Epiglottite: Sintomi, Cause è Trattamentu
Cuntenutu
- Chì sò i segni è i sintomi
- Cause pussibili
- Trasmissione di epiglottite
- Chì ghjè u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
L'epiglottite hè una grave infiammazione causata da un'infezzione di l'epiglottide, chì hè a valvula chì impedisce u fluidu di passà da a gola à i pulmoni.
L'epiglottite apparisce di solitu in i zitelli di 2 à 7 anni perchè u sistema immunitariu ùn hè micca sviluppatu cumpletamente, ma pò cumparisce ancu in adulti cun AIDS, per esempiu.
L'epiglottite hè una malattia rapida chì pò causà ostruzione di e vie aeree, purtendu à cumplicazioni assai gravi, cum'è arrestu respiratoriu, quandu ùn hè micca trattata. U trattamentu richiede l'uspitalisazione, perchè pò esse necessariu riceve ossigenu attraversu un tubu postu in a gola è antibiotici per a vena.
Chì sò i segni è i sintomi
I sintomi di epiglottite sò generalmente:
- Mal di gola;
- Difficultà à ingujata;
- Febbra sopra à 38ºC;
- Ronca;
- Saliva eccessiva in bocca;
- Difficultà à respirà;
- Ansietà;
- Respirazione sibilante.
In i casi di epiglottite acuta, a persona tende à inclinassi in avanti, mentre stende u collu in daretu, in un tentativu di facilità a respirazione.
Cause pussibili
E cause di l'epiglottite ponu esse una influenza mal curata, soffocata nantu à un oggettu, infezioni respiratorie cume pneumonia, mal di gola è brusgiature di gola.
In adulti, e cause più cumuni di epiglottite sò u trattamentu di u cancheru cù chimioterapia è radioterapia o inalazione di droghe.
Trasmissione di epiglottite
A trasmissione di epiglottite si face per via di cuntattu direttu cù a saliva di l'individuu toccu, per mezu di starnutisce, tossisce, basgià è scambià di cuverti, per esempiu. Dunque, i pazienti infettati duveranu purtà una maschera è evità u scambiu d'oggetti chì sò in cuntattu cù a saliva.
A prevenzione di l'epiglottite pò esse fatta cù u vaccinu contra Haemophilus influenzae tippu b (Hib), chì hè u principale agente etiologicu di l'epiglottite, è a prima dose deve esse presa à 2 mesi di età.
Chì ghjè u diagnosticu
Quandu u duttore suspetta epiglottite, unu deve assicurà immediatamente chì a persona sia capace di respirà. Una volta stabilizzata, a persona pò avè una analisi di a gola, una radiografia, un campione di a gola da analizzare è analisi di sangue.
Cumu hè fattu u trattamentu
L'epiglottite hè curabile è u trattamentu cunsiste à internà l'individuu, per riceve ossigenu attraversu un tubu postu in a gola è per chì a so respirazione sia cuntrullata cù e so proprie macchine.
Inoltre, u trattamentu include ancu iniezione attraversu a vena di antibiotici, cum'è Ampicillina, Amoxicillina o Ceftriaxone, finu à chì l'infezione si calma. Dopu à 3 ghjorni, a persona pò generalmente vultà in casa, ma hà bisognu di piglià a medicazione urale indicata da u duttore finu à 14 ghjorni.