Chì pò esse tossu di sangue è chì fà
Cuntenutu
- 1. Feriti di e vie aeree
- 2. Pneumonia
- 3. Tuberculosi
- 4. Bronchiectasie
- 5. Embolia pulmonaria
- 6. Cancer di pulmone
- Quandu andà à u duttore
- Ciò chì pò tossisce u sangue in i zitelli
Tussà u sangue, tecnicamente chjamata emoptisi, ùn hè micca sempre segnu di un prublema seriu, è pò nasce solu per via di una piccula piaga in u nasu o di a gola chì sanguina quandu tossisce.
Tuttavia, se a tosse hè accumpagnata da sangue rossu luminosu pò ancu esse un segnu di prublemi di salute più gravi, cum'è pneumonia, tuberculosi o cancru di pulmone, soprattuttu quandu accade più di un ghjornu.
Dunque, hè cunsigliatu di cunsultà u medicu generale o un pulmonologu ogni volta chì a tosse sanguinosa dura più di 24 ore per sparisce o quandu a quantità di sangue hè grande o cresce cù u tempu.
1. Feriti di e vie aeree
In una grande parte di i casi, a tosse sanguinosa hè causata da simplici feriti à u nasu, irritazione di a gola o per via di qualchi testi, cum'è bronchoscopia, biopsia pulmonare, endoscopia o chirurgia per rimuovere le tonsille, per esempiu.
Cosa da fà: in a maiò parte di i casi, a tosse sanguinosa si schiarisce da sola senza avè bisognu di trattamentu, tuttavia, s'ellu ferma più di 1 ghjornu hè impurtante andà à u pulmonologu per identificà u prublema è inizià u trattamentu adattatu.
2. Pneumonia
A pneumonia hè una infezzione seria di u pulmone chì di solitu provoca sintomi cum'è tosse sanguinosa, frebba improvvisa è sopra i 38 ° C, mancanza di respiru è dulore à u pettu. Di solitu si pone dopu à una malda cura di l'influenza o di u raffreddore, induve virus o batteri riescenu à ghjunghje à l'alveoli, compromettendu l'arrivu di l'ossigenu in e cellule. U diagnosticu hè fattu in basa di testi è u trattamentu pò include antibiotici.
Cosa da fà: postu chì certi tippi di pneumonia anu bisognu à esse trattati cù antibiotici hè cunsigliatu d'andà à u pulmonologu per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu adattatu. In i casi i più gravi, a pneumonia pò influenzà assai a respirazione, è pò ancu esse necessariu stà in l'uspidale. Scuprite più nantu à u trattamentu di sta infezzjoni è chì opzioni sò dispunibili.
3. Tuberculosi
In più di a tosse sanguinosa, assai caratteristica di i casi di tuberculosi, sta malatia pò ancu causà altri segni cum'è frebba custante, sudore di notte, stanchezza eccessiva è perdita di pesu. In questu casu, a tosse deve esse presente dapoi più di 3 settimane è ùn pare micca esse ligata à alcuna influenza. U test chì identifica a tuberculosi pulmonaria hè u test di sputum è u trattamentu hè fattu cù antibiotici.
Cosa da fà: a tuberculosi hè causata da un batteriu è, dunque, u so trattamentu hè sempre fattu cù antibiotici chì devenu esse aduprati da parechji mesi finu à chì l'infezzione sia guarita cumpletamente. Cusì, ogni volta chì a tuberculosi hè suspettata, hè assai impurtante cunsultà un pneumologu. Inoltre, se u diagnosticu hè cunfirmatu, e persone più vicine devenu esse avvertite per pudè ancu esse testate per a tuberculosi, chì a malattia si diffonde facilmente. Vede più dettagli di u trattamentu.
4. Bronchiectasie
Sta malatia respiratoria face tussà u sangue chì gradualmente s'aggrava per via di una dilatazione permanente di i bronchi, chì pò esse causata da una infezzione batterica o da altre malatie respiratorie cum'è bronchite, asma o pneumonia.
Cosa da fà: in una bona parte di i casi, e bronchiectasie ùn anu cure, tuttavia, hè pussibule di aduprà rimedi chì aiutanu à alleviare assai i sintomi, migliurendu a qualità di vita. Questi rimedii ponu esse prescritti da un pneumologu dopu a valutazione di i sintomi. Scopri di più nantu à sta malattia è chì opzioni di trattamentu sò dispunibili.
5. Embolia pulmonaria
L'emboli pulmonari hè un prublema seriu chì deve esse trattatu u più prestu pussibule in l'uspidale. Di solitu accade per via di a presenza di un coagulu chì impedisce u passaghju di sangue à u pulmone, causendu a morte di i tessuti affettati è una grave difficoltà à respirà. Cusì, in più di tossu di sangue, hè assai cumunu di sperimentà una mancanza di fiatu estrema, dita bluastre, dolore toracicu è una frequenza cardiaca aumentata. Capite di più nantu à cume nasce l'embolia pulmonare.
Cosa da fà: ogni volta chì ci hè una mancanza di fiatu intensa, accumpagnata da dolore toracicu è tosse, hè assai impurtante d'andà prestu à l'uspidale per cunfirmà chì ùn hè micca un prublema seriu cum'è un attaccu di core o ancu embolia pulmonare.
6. Cancer di pulmone
U cancheru di u pulmone hè suspettatu quandu ci hè tosse sanguinosa è perdita di pesu in l'ultimi mesi, senza dieta o eserciziu. Altri sintomi chì ponu esse prisenti sò stanchezza è debbulezza, chì ponu accade quandu u cancheru inizia in u pulmone, cume hè più cumunu in e persone chì fumanu, o quandu ci sò metastasi in u pulmone. Cunnosce altri sintomi chì ponu indicà u cancheru di u pulmone.
Cosa da fà: u successu di u trattamentu di u cancheru hè sempre più grande quandu u cancheru hè diagnosticatu prima. Dunque, ogni volta chì ci sò sintomi chì ponu indicà un prublema pulmonariu, hè assai impurtante cunsultà un pneumologu. Inoltre, e persone cun antecedenti familiari di cancheru di u pulmone o chì fumanu duverianu appuntamenti recurrenti cù u pneumologu, soprattuttu dopu à l'età di 50 anni.
Quandu andà à u duttore
Quandu si osserva a presenza di tossu di sangue, si deve stà calmu è circà di truvà a so causa. Alcune situazioni chì devenu esse osservate sò:
- Quantità di sangue prisente;
- Se ci sò tracce di sangue in bocca o in nasu;
- Quandu u sangue hè statu primu osservatu;
- Sì a persona hà digià avutu una malatia respiratoria prima chì stu sintomu apparisca;
- Se ci sò altri sintomi cum'è mancanza di respiro, difficoltà à respirà, cortu è sibilante, rumori quandu si respira, frebba, mal di testa o svenimentu.
Se suspettate chì a situazione sia seria, duvete chjamà 192 è chjamà SAMU o andà in sala d'urgenza per avè a situazione valutata da un duttore.
Ciò chì pò tossisce u sangue in i zitelli
In i zitelli a causa più cumuna hè a presenza di picculi oggetti ch'elli mettenu in u nasu o in bocca è finiscenu in u pulmone pruvucendu una tosse secca è cun vestigie sanguinose. In questu casu hè cumunu di ùn avè micca assai sangue implicatu ma hè impurtante di portà u zitellu à l'uspidale per avè una radiografia rimossa per identificà a causa.
U duttore pò ancu aduprà un picculu strumentu per osservà l'arechje, u nasu è a gola di u zitellu per picculi oggetti cum'è orecchini, taracche, granu, piselli, fagioli o ghjoculi chì ponu esse stati introdutti in sti lochi. A seconda di l'ughjettu introduttu è di a so situazione, pò esse rimossa cù pinze è in i casi più severi, a chirurgia pò ancu esse necessaria.
Altre cause menu cumuni di tosse sanguinosa in i zitelli è i zitelli sò malatie pulmonari o cardiache, chì devenu esse diagnosticate è trattate da u pediatra. In casu di dubbitu, cunsultate u pediatricu.