Encefalite autoimmune: chì hè, cause è trattamentu
Cuntenutu
L'encefalite autoimmune hè una infiammazione di u cervellu chì si pone quandu u sistema immunitariu attacca e cellule cerebrali stesse, compromettendu u so funziunamentu è causendu sintomi cume formicoli in u corpu, cambiamenti visivi, attacchi o agitazioni, per esempiu, chì pò o ùn pò lascià sequelle .
Sta malatia hè rara, è pò influenzà e persone di tutte l'età. Ci sò sfarenti tippi di encefalite autoimmune, postu chì dipendenu da u tippu d'anticorpu chì attacca e cellule è l'area di u cervellu affettatu, cun alcuni esempi principali chì sò l'encefalite anti-NMDA, l'encefalite disseminata acuta o l'encefalite limbica per esempiu , chì pò nasce per via di una neoplasia, dopu infezioni o senza una causa chjara.
Ancu se l'encefalopatia autoimmune ùn hà alcuna cura specifica, pò esse trattata cù l'usu di alcune droghe, cume anticonvulsivanti, corticosteroidi o immunosoppressanti, per esempiu, chì allevanu i sintomi, riducenu l'infiammazione è aiutanu à ristabilisce tutte e capacità di funziunamentu di u cervellu.
Principali sintomi
Siccomu l'encefalite autoimmune affetta u funziunamentu di u cervellu, i sintomi varienu secondu a regione colpita. Tuttavia, i segni più cumuni includenu:
- Debbulezza o cambiamenti di sensibilità in varie parti di u corpu;
- Perdita di equilibriu;
- Difficultà à parlà;
- Muvimenti involuntarii;
- Cambiamenti di visione, cum'è visione sfocata;
- Difficultà capisce è cambiamenti di memoria;
- Cambiamenti di gustu;
- Difficultà à dorme è agitazione frequente;
- Cambiamenti d'umore o di personalità.
Inoltre, quandu a cumunicazione trà i neuroni hè severamente affettata, ponu esse ancu alucinazioni, inganni o penseri paranoici.
Cusì, alcuni casi di encefalite autoimmune ponu esse diagnosticati male, cume un disordine psichiatricu di u tippu schizofrenia o disordine bipolare. Quandu accade, u trattamentu ùn hè micca fattu bè è i sintomi ponu peghju cù u tempu o ùn mostranu segni di miglioramentu significativu.
Cumu hè fattu u diagnosticu
Per fà u diagnosticu currettu di sta malatia hè impurtante cunsultà un neurologu, chì in più di valutà i sintomi hè ancu impurtante di fà altre prove diagnostiche, cum'è analisi di u fluidu cerebrospinale, imaging per risonanza magnetica o electroencefalogramma per rilevà lesioni cerebrali chì indicanu l'esistenza di encefalite autoimmune.
E analisi di sangue ponu ancu esse fatte per determinà s'ellu ci sò anticorpi chì ponu causà stu tippu di cambiamenti. Alcuni di i principali autoanticorpi sò anti-NMDAR, anti-VGKC o anti-GlyR, per esempiu, specifici per ogni tippu di encefalite.
Inoltre, per investigà l'encefalite autoimmune, u duttore deve ancu escludere altre cause più frequenti di infiammazione cerebrale, cume infezioni virali o batteriche.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'encefalite autoimmune hè iniziatu cù unu o più di i seguenti tipi di trattamentu:
- Usu di corticosteroidi, cum'è Prednisone o Hydrocortisone, per diminuisce a risposta di u sistema immune;
- Usu di immunosupressori, cum'è Rituximab o Ciclofosfamida, per una riduzzione più putente in l'azzione di u sistema immune;
- Plasmapheresis, per filtrà u sangue è eliminà l'anticorpi in eccessu chì causanu a malatia;
- Iniezioni di immunoglobulineperchè rimpiazza u ligame di anticorpi dannosi à e cellule cerebrali;
- Eliminazione di tumuri chì pò esse a fonte di l'anticorpi chì causanu encefalite.
I medicazione ponu ancu esse necessarie per riduce i sintomi cum'è anticonvulsivanti o ansiolitici, per esempiu.
Inoltre, hè impurtante chì a persona affettata da encefalite autoimmune sia sottumessa à riabilitazione, è pò esse necessariu un trattamentu fisicu, una terapia occupazionale o un seguitu psichiatricu, per riduce i sintomi è riduce possibili sequele.
Ciò chì pò causà encefalite
A causa specifica di stu tipu d'encefalite ùn hè ancu cunnisciuta, è in parechji casi si presenta in persone sane. Si crede ancu chì l'autoanticorpi ponu esse uriginarii dopu à certi tippi d'infezioni, da batteri o virus, chì ponu purtà à a produzzione d'anticorpi inappropriati.
Tuttavia, l'encefalite autoimmune pò cumparisce ancu cum'è una di e manifestazioni di un tumore à distanza, cum'è u cancheru di pulmone o uterinu, per esempiu, chì si chjama sindrome paraneoplasticu. Dunque, in presenza di una encefalite autoimmune, hè necessariu investigà a presenza di cancheru.