Scuprite chì sò i sbagli alimentari più cumuni chì danneghjanu a vostra salute
Cuntenutu
- 1. Saltate i pasti
- 2. Esagerà e carni
- 3. Bevi soda
- 4. Cunsuma poche fibre
- 5. Ùn leghje micca l'etichetta di l'alimentu
- Errori dietetichi più cumuni di l'anziani
I sbagli dietetichi i più cumuni vanu troppu longu senza manghjà, cunsumendu troppu carne è bibite, manghjendu troppu poche fibre è micca leghjendu l'etichette di l'alimentu. Queste povere abitudini alimentari aumentanu u risicu di malatie cum'è obesità, diabete, pressione alta, malatie cardiache è cancru, ma ci sò strategie chì ponu aiutà à prevene sti cambiamenti.
Avè una dieta sana è equilibrata aiuta à cuntrullà u pesu è à migliurà u metabolismu di u corpu, riducendu a produzzione di grassu è di radicali liberi, chì sò e principale sostanze chì causanu malatie è invecchiamentu prematuru.
1. Saltate i pasti
Andà troppu longu senza manghjà hè unu di i sbagli dietetichi i più cumuni chì cuntribuisce u più à l'aumentu di pesu. Parechje persone dicenu chì ùn anu micca u tempu o chì, se manghjanu, anu sempre da ingrassà, ma fà spuntini trà i pasti principali hè di primura per u bon funziunamentu di u corpu è per evità di ingrassà.
L'intestinu di saltà i pasti spessu si prepara per assorbe u più nutrienti pussibule, mentre u restu di u corpu principia à cunservà l'energia. U risultatu finale hè chì menu calorie sò spese per tutta a ghjurnata, è quandu una persona eccede un pastu, finisce per salvà calorie in più più facilmente.
Cumu risolve: Manghjà ogni 3-4 ore aiuta à cuntrullà u glucosiu in sangue, evità l'alimentu eccessivu in i grandi pasti è mantene un altu metabolismu in u corpu.
2. Esagerà e carni
Manghjà assai carne hè un abitudine cumunu chì porta danni à a salute cum'è l'aumentu di u colesterolu è di l'acidu uricu. E carni, in particulare e carni rosse, sò ricche di grassi è nurmalmente a so preparazione piglia ancu più grassu cum'è l'oliu è u butiru, in più di a farina di granu è l'ovu per fà pane.
Troppu carne rossa hè maleA pancetta è e carni incrustate cum'è a salsiccia è a salciccia sò e scelte peghju, perchè in più di avè più grassu è sale, sò ancu ricchi in cunservatori, tinture è esaltatori di sapori, additivi chì sò tossichi per u corpu è ponu irrità l'intestinu.
Cumu risolve: preferite carni bianche è pesci, è manghjate circa 120 g di carne per pastu, chì currisponde à a dimensione di a to palma.
3. Bevi soda
E bibite sò bevande ricche in frutosiu, un tippu di zuccheru chì aumenta u risicu di resistenza à l'insulina è di diabete. Sò ancu ricchi in acidi chì demineralizanu l'esmalte di i denti, favurendu l'apparizione di carie, è in gasi chì causanu u dolore addominale, gasi intestinali è gastrite.
Inoltre, queste bevande cuntenenu sodiu è caffeina, chì provoca cambiamenti di pressione sanguigna è ritenzione di fluidi. Vede l'altru male di e bibite analcoliche in: A bibita analcolica hè male
Cumu risolve: preferite e bevande naturali cum'è suchji senza zuccheru, tè, acqua è acqua di coccu.
4. Cunsuma poche fibre
E fibre sò prisente principalmente in frutti, ligumi, sementi è cibi interi, ma sti cibi sò stati rimpiazzati da prudutti industrializati ricchi di carboidrati, sale è grassi, cume spuntini imballati è crackers ripieni.
Una dieta bassa in fibre aumenta a sensazione di fame, favurisce a stinimentu è aumenta u risicu di malatie cum'è u cancheru di u colon. Inoltre, quelli chì cunsumanu poche fibre anu ancu una dieta bassa in vitamine è minerali essenziali per a prevenzione di malatie cum'è u cancheru è l'invichimentu prematuru. Vede chì cibi sò ricchi di fibra.
Cumu risolve: manghjate almenu 3 frutti à ghjornu, mettite insalata in i piatti principali è preferite alimenti sani, cum'è pane è risu.
5. Ùn leghje micca l'etichetta di l'alimentu
L'alimenti industrializati sò ricchi di grassi, zucaroli è sale, postu chì questi ingredienti sò pocu costosi è aiutanu à aumentà a vita di u pruduttu. Perchè ùn leghjenu micca e etichette, a ghjente ùn cunnosce micca l'ingredienti aduprati è ùn si rendenu micca contu chì stanu manghjendu una dieta dannosa per a so salute.
Una dieta ricca in grassi, zucaroli è sale favurisce l'apparizione di malatie cum'è l'obesità, u diabete, l'ipertensione è l'aterosclerosi.
Cumu risolve: leghjite l'etichetta di l'alimentu per identificà a presenza di grassi, zuccheri è sale. Vede cumu fà scelte belle à: Cumu sapè quandu ùn cumprà micca un alimentu è Alimenti ricchi di zuccheru.
Fighjate u video seguente è amparate à corregge questi è altri errori dietetichi:
Errori dietetichi più cumuni di l'anziani
I sbagli dietetichi fatti da l'anziani sò ancu più dannosi per a salute, perchè in questa tappa di a vita u sistema immunitariu hè indebulitu è hè più faciule d'avè malatie è cumplicazioni cum'è infezioni è disidratazione, per esempiu. In generale, i principali sbagli dietetichi fatti in questa tappa di a vita sò:
- Bei poca acqua: l'anziani ùn anu più u cuntrollu di l'acqua di u corpu è ùn sentenu più sete, ghjè per quessa chì a disidratazione hè cumuna in l'anziani, chì pò causà a pelle è e labbre secche, vertigini è svenimentu.
- Saltate i pasti: per via di stanchezza o mancanza di capacità, hè cumunu per l'anziani di ùn manghjà spuntini è micca manghjà bè, ciò chì porta à perdita di pesu, debolezza musculare è un risicu aumentatu di avè malatie infettive cum'è influenza è pneumonia.
- Aggiungi troppu sale à i pasti: l'anziani sentenu menu u gustu di l'alimentu, allora tendenu à mette più sale in l'alimentu per cumpensà a mancanza di gustu, chì favurisce l'aumentu di a pressione sanguigna.
Cusì, l'anziani devenu sempre avè acqua o cibu liquidu à portata di manu, affinchì si possinu idratà per mezu di picculi sorsi tutta a ghjurnata, è devenu avè i so pasti principali è spuntini ancu quandu ùn anu fame. Anu ancu bisognu à avè erbe aromatiche à a so dispusizione per aduprà cum'è spezie di cucina, rimpiazzendu u sale, è quandu hè pussibule un adultu deve surveglie a so dieta per assicurà chì l'anziani anu una nutrizione adatta.