Erba di San Ghjuvanni: à chì ghjova è cumu aduprà
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cumu aduprà
- 1. Tè di l'erba di San Ghjuvanni
- 2. Capsule
- 3. Tintura
- Possibili effetti collaterali
- Quale ùn deve micca aduprà
L'erba di San Ghjuvanni, cunnisciuta ancu cum'è erba di San Giovanni o hypericum, hè una pianta medicinale ampiamente aduprata in medicina tradiziunale cum'è rimediu casanu per luttà contr'à a depressione lieve à moderata, è ancu i sintomi associati di ansietà è tensione musculare. Sta pianta hà parechji cumposti bioattivi cum'è iperforina, ipericina, flavonoidi, tannini, frà altri.
U nome scientificu di sta pianta hèHypericum perforatumè pò esse acquistatu in a so forma naturale, di solitu a pianta secca, in tintura o in capsule, in butteghe di alimenti salutarii, farmacie è alcuni supermercati.
Per chì ghjè
L'erba di San Giovanni hè aduprata principalmente per aiutà cù u trattamentu medicu di i sintomi di depressione, è ancu per trattà i disordini di l'ansietà è di l'umore. Questu hè perchè a pianta cuntene sostanze, cume l'ipericina è l'iperforina, chì agiscenu à u livellu di u sistema nervosu centrale, calmendu a mente è ristabilendu u normale funziunamentu di u cervellu. Per questa ragione, l'effettu di sta pianta hè spessu paragunatu à alcuni antidepressivi di farmacia.
Inoltre, l'erba di San Ghjuvanni pò ancu esse usata esternamente, in forma di cumpressa umida, per aiutà à trattà:
- Minor burns and sunburn;
- Contusioni;
- Ferite chjuse in u prucessu di guarigione;
- Sindrome di bocca ardente;
- Dolore musculare;
- Psoriasis;
- Reumatismu.
L'erba di San Giovanni pò ancu aiutà à diminuisce i sintomi di deficit d'attenzione, sindrome di fatica cronica, sindrome di l'intestinu irritabile è PMS. Hè ancu usatu popularmente per migliurà emorroidi, migraine, herpes genitale è stanchezza.
Perchè hà azzione antiossidante, l'erba di San Ghjuvanni aiuta à eliminà i radicali liberi è impedisce l'invecchiamentu prematuru di e cellule, chì pò diminuisce u risicu di cancru. Altre proprietà di sta erba includenu a so azzione antibatterica, analgésica, antifungica, antivirale, diuretica, antiinfiammatoria è anti-spasmodica.
Cumu aduprà
I modi principali per aduprà l'erba di San Giovanni sò in forma di tè, tintura o in capsule:
1. Tè di l'erba di San Ghjuvanni
Ingredienti
- 1 teaspoon (2 à 3g) di erba secca di San Giovanni;
- 250 ml d'acqua bullente.
Modu di preparazione
Mettite l'erba di San Ghjuvanni in l'acqua bullente è lasciate riposà per 5 à 10 minuti. Poi filtrà, lascia calà è beie 2 à 3 volte à ghjornu, dopu à pranzi.
Cù u tè hè ancu pussibule di creà una cumpressa umida chì pò esse aduprata esternamente per aiutà à trattà u dolore musculare è i reumatismi.
2. Capsule
A dosa cunsigliata hè 1 capsula, 3 volte à ghjornu, per u tempu determinatu da u duttore o erborista. Per i zitelli da 6 à 12 anni, a dosa deve esse 1 capsula à ghjornu è deve esse usata solu sottu à a guida di un pediatra.
Per evità prublemi gastrichi, e capsule devenu esse ingerite, preferibilmente dopu i pranzi.
In generale, i sintomi cumuni di depressione, cum'è stanchezza è tristezza, cumincianu à migliurà trà 3 à 4 settimane dopu l'iniziu di trattamentu cù e capsule.
3. Tintura
A dosa raccomandata per a tintura di l'erba di San Giovanni hè di 2 à 4 mL, 3 volte à ghjornu. Tuttavia, a dose deve esse sempre prescritta da un medicu o da un erborista.
Possibili effetti collaterali
L'erba di San Ghjuvanni hè generalmente ben tollerata, ma in certi casi, ponu apparì sintomi gastrointestinali, cume dolore di stomacu, reazioni allergiche, agitazione o sensibilità aumentata di a pelle à u sole.
Quale ùn deve micca aduprà
L'erba di San Ghjuvanni hè contraindicata per e persone cun sensibilità à a pianta, è ancu per e persone cun episodi di depressione severa.
Inoltre, sta pianta ùn deve micca esse aduprata da e donne incinte, donne chì allattanu o donne chì usanu contraccettivi orali, perchè pò alterà l'efficacità di u tablet. I zitelli di menu di 12 anni devenu ancu cunsumà l'erba di San Ghjuvanni sottu a guida di un duttore.
L'estratti fatti cù l'erba di San Ghjuvanni ponu interagisce cù alcuni medicinali, in particulare ciclosporina, tacrolimus, amprenavir, indinavir è altre droghe inibitori di proteasi, oltre à irinotecan o warfarina. A pianta deve esse ancu evitata da e persone chì utilizanu buspirone, triptani o benzodiazepine, metadone, amitriptilina, digossina, finasteride, fexofenadina, finasteride è simvastatina.
A ricaptazione di serotonina chì impedisce antidepressivi cum'è sertraline, paroxetina o nefazodone ùn deve micca esse aduprata in cunjunzione cù l'erba di San Ghjuvanni.