Cosa da fà in a Crisa di Epilepsia
Cuntenutu
Quandu un paziente hà una crisi epilettica, hè normale svene è avè crisi, chì sò contrazioni violente è involuntarie di i musculi, chì ponu causà l'individuu in lotta è salivazione è mordente a lingua è, di solitu, i crisi duranu, in in media, trà 2 à 3 minuti, essendu necessariu:
- Pone a vittima da u so latu cù a testa calata, chì hè cunnisciuta cum'è a pusizione di securità laterale, cum'è mostrata in l'immagine 1, per respirà megliu è evità di soffocà a saliva o u vomitu;
- Pone un sustegnu sottu à a testa, cum'è un cuscinu piegatu o una giacca, per impedisce à l'individuu di colpisce a testa in terra è di causà traumi;
- Sbloccate vestiti assai stretti, cum'è cinture, cravate o camisge, cum'ellu si vede in figura 2;
- Ùn tenite micca bracci o gambe, per evità rumpiture o fratture musculare o per esse feriti per via di movimenti incontrollati;
- Eliminate l'uggetti chì sò vicini è chì ponu cascà in cima di u paziente;
- Ùn mette micca e mani o nunda in bocca di u paziente, perchè pò muzzicà i diti o affucassi;
- Ùn beie nè manghja perchè l'individuu pò soffocà;
- Conta u tempu chì dura a crisa di l'epilepsia.
Inoltre, quandu si verifica una crisi epilettica, hè impurtante chjamà 192 per esse purtatu à l'uspidale, soprattuttu s'ellu dura più di 5 minuti o se si ripresenta.
In generale, un epiletticu chì cunnosce dighjà a so malattia hà una carta chì informa a so situazione cun dati nantu à a medicina chì generalmente prende, cume Diazepam, u numeru di telefunu di u duttore o di un membru di a famiglia chì duverebbe esse chjamatu è ancu cosa fà in casu di crisa cunvulsiva. Amparate più nantu à: Primu aiutu per crisi.
Dopu un attaccu epiletticu, hè normale chì a persona resti in un statu di apatia per 10 à 20 minuti, restendu arata, cù un sguardu viotu è chì pare stancu, cum'è s'ellu dormissi.
Inoltre, l'individuu ùn hè micca sempre cusciente di ciò chì hè accadutu, perciò hè impurtante di disperse a ghjente per permettà a circolazione di l'aria è a ripresa di l'epiletticu per esse più veloce è senza vinculi.
Cumu prevene un attaccu
Per evità l'iniziu di crisi epilettiche, alcune situazioni chì ponu favurisce a so apparizione duvianu esse evitate, cume:
- Cambiamenti improvvisi di intensità luminosa, cum'è luci lampanti;
- Per passà parechje ore senza dorme nè ripusà;
- U cunsumu eccessivu di bevande alcoliche;
- Febbra alta per longu periodu;
- Ansietà eccessiva;
- Stanchezza eccessiva;
- U cunsumu di droghe illecite;
- Ipoglicemia o iperglicemia;
- Pigliate solu e droghe prescritte da u duttore.
Durante una crisi epilettica, u paziente perde a cuscenza, hà spasmi musculari chì scuzzulanu u corpu, o ponu semplicemente diventà cunfusi è inattenti. Truvate più sintomi à: Sintomi di epilepsia.