Cunnisciate a malatia di l'Omu d'Arburu
Cuntenutu
A malatia di l'omu à l'arburu hè l'epidermodisplasia verruciforme, una malattia causata da un tipu di virus HPV chì face chì una persona abbia numerose verruche sparse in tuttu u corpu, chì sò cusì grandi è deformi chì facenu chì e mani è i pedi parenu tronchi.
L'epidermodisplasia Verruciforme hè rara ma tocca gravemente a pelle. Sta malatia hè causata da a prisenza di u virus HPV è dinò cambiamenti in u sistema immunitariu chì permette à sti virus di circulà liberamente in tuttu u corpu, purtendu à a furmazione di una grande quantità di verruche in tuttu u corpu.
E regioni affettate da queste verruche sò assai sensibili à a luce solare è alcune ponu trasformassi in cancru. Cusì, a stessa persona pò avè verruche nantu à parechje regioni di u corpu, ma micca tutte seranu relative à u cancheru.
Sintomi è Diagnosi
I sintomi di l'epidermodisplasia verruciforme ponu cumincià pocu dopu a nascita, ma di solitu apparisce trà 5 è 12 anni. Sò:
- Verruche scure, chì sò inizialmente piatte ma cumincianu à cresce è si multiplichenu rapidamente;
- Cù esposizione à u sole, ci pò esse pruritu è una sensazione di brusgiu in e verruche.
Queste verruche influenzanu in particulare a faccia, e mani è i pedi, è ùn sò micca presenti nant'à u scalp, nè nant'à e mucose cum'è a bocca è e regioni genitali.
Ancu s'ellu ùn hè micca una malattia chì passa da babbu à figliolu, ci ponu esse fratelli cù a stessa malattia è ci hè una pussibilità più grande chì a coppia averà un figliolu cù sta malattia quandu ci hè un matrimoniu consanguinu, vale à dì quandu ci hè un matrimoniu trà fratelli, trà genitori è figlioli o trà primi cugini.
Trattamenti è Guarigione
U trattamentu di l'epidermodysplasia verruciforme deve esse indicatu da u dermatologu è pò varià da una persona à l'altra. I medicinali ponu esse prescritti per rinfurzà u sistema immunitariu è chirurgie ponu esse effettuate per eliminà e verruche.
Tuttavia, nisun trattamentu hè definitivu è e verruche ponu cuntinuvà à cumparisce è aumentà di dimensione, richiedendu chì e chirurgie sianu rimosse almenu duie volte à l'annu. Se u paziente ùn faci micca trattamentu, e verruche ponu sviluppà tantu chì ponu impedisce à a persona di manghjà è di fà a so propria igiene.
Alcuni rimedii chì ponu esse indicati sò l'acidu Salicylic, l'acidu Retinoic, Levamisol, Thuya CH30, Acitretina è Interferon. Quandu, in più di e verruche, a persona hà u cancheru, l'oncologu pò raccomandà a chimioterapia per cuntrullà a malattia, impedendu ch'ella aggravi è chì u cancheru si spanni in altre zone di u corpu.