Autore: Morris Wright
Data Di Creazione: 24 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 24 Ghjugnu 2024
Anonim
Elettroforesi Proteica: à chì serve è cumu si capisce u risultatu - Salute
Elettroforesi Proteica: à chì serve è cumu si capisce u risultatu - Salute

Cuntenutu

L'elettroforesi di e Proteine ​​hè un esame dumandatu da u duttore cù u scopu di investigà e malatie chì ponu purtà à cambiamenti in a quantità di proteine ​​chì circulanu in u sangue, essendu cunsideratu unu di i principali esami richiesti per l'investigazione è a diagnosi di mieloma multiplu.

Questu esame hè fattu da un campione di sangue, chì hè sottumessu à un prucessu di centrifugazione per uttene plasma di sangue, in u quale si trovanu proteine. Queste proteine ​​sò sottumesse à un prucessu di separazione secondu a so carica elettrica è u so pesu moleculare, purtendu à a furmazione di un mudellu di banda è, in seguitu, un grafu chì hè fundamentale per l'interpretazione di l'esame da u duttore.

E proteine ​​chì sò valutate in questu esame sò impurtanti per u funziunamentu currettu di l'organisimu, postu chì agiscenu nantu à u sistema immunitariu, in u prucessu di coagulazione è e reazioni metaboliche, in più di pudè portà alcune molecule in u so situ d'azione. Cusì, i cambiamenti in e so cuncintrazioni ponu esse indicative di malatie. Trà e proteine ​​valutate ci sò l'albumina, alfa-glicoproteine, beta-glicoproteine ​​è gamma-glicoproteine.


Per chì ghjè

L'elettroforesi di e proteine ​​hè dumandata da u duttore per verificà a quantità di proteine ​​in u corpu è, dunque, investigà possibili cambiamenti è malatie, pudendu inizià u trattamentu prestu, se questu hè u casu. Alcune di e situazioni in cui u duttore pò urdinà è l'elettroforesi di a proteina hè quandu ci sò segni è sintomi chì suggerenu:

  • Disidratazione;
  • Mieloma multiplu;
  • Inflammazioni;
  • Cirrosi;
  • Lupus eritematosu sistemicu;
  • Ipertensione;
  • Ascite;
  • Glomerulonefrite;
  • Sindromu di Cushing;
  • Emfisema;
  • Malatie di u fegatu;
  • Anemia;
  • Pancreatite.

Oltre à queste situazioni, questu test pò esse dumandatu quandu a persona hè sottoposta à trattamentu di estrogeni o quandu hè incinta, cume in queste situazioni ci ponu esse cambiamenti in i livelli di proteine, hè impurtante verificà a proteina alterata è aduttà misure è inverà a situazione.


Cumu hè fattu

L'elettroforesi di e proteine ​​si face raccogliendu un campione di sangue da a persona da un prufessiunale addestratu è ùn hè necessaria alcuna preparazione. U campione ottenutu hè inviatu à u laburatoriu in modu chì ci sia una separazione trà i globuli rossi è u plasma. In certe situazioni, a raccolta di urina 24 ore pò esse effettuata per verificà a quantità di proteine ​​liberate in l'urina durante u ghjornu, chì hè più richiesta da u duttore quandu sò suspettati prublemi di rene.

U plasma hè dunque piazzatu in un gelu d'agarose o acetatu di cellulosa cun una tintura è u marcatore per ognuna di e proteine ​​è dopu si applica un currente elettricu per stimulare a separazione di e proteine ​​secondu u so putenziale elettricu., Dimensione è moleculare pesu. Dopu a separazione, e proteine ​​ponu esse visualizate per mezu di un schema di banda, chì indica a presenza o assenza di e proteine.

Dopu, queste proteine ​​sò quantificate in un dispositivu specificu, chjamatu densitometru, in u quale hè verificata a concentrazione di proteine ​​in u sangue, cù u valore percentuale è u valore assolutu di ogni frazione di proteina chì sò indicati in u rapportu, in più di un grafico, chì hè impurtante per una megliu comprensione da u duttore è u paziente di u risultatu di a prova.


Cumu capisce u risultatu

U risultatu di u test di elettroforesi di e proteine ​​deve esse interpretatu da u duttore, chì valuta u valore assolutu è parente di e proteine, in più di u graficu publicatu in u raportu.

In u risultatu, e frazioni proteiche sò indicate, vale à dì, i valori truvati per l'albumina, alfa-1-globulina, alfa-2-globulina, beta-1-globulina, beta-2-globulina è gamma-globulina. In quantu à u mudellu di banda, di solitu ùn hè micca publicatu in u rapportu, restendu solu in u laboratoriu è dispunibule per u duttore.

Albumin

L'albumina hè a proteina di plasma presente in quantità maiò è hè prodotta in u fegatu, svolgendu varie funzioni, cume u trasportu di ormoni, vitamine è nutrienti, regulendu u pH è u cuntrollu osmoticu di u corpu. A sintesi di albumina in u fegatu dipende da u statutu nutrizionale di a persona, da a quantità di ormoni circulanti è da u pH di u sangue. Cusì, a quantità di albumina in l'elettroforesi di a proteina mostra u statutu nutrizionale generale di a persona è permette d'identificà pussibuli cambiamenti in u fegatu o in i reni.

Valore di riferenza in elettroforesi (pò varià secondu u laburatoriu): 4,01 à 4,78 g / dL; 55,8 à 66,1%

Aumentata l'albumina: L'aumentu di i livelli di albumina accade soprattuttu in cunsequenza di a disidratazione, ma micca perchè ci sia stata una crescita di a produzzione di sta proteina, ma perchè a quantità d'acqua hè più chjuca è, di cunsiguenza, u vulume di sangue, dunque, livelli più alti di albumina sò verificatu.

Diminuzione di l'albumina: L'albumina hè cunsiderata cum'è una proteina di fase negativa acuta, vale à dì, in situ di infiammazione, ci hè una diminuzione di i livelli di albumina. Cusì, a diminuzione di l'albumina pò accade in casi di diabete mellitus, ipertensione, edema, ascite, carenze nutrizionali è cirrosi, in cui u fegatu hè compromessu è a sintesi di l'albumina diventa indebulita.

Amparate più nantu à l'albumina.

Alfa-1-globulina

A frazione alfa-1-globulina si compone di parechje proteine, e principali sò e glicoproteina alfa-1-acida (AGA) è u alfa-1-antitripsina (AAT). AGA participa à a furmazione di fibre di collagenu è hè incaricatu di inibisce l'attività di virus è parassiti, avendu dunque un rolu fundamentale in u funziunamentu currettu di u sistema immune. Cum'è AGA, AAT hà ancu una grande impurtanza in u sistema immune.

Valore di riferenza in elettroforesi (pò varià secondu u laburatoriu): 0,22 à 0,41 g / dL; 2,9 à 4,9%

Aumentatu l'alfa-1-globulina: L'aumentu di e proteine ​​in questa frazzione si produce principalmente da infiammazione è infezioni. Cusì, alti livelli di alfa-1-globulina ponu indicà neoplasmi, sindrome di Cushing, artrite, gravidanza è vasculite, in più di pudè cresce in cunsequenza di a terapia cù estrogeni o corticosteroidi.

Diminuzione di alfa-1-globulina: A diminuzione pò accade in cunsequenza di u sindrome nefroticu, malatie epatiche gravi, enfisema, cirrosi è carcinoma epatocellulare.

Alfa-2-globulina

A frazione alfa-2-globulina hè cumposta da trè proteine ​​principali: a ceruloplasmin (CER), a haptoglobina (hpt) è u macroglobulina (AMG), chì e so concentrazioni ponu aumentà per via di prucessi infiammatori è infettivi.

Ceruloplasmin hè una proteina sintetizata da u fegatu è hà una grande quantità di rame in a so cumpusizione, chì li permette di fà alcune reazioni in u corpu. Inoltre, CER hè impurtante in u prucessu d'incorporazione di u ferru in a transferrina, chì hè a proteina incaricata di u trasportu di u ferru in u corpu. Ancu se hè ancu cunsideratu una proteina di fase acuta, i livelli CER sò lenti à cresce.

L'aptoglobina hè incaricata di u ligame à l'emoglobina in circulazione è, cusì, di prumove a so degradazione è l'eliminazione da a circulazione. Macroglobulin, invece, hè una di e più grandi proteine ​​plasmatiche è hè incaricata di regulà e reazioni infiammatorie è immunologiche, in più di trasportà proteine ​​più semplici, peptidi, è di regulà a sintesi di proteine ​​plasmatiche da u fegatu.

Valore di riferenza in elettroforesi (pò varià secondu u laburatoriu): 0,58 à 0,92 g / dL; 7,1 à 11,8%

Aumenta l'alfa-2-globulina: L'aumentu di e proteine ​​in questa frazione pò esse indicativu di u sindrome nefroticu, a malattia di Wilson, a degenerazione di u fegatu, a coagulazione intravasculare disseminata è l'infart cerebrale, in più di pudè aumentà per via di a terapia di estrogeni.

Diminuzione di alfa-2-globulina: A diminuzione di i livelli di sta proteina pò accade per via di anemie emolitiche, pancreatite è malatie pulmonari.

Beta-1-globulina

U trasferrin hè a prutetta principale di a frazzione beta-1-globulina è hè incaricata di u trasportu di u ferru versu i varii lochi di u corpu. In più di a quantità chì pò esse verificata in l'elettroforesi di a proteina, a concentrazione di transferrina in u sangue pò esse verificata in un test di sangue normale. Cunnosce l'esame di transferrina.

Valore di riferenza in elettroforesi (pò varià secondu u laburatoriu): 0,36 à 0,52 g / dL; 4,9 à 7,2%

Aumentazione di beta-1-globulina: L'incrementu si faci in casi di anemia da carenza di ferru, gravidanza, icterizia, ipotiroïdismu è diabete.

Diminuzione di beta-1-globulina: A diminuzione di questa frazzione di proteine ​​ùn hè micca assai frequente, tuttavia si pò osservà in i prucessi cronichi.

Beta-2-globulina

In questa frazzione ci sò duie proteine ​​principali, a beta-2-microglobulina (BMG) è u Proteina C-reattiva (CRP). BMG hè un marcatore di l'attività cellulare, essendu impurtante per a rilevazione di tumori linfociti, per esempiu, in più di pudè esse adupratu in pratica clinica cù l'obiettivu di accumpagnà u malatu di cancheru, per verificà se u trattamentu hè efficace. U CRP hè una prutetta assai impurtante in l'identificazione di infezioni è infiammazioni, postu chì hè quella chì cambia u più in i so livelli.

Valore di riferenza in elettroforesi (pò varià secondu u laburatoriu): 0,22 à 0,45 g / dL; 3,1 à 6,1%

Aumentazione di beta-2-globulina: L'aumentu pò accade in casu di malatie relative à limfociti, infiammazioni è infezioni.

Diminuzione di beta-2-globulina: A diminuzione pò esse dovuta à prublemi di fegatu, chì impedisce a sintesi di ste proteine.

Gamma-globulina

In questa frazzione di l'elettroforesi di e proteine ​​si trovanu immunoglobuline, chì sò e proteine ​​responsabili di a difesa di l'organismu. Capite cumu funziona u sistema immunitariu.

Valore di riferenza in elettroforesi (pò varià secondu u laburatoriu): 0,72 à 1,27 g / dL; 11,1 à 18,8%

Aumenta di gamma-globulina: L'aumentu di e proteine ​​di a frazione gamma-globulina si face di fronte à infezioni, infiammazioni è malatie autoimmune, cum'è l'artrite reumatoide. Inoltre, pò esse una crescita in u casu di linfoma, cirrhosi è mieloma multiplu.

Gamma-globulina diminuisce: Normalmente, i livelli di immunoglobuline sò calati quandu ci hè una carenza in u sistema immunitariu per via di malatie croniche, per esempiu.

Vi Cunsigliemu Di Vede

U vostru pianu di cura di sopravvivenza di u cancheru

U vostru pianu di cura di sopravvivenza di u cancheru

Dopu à u trattamentu di u cancheru, pudete avè parechje dumande nantu à u vo tru avvene. Avà chì u trattamentu hè finitu, chì vene? Chì ci ò e probabilit&#...
Tonsillite

Tonsillite

L'amigdaliti hè una infiammazione (gonfiore) di e ton ille.E ton ille ò nodi linfatichi in u fondu di a bocca è in cima di a gola. Aiutanu à filtrà e batterie è altri...