Embaúba: à chì serve è cumu aduprà

Cuntenutu
Embaúba, cunnisciuta ancu cum'è albero di bradipo o imbaíba, hè una pianta medicinale chì cuntene alcaloidi, flavonoidi, tannini è glicosidi cardiotonici è, per questa ragione, hè abitualmente aduprata per luttà contr'à l'alta pressione sanguigna.
E foglie è i frutti di questu arburu, chì hà u so nome scientificu Cecropia peltata L., Si pò truvà in butteghe di alimenti sanitarii o farmacie, hè impurtante chì u so cunsumu sia indicatu secondu a raccomandazione di u duttore o di l'erborista.

À chì serve l'embaúba
Embaúba hà pruprietà cardiotoniche, vasodilatatorie, diuretiche, antiemorragiche, astringenti, antiastmatiche, antiinfiammatorie, analgesiche, antisettiche, curative, espettoranti è ipotensive, chì sò dovute à a presenza di alcaloidi, flavonoidi, antraquinone, glicosidi cardiotonici è tannini cumpusizioni. Cusì, sta pianta puderia esse aduprata per aiutà à trattà:
- Ipertensione;
- Tachicardia;
- Tosse;
- Asma;
- Infezzioni cum'è a tuberculosi è a tosse ferina;
- Ferite di a pelle;
- Cambiamenti renali, cardiaci o di u sistema nervosu;
- Disenteria.
Malgradu avè parechje indicazioni, sò necessarii ulteriori studii per pruvà i benefici di embaúba, è ancu i so effetti secondari. Dunque, u cunsumu di embaúba ùn hè micca cunsigliatu per e donne in gravidanza o chì stanu allattendu, postu chì ùn si sà ancu se sta pianta puderia avè effetti durante a gravidanza o avè qualchì cunsequenza per u zitellu.
Inoltre, hè impurtante chì u cunsumu di sta pianta sia guidatu da u duttore, perchè in casu di grandi quantità chì si cunsumanu, hè pussibule chì a pressione calessi assai, resultendu in ipotensione.
Cumu aduprà
Tutte e parti di l'embaúba ponu esse aduprate per preparà suchji, unguenti o tè. I suchji sò di solitu indicati per u trattamentu di a tosse è di i prublemi di rispiru, mentre chì l'ungatu, chì hè fattu cù i rami, hè indicatu per prumove a guarigione di e ferite.
U modu più cumunu per aduprà l'embaúba hè attraversu u tè fattu cù a foglia, chì deve esse piazzatu in acqua bollente è lasciata per circa 10 minuti. Poi filtrà, aspittà chì si riscalda è beie una tazza circa 3 volte à ghjornu.