seranu invitate à rimuoverle per u test. Cum'è cù tutti i testi medichi, vi sarà dumandatu di firmà un modulu di cunsensu informatu prima di sottumette a prucedura.
Induve è cume hè amministratu u test EGD
Prima di amministrà un EGD, u vostru duttore vi darà probabilmente un sedativu è un antidolorificu. Quista impedisce di sente alcunu dulore. Di solitu, a ghjente ùn si ricorda mancu di a prova.
U vostru duttore pò ancu spruzzà un anesteticu lucale in bocca per impedisce di imbavagliare o tossisce quandu l'endoscopiu hè inseritu. Duvete purtà una bocca per prevene i danni à i vostri denti o à a camera.
Dopu u duttore inserisce una agulla intravenosa (IV) in u vostru bracciu da pudè darle medicazione per tuttu u test. Vi sarà dumandatu di mentì nantu à u vostru latu sinistro durante a procedura.
Una volta chì i sedativi sò entrati in vigore, l'endoscopiu hè inseritu in u esofago è trasmessu in u stomacu è in a parte superiore di u vostru intestinu tene. L'aria hè poi passata per l'endoscopiu in modu chì u vostru duttore pò vede chjaramente u rivestimentu di u vostru esofago.
Durante l'esame, u duttore pò piglià picculi campioni di tessuti cù l'endoscopiu. Questi campioni ponu più tardi esse esaminati cun un microscopiu per identificà eventuali anomalie in e vostre cellule. Stu prucessu hè chjamatu biopsia.
I trattamenti ponu esse qualchì volta fatti durante un EGD, cume allargamentu di e zone anormalmente strette di u vostru esofago.
A prova cumpleta dura trà 5 è 20 minuti.
Rischi è cumplicazioni di un test EGD
In generale, un EGD hè una prucedura sicura. Ci hè un ligeru risicu chì l'endoscopiu pruvucarà un picculu foru in u vostru esofago, stomacu, o intestinu tenue. Se una biopsia hè realizata, ci hè ancu un picculu risicu di sagnu prolongatu da u situ induve u tissutu hè statu pigliatu.
Alcune persone ponu ancu avè una reazione à i sedativi è antidolorifici usati in tutta a procedura. Queste ponu include:
- difficultà per respira o incapacità di respira
- bassa pressione sanguigna
- battutu lentu di u core
- sudazione eccessiva
- un spasm di a laringe
Tuttavia, menu di una di ogni 1,000 persone sperimentanu queste complicazioni.
Capisce i risultati
I risultati normali significanu chì a fodera interna cumpleta di u vostru esofago hè liscia è ùn mostra segni di i seguenti:
- inflammation
- crescita
- ulceri
- sanguinante
I seguenti ponu causà risultati anormali di EGD:
- A malattia celiaca dà danni à u vostru rivestimentu intestinale è li impedisce di assorbe nutrienti.
- L'anelli esofagiali sò una crescita anormale di tessuti chì accade induve u vostru esofago si unisce à u to stomacu.
- E varice esofagiali sò vene gonfie in u rivestimentu di u vostru esofago.
- Un'ernia hiatale hè un disordine chì provoca una parte di u vostru stomacu à spuntà attraversu l'apertura in u vostru diafragma.
- Esofagite, gastrite è duodenite sò cundizioni infiammatorie di u rivestimentu di u vostru esofago, stomacu è intestinu tenu superiore, rispettivamente.
- A malatia di reflux gastroesofagicu (GERD) hè un disordine chì face chì u liquidu o l'alimentu da u vostru stomacu scorri torna in u vostru esofago.
- U sindromu Mallory-Weiss hè una lacrima in u revestimentu di u vostru esofago.
- Ulcere ponu esse presenti in u vostru stomacu o intestinu tenue.
Cosa ci vole à aspettà dopu à a prova
Una infermiera vi osserverà per circa un'ora dopu à a prova per assicurassi chì l'anestesicu sia sparitu è sì capace d'ingolle senza difficultà o cunfortu.
Pudete sente un pocu gonfiatu. Pudete ancu avè un liggeru crampu o un mal di gola. Questi effetti collaterali sò abbastanza normali è devenu sparisce cumpletamente in 24 ore. Aspettate di manghjà o di beie finu à chì pudete ingolle comodamente. Una volta cuminciatu à manghjà, cuminciate cù una merendella leggera.
Duvete circà l'assistenza medica immediata se:
- i vostri sintomi sò peghju chè prima di u test
- avete difficultà à ingolle
- si sente vertiginosi o svene
- site vomitu
- avete dolori forti in u vostru abdomen
- avete u sangue in e vostre feci
- ùn si pò manghjà o beie
- urinate menu di l'abitudine o mancu appena
U vostru duttore passerà nantu à voi i risultati di a prova. Puderanu urdinà più testi prima di dà un diagnosticu o creà un pianu di trattamentu.