Cosa hè Rubella è 7 altri dubbi cumuni
Cuntenutu
- 1. Chì sò i sintomi di a malatia?
- 2. Chì testi cunfermanu a rosella?
- 3. Chì causa a rosella?
- 4. A rosolia in gravidanza hè seria?
- 5. Cumu si pò prevene a rosolia?
- 6. Cumu si face u trattamentu?
- 7. U vaccinu contra a rosella face male?
A rubéola hè una malattia altamente contagiosa chì si piglia in l'aria è hè causata da un virus di u genaru Rubivirus. Sta malattia si manifesta per mezu di sintomi cum'è piccule macchie rosse nantu à a pelle circundata da un rossu rossu, sparse in tuttu u corpu, è a frebba.
U so trattamentu hè solu per cuntrullà i sintomi, è nurmalmente, sta malatia ùn hà micca cumplicazioni gravi. Tuttavia, a contaminazione di a rosolia durante a gravidanza pò esse seria è, dunque, se a donna ùn hà mai avutu cuntattu cù a malattia o ùn hà mai avutu u vaccinu contr'à a malattia, duverebbe piglià a vaccinazione prima di stà incinta.
1. Chì sò i sintomi di a malatia?
A rosella hè più cumuna à a fine di l'inguernu è à l'iniziu di a primavera è di solitu si manifesta per mezu di i seguenti segni è sintomi:
- Febbra finu à 38º C;
- Macchie rosse chì apparsu inizialmente nantu à a faccia è daretu à l'arechja è poi continuanu versu i pedi, per circa 3 ghjorni;
- Mal di testa;
- Dolore musculare;
- Difficultà à ingujata;
- Nasu Stuffy;
- Lingue gonfie in particulare in u collu;
- Ochji rossi.
A rubèola pò influenzà i zitelli è l'adulti è ancu se pò esse cunsiderata una malattia di a zitiddina, ùn hè micca cumunu per i zitelli di menu di 4 anni d'avè a malatia.
2. Chì testi cunfermanu a rosella?
U duttore pò ghjunghje à u diagnosticu di rubella dopu avè osservatu i sintomi è pruvatu a malattia per mezu di un test di sangue specificu chì identifica a presenza di l'anticorpi IgG è IgM.
Generalmente quandu avete anticorpi IgM significa chì avete l'infezione, mentre a presenza di anticorpi IgG hè più cumuna in quelli chì anu avutu a malattia in u passatu o in quelli chì sò vaccinati.
3. Chì causa a rosella?
L'agente etiologicu di a rubèola hè un virus di u tippu Rubivirus chì si trasmette facilmente da persona à persona per mezu di piccule goccioline di saliva, chì ponu finisce per esse distribuite in l'ambiente quandu qualchissia infettatu da a malatia starnutisce, tossisce o parla, per esempiu.
Di solitu, a persona cù a rosolia pò trasmette a malatia per circa 2 settimane o finu à chì i sintomi nantu à a pelle sparisce cumpletamente.
4. A rosolia in gravidanza hè seria?
Ancu se a rubèola hè una malattia relativamente cumuna è simplice in a zitiddina, quandu si pone durante a gravidanza pò causà malformazioni in u zitellu, soprattuttu se a donna incinta hà u cuntattu cù u virus in i primi 3 mesi.
Alcune di e cumplicazioni più cumuni chì ponu sorgere da a rosolia durante a gravidanza includenu autismu, sordità, cecità o microcefalia, per esempiu. Vede altre cumplicazioni pussibuli è cumu si prutegge da a rubella durante a gravidanza.
Cusì, hè megliu per tutte e donne d'avè una vaccinazione durante a zitellina o, almenu, 1 mese prima di stà incinta, per esse prutetti contr'à u virus.
5. Cumu si pò prevene a rosolia?
U megliu modu per prevene a rubèola hè di piglià u triple vaccinu virale chì prutege da u morbellu, a varicella è a rosella, ancu in a zitellina. Di solitu u vaccinu hè aplicatu à i zitelli di 15 mesi, chì necessitanu una dosa di rinfurzamentu trà 4 è 6 anni.
Qualchissia chì ùn hà micca avutu sta vaccinazione o u so rinfurzatore in a zitellina pò piglià in ogni stadiu, eccettu u periodu di gravidanza perchè sta vaccinazione pò purtà à abortu spontaniu o malformazioni in u zitellu.
6. Cumu si face u trattamentu?
Cum'è a rosella hè una malattia chì di solitu ùn hà micca implicazioni gravi, u so trattamentu cunsiste à alleviare i sintomi, dunque si consiglia di piglià analgesici è di cuntrullà a frebba, cum'è Paracetamol è Dipyrone, prescritti da u duttore. Inoltre, hè impurtante riposà è beie assai liquidi per evità a disidratazione è per facilità l'eliminazione di u virus da u corpu.
E cumplicazioni relative à a rubèola ùn sò micca frequenti, ma ponu accade in e persone chì anu un sistema immunitariu indebulitu, chì pò accade quandu si sottupone trattamentu per u SIDA, u cancheru o dopu avè ricevutu un trapianto. Queste complicazioni ponu esse dolore articulare, causatu da artrite è encefalite. Vede altre complicazioni di rubella.
7. U vaccinu contra a rosella face male?
U vaccinu contra a rosella hè assai sicuru, basta ch'ellu sia amministratu currettamente, aiutendu à prutege contra a malatia, ancu sì u virus vene in cuntattu cù l'organisimu. Tuttavia, stu vaccinu pò esse periculosu s'ellu hè amministratu durante a gravidanza, in particulare durante u primu trimestru, chì u virus prisente in u vaccinu, ancu s'ellu hè attenuatu, pò purtà à malformazioni in u zitellu. In tutti l'altri casi, u vaccinu hè relativamente sicuru è deve esse amministratu.
Vede quandu ùn duverebbe micca piglià u vaccinu contra a rosolia.