Eritromelalgia: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
- Tipi di eritromelalgia è cause possibili
- 1. Eritromelalgia primaria
- 2. Eritromelalgia secundaria
- Chì sò i sintomi
- Cumu hè fattu u trattamentu
L'eritromelalgia, cunnisciuta ancu cù a malattia di Mitchell, hè una malattia vascolare assai rara, chì hè caratterizata da un gonfiore di l'estremità, essendu più cumuni di cumparisce nantu à i pedi è e gambe, causendu dolore, rossi, pruriti, ipertermia è brusgiature.
L'apparizione di sta malatia pò esse ligata à fattori genetichi o esse causata da altre malatie, cum'è malatie autoimmune o mieloproliferative, o da esposizione à sustanzi tossichi.
L'eritromelalgia ùn hà cure, ma i sintomi ponu esse alleviati cù l'applicazione di cumpresse fredde è l'elevazione di i membri. Inoltre, hè assai impurtante di trattà a causa radicale, per riduce a frequenza di e crisi.
Tipi di eritromelalgia è cause possibili
L'eritromelalgia pò esse classificata secondu e cause radiche:
1. Eritromelalgia primaria
L'eritromelalgia primaria hà una causa genetica, per via di l'apparizione di una mutazione in u genu SCN9, o hè spessu scunnisciuta, è hè più cumuna in i zitelli è l'adulescenti, i sintomi più cumuni sò l'apparizione di flare-ups, rossi, dolore, prurite è brusgiante in e mani, i pedi è e gambe, chì pò durà solu pochi minuti à ghjorni.
2. Eritromelalgia secundaria
L'eritromelalgia secundaria hè assuciata à altre malatie, più specificamente malatie autoimmune, cum'è u diabete è u lupus, o malatie mieloproliferative, ipertensione o certe malatie vascolari, è per via di l'esposizione di sustanzi tossichi, cum'è u mercuriu o l'arsenicu, per esempiu, o l'usu di certi medicazione chì bluccanu i canali di calciu, cum'è verapamil o nifedipina.
L'eritromelalgia secondaria hè più cumuna in adulti è i sintomi sò generalmente scatenati da e crisi di e malatie chì a causanu.
Inoltre, l'esposizione à u calore, l'eserciziu fisicu, a gravità è l'usu di calzini è guanti sò fattori chì ponu attivà sintomi o intensificà l'incomodità.
Chì sò i sintomi
I sintomi chì ponu esse causati da eritromelalgia si presentanu principalmente in i pedi è e gambe è menu spessu in e mani, u più cumunu hè u dolore, gonfiore, rossu, prurito, ipertermia è brusgiatura.
Cumu hè fattu u trattamentu
Cum'è l'eritromelalgia ùn hà cure, u trattamentu cunsiste à alleviare i sintomi è pò esse fattu allevendu i sintomi, cume elevà i membri è applicà compresse fredde à e mani, i pedi è e gambe, per riduce u calore.
Inoltre, hè assai impurtante di focalizà u trattamentu nantu à a malattia chì causa l'eritromelalgia, postu chì se hè cuntrullata, l'attacchi saranu menu frequenti.