Rischi di endometriosi in gravidanza è chì fà
Cuntenutu
L'endometriosi in gravidanza hè una situazione chì pò interferisce direttamente cù u sviluppu di a gravidanza, soprattuttu quandu hè diagnosticatu da u duttore chì hè una endometriosi profonda. Cusì, hè impurtante chì e donne incinte chì anu endometriosi sianu rigularmente monitorate da u duttore per prevene cumplicazioni. Alcune di e ricchezze di l'endometriosi in gravidanza sò:
- Aumentata probabilità di aborto spontaneu;
- Nascita prematura;
- Risicu aumentatu di rumpitura di e vene chì irriganu l'utru;
- Possibilità di complicazioni relative à a placenta;
- Risicu più altu di eclampsia;
- Bisognu una cesareana;
- Aumentata probabilità di gravidanza ectopica, chì hè quandu a gravidanza accade fora di l'utru.
L'endometriosi hè una cundizione in a quale u tessutu chì riveste l'utru, chjamatu endometriu, cresce in altrò in l'addome, cum'è l'ovari, a vescica o l'intestinu, generendu sintomi cum'è u dolore pelvicu intensu, a menstruazione assai pesante è, in certi casi, a sterilità. Amparate più nantu à l'endometriosi.
Cosa da fà
Hè impurtante chì a donna sia cuntrullata di modu regulare da u duttore, chì cusì hè pussibule per u duttore verificà i risichi è, cusì, pò indicà u megliu trattamentu. In a maiò parte di i casi, ùn hè necessariu un trattamentu specificu, cù sintomi chì migliuranu, in certi casi, à a fine di a gravidanza. A chirurgia per l'endometriosi hè indicata solu quandu ci hè un risicu di morte per a mamma o u zitellu.
Ancu se alcuni casi a donna migliora i so sintomi durante a gravidanza, altri ponu sperimentà un peghju di i sintomi in particulare durante i primi mesi.
Migliurà i sintomi
Ùn si cunnosce micca certamente ciò chì causa sta migliuranza, ma si crede chì l'effetti benefichi sianu duvuti à l'alti livelli di progesterone chì si producenu durante a gravidanza, chì cuntribuisce à a riduzzione di a crescita è u sviluppu di e lesioni di l'endometriosi, fendu li menu attivu. L'effetti benifichi ponu ancu esse ligati à l'assenza di menstruazione durante u periodu di gestazione.
Per e donne chì sperimentanu miglioramenti in l'endometriosi durante a gravidanza, hè bè di sapè chì questi effetti benefichi sò solu temporanei, è chì i sintomi di l'endometriosi ponu rientre dopu a gravidanza. Tuttavia, durante l'allattamentu, i sintomi ponu ancu diminuì, perchè inibisce a liberazione di estrogeni da l'ovari, supprimendu cusì l'ovulazione è a crescita è u sviluppu di l'endometriosi.
Aggravamentu di i sintomi
D'altra parte, u peghju di i sintomi in i primi mesi pò esse dovutu à a rapida crescita di l'utru, chì pò causà e lesioni tissutali à stringe, o à alti livelli di estrogeni, chì ponu ancu peghju i sintomi.
L'endometriosi rende a gravidanza difficiule?
In certi casi, l'endometriosi pò rende a gravidanza difficiule, soprattuttu quandu u tessutu endometriale si attacca à i tubi è impedisce u passaghju di l'ovu maturu à l'utru, impedendu a cuncezzione. Tuttavia, ci sò raporti di parechje donne chì anu sappiutu cuncepisce naturalmente ancu se avianu endometriosi, chì i so ovari è i so tubi ùn eranu micca affettati da a malattia è a so fertilità era cunservata.
Tuttavia, alcune donne chì soffrenu di endometriosi anu bisognu di stimulà l'ovulazione cù trattamenti per esse incinta. Vede più infurmazioni nantu à a gravidanza di endometriosi.