Encefalite virale: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
L'encefalite virale hè una infezzione di u sistema nervosu centrale chì provoca infiammazione di u cervellu è affetta principalmente i zitelli è i zitelli, ma pò accadere ancu in adulti cù sistemi immunitari indeboliti.
Stu tippu d'infezzione pò esse una complicazione di l'infezzione da virus relativamente cumuni, cum'è l'herpes simplex, l'adenovirus o u citomegalovirus, chì si sviluppanu in eccessu per via di u sistema immunitariu indebolitu, è chì ponu influenzà u cervellu, causendu sintomi cum'è mal di testa assai gravi. , frebba è attacchi.
L'encefalite virale hè curabile, ma u trattamentu deve esse iniziatu rapidamente per prevene l'apparizione di sequelle per via di danni causati da l'infiammazione in u cervellu. Cusì, in casu di suspettu o di peghju di infezioni esistenti hè sempre cunsigliatu d'andà à l'uspidale per valutà a situazione.
Principali sintomi
I primi sintomi di l'encefalite virale sò e cunsequenze di una infezione virale, cum'è un freddo o gastroenterite, cume u mal di testa, a febbre è u vomitu, chì cù u tempu evolve è provoca lesioni cerebrali chì portanu à l'apparizione di sintomi più gravi cum'è:
- Svenimentu;
- Cunfusione è agitazione;
- Cunvulsioni;
- Paralisi o debule musculare;
- Perda di memoria;
- Rigidità di u collu è di u spinu;
- Sensibilità estrema à a luce.
I sintomi di l'encefalite virale ùn sò micca sempre specifiche à l'infezzione, essendu cunfunditi cù altre malatie cume a meningite o u raffreddore. L'infezzione hè diagnosticata per mezu di test di sangue è di liquidi cerebrospinali, electroencefalogramma (EEG), risonanza magnetica o tomografia computerizzata, o biopsia cerebrale.
L'encefalite virale hè contagiosa?
L'encefalite virale stessa ùn hè micca contagiosa, tuttavia, in quantu hè una complicazione di una infezione da virus, hè pussibule chì u virus à a so origine pò esse trasmessu per cuntattu cù secrezioni respiratorie, cum'è tosse o starnutimenti, da una persona infectata o da u l'usu di utensili contaminati, cum'è forche, cultelli o bichjeri, per esempiu.
In questu casu, hè cumunu per a persona chì cattura u virus sviluppà a malattia è micca a complicazione, chì hè l'encefalite virale.
Cumu hè fattu u trattamentu
L'obiettivu principale di u trattamentu hè di aiutà u corpu à luttà contr'à l'infezioni è allevia i sintomi. Dunque, u riposu, l'alimentu è l'assunzione di fluidi sò di primura per curà a malatia.
Inoltre, u duttore pò ancu indicà rimedii per alleviare i sintomi cum'è:
- Paracetamol o Dipyrone: diminuisce a frebba è allevia u mal di testa;
- Anticonvulsivanti, cum'è Carbamazepine o Fenitoina: impediscenu l'apparizione di crisi;
- Corticosteroidi, cum'è Dexamethasone: luttà contr'à l'infiammazione di u cervellu allevendu i sintomi.
In casu di virus da herpes o di infezioni da citomegalovirus, u duttore pò ancu prescrivere antivirali, cum'è Acyclovir o Foscarnet, per eliminà i virus più rapidamente, chì queste infezioni ponu causà gravi danni cerebrali.
In i casi i più gravi, in i quali ci hè una perdita di cuscenza o chì a persona ùn pò micca respirà sola, pò esse necessariu esse ingressu à l'uspidale per esse trattatu cù medicazione direttamente in a vena è avè un sustegnu respiratoriu, per esempiu.
Possibile sequelae
E sequenze più frequenti di encefalite virali sò:
- Paralisi musculare;
- Problemi di memoria è d'amparera;
- Difficultà di parlà è di sente;
- Cambiamenti visuale;
- Epilessia;
- Muvimenti muscularii involuntarii.
Queste sequelie di solitu cumpariscenu solu quandu l'infezzione dura per un bellu pezzu è u trattamentu ùn hà micca avutu i risultati previsti.