Displasia di l'anca: chì hè, cumu identificà è trattamentu
Cuntenutu
- Cumu identificà a displasia
- Cumu u duttore identifica a displasia
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 1. Finu à 6 mesi di vita
- 2. Trà 6 mesi è 1 annu
- 3. Dopu avè principiatu à marchjà
- Possibili complicazioni di displasia
- Cumu prevene a displasia di l'anca
A displasia di l'anca in u zitellu, cunnisciuta ancu cum'è displasia congenita o displasia di u sviluppu di l'anca, hè un'alterazione induve u zitellu nasce cù un inseme imperfettu trà u femore è l'ossu di l'anca, chì rende l'articula più libera è causa una diminuzione di a mobilità di l'anca è alterata lunghezza di i membri.
Stu tipu di displasia hè più cumunu quandu ci sò bassi livelli di fluidu amnioticu durante a gravidanza o quandu u zitellu hè in pusizione per a maiò parte di a gravidanza. Inoltre, a pusizione chì u zitellu hè natu pò ancu interferisce cù u sviluppu di l'articulazione, essendu più frequente quandu a prima parte di u zitellu à esce durante a consegna hè u gluteu è dopu u restu di u corpu.
Siccomu pò influenzà u sviluppu di u criaturu è causà difficultà à marchjà, u diagnosticu da un pediatre deve esse fattu u più prestu pussibule, affinchì u trattamentu possa esse iniziatu è sia pussibule curà a displasia cumpletamente.
Cumu identificà a displasia
In parechji casi, a displasia di l'anca ùn causa micca segni visibili è, dunque, u più impurtante hè di tene visite regulare à u pediatra dopu a nascita, chì u duttore valuterà cù u tempu cumu si sviluppa u zitellu., Identificendu i prublemi chì ponu arrizzà si.
Tuttavia, ci sò ancu zitelli chì ponu presentà segni di displasia di l'anca, cume:
- Gambe cù lunghezze sfarente o rivolte versu l'esternu;
- Meno mobilità è flessibilità di una di e gambe, chì ponu esse osservate durante i cambiamenti di pannolinu;
- Piegatura di a pelle nantu à a coscia è u gluteu cù dimensioni assai diverse;
- Ritardu in u sviluppu di u zitellu, chì affetta u modu di seduta, strisciante o camminata.
Se a displasia hè suspettata, deve esse cumunicata à u pediatra in modu chì si possa fà una valutazione è un diagnosticu.
Cumu u duttore identifica a displasia
Ci hè qualchì test ortopedicu chì u pediatre deve fà in i primi 3 ghjorni dopu a nascita, ma questi testi devenu ancu esse ripetuti à l'8 è 15 ghjorni di cunsultazione di nascita è includenu:
- Test di Barlow, in quale u duttore tene e zampe di u criaturu inseme è piegate è presse in a direzzione da cima à fondu;
- Test Ortolani, induve u duttore tene e gambe di u zitellu è verifica l'amplitudine di u muvimentu d'apertura di l'anca. U duttore pò ghjunghje à a cunclusione chì u fitu di l'anca ùn hè perfettu se si sente una crepa durante a prova o si sente un rimbalzu in l'articulu;
- Test Galeazzi, induve u duttore mette u zitellu cù e so gambe piegate è i so pedi appughjati nantu à u tavulinu di l'esame, mostrendu a differenza di altezza di u ghjinochju.
Queste prove sò effettuate finu à chì u zitellu sia 3 mesi, dopu à quella età i sintomi osservati da u duttore chì ponu indicà displasia di l'anca sò ritardati u sviluppu di u zitellu per sedersi, striscia o camminà, difficoltà di u zitellu à marchjà, menu flessibilità di u gamba affettata o differenza di lunghezza di a gamba se solu una sola parte di l'anca hè influenzata.
Per cunfirmà a diagnosi di displasia di l'anca, u duttore pò urdinà testi di imaging cum'è ultrasuoni per i zitelli sottu à 6 mesi di età è i raggi X per i zitelli è i zitelli maiò.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a displasia congenita di l'anca pò esse fattu cù un tippu speciale di brace, aduprendu un cast da u pettu à i pedi o chirurgia, è deve sempre esse guidatu da u pediatra.
Di solitu, u trattamentu hè sceltu secondu l'età di u zitellu:
1. Finu à 6 mesi di vita
Quandu a displasia hè scuperta pocu dopu a nascita, a prima scelta di trattamentu hè u parentesi Pavlik chì si attacca à e gambe è u pettu di u zitellu è pò esse adupratu da 6 à 12 settimane, secondu l'età di u zitellu è a gravità di a malatia. Cù questu rinforzu a gamba di u zitellu hè sempre piegata è aperta, chì sta pusizione hè ideale per chì l'articulazione di l'anca si sviluppi nurmalmente.
Dopu à 2 à 3 settimane di piazzamentu di stu rinforzu, u zitellu deve esse riesaminatu per chì u duttore possi vede se l'articulazione hè pusiziunata currettamente. In casu negativu, a bretella hè rimossa è u gessu hè piazzatu, ma se l'articulazione hè pusiziunata currettamente, a bretella deve esse mantenuta finu chì u zitellu ùn abbia più un cambiamentu in l'anca, chì pò accade in 1 mese o ancu 4 mesi.
Questi bretelle devenu esse mantenute per tutta a ghjurnata è tutta a notte, pudendu esse rimossi solu per bagnà u zitellu è devenu esse messi torna subitu dopu. L'usu di e parentesi Pavlik ùn face micca dulore è u zitellu si ne abituisce in pochi ghjorni, dunque ùn hè micca necessariu di caccià u parentesi se pensate chì u zitellu sia irritatu o pienghje.
2. Trà 6 mesi è 1 annu
Quandu a displasia hè scuperta solu quandu u zitellu hà più di 6 mesi, u trattamentu pò esse fattu ponendu manualmente l'articulazione in u locu da l'ortopedista è aduprendu u gessu immediatamente dopu per mantene u pusizionamentu currettu di l'articulazione.
U gesso deve esse cunservatu da 2 à 3 mesi è allora hè necessariu aduprà un altru dispositivu, cum'è Milgram, per altri 2 à 3 mesi. Dopu stu periodu, u zitellu deve esse rivalutatu per verificà chì u sviluppu accade currettamente. Se no, u duttore pò cunsiglià una cirurgia.
3. Dopu avè principiatu à marchjà
Quandu u diagnosticu hè fattu dopu, dopu chì u zitellu hà cuminciatu à camminà, u trattamentu hè generalmente fattu cù chirurgia. Questu hè chì l'usu di u gessu è di i parentesi Pavlik ùn hè micca efficace dopu u primu annu di età.
U diagnosticu dopu questa età hè tardu è ciò chì chjama l'attenzione di i genitori hè chì u zitellu cammina cù un zoppu, cammina solu nantu à a punta di i diti o ùn li piace micca aduprà una di e gambe. A cunferma hè fatta da raggi X, risonanza magnetica o ultrasuoni chì mostranu cambiamenti in u pusizionamentu di u femore in l'anca.
Possibili complicazioni di displasia
Quandu a displasia hè scuperta tardi, mesi o anni dopu a nascita, ci hè u risicu di cumplicazioni è u più cumunu hè chì una ghjamba diventa più corta chè l'altra, ciò chì face chì u zitellu sfrancessi sempre, rendendu necessariu indossà scarpe fatte à misura per pruvà per adattà l'altezza di e duie gambe.
Inoltre, u zitellu pò sviluppà l'artrosi di u fiancu mentre hè ghjovanu, scoliosi in a spina dorsale è soffre di dolore à e gambe, l'anca è a schiena, in più di avè à marchjà cù l'aiutu di stampelle, chì necessitanu fisioterapia per lunghi periodi.
Cumu prevene a displasia di l'anca
A maiò parte di i casi di displasia di l'anca ùn ponu micca esse evitati, tuttavia, per riduce u risicu dopu a nascita, si deve evità di mette assai vestiti per i zitelli chì impediscenu u so muvimentu, ùn u lascianu troppu longu arricciatu, cù e so gambe tese o pressate l'una contro l'altra , cumu pò influenzà u sviluppu di l'anca.
Inoltre, osservà i muvimenti è verificà se u zitellu hè capace di move i fianchi è i ghjinochji pò aiutà à rilevà cambiamenti chì devenu esse cumunicati à u pediatra per u diagnosticu è inizià u trattamentu più adattu per evità cumplicazioni.