Eritrocitosi
Cuntenutu
- Eritrocitosi vs policitemia
- Chì causa?
- Chì sò i sintomi?
- Cumu hè diagnosticatu?
- Trattà è gestisce l'eritrocitosi
- Chì ci hè a prospettiva?
Panoramica
L'eritrocitosi hè una cundizione induve u vostru corpu face troppu globuli rossi (RBC), o eritrociti. I RBC portanu ossigenu in i vostri organi è tessuti. Avè troppu di queste cellule pò rende u vostru sangue più spessore di u normale è purtà à coaguli di sangue è altre complicazioni.
Ci hè dui tippi di eritrocitosi:
- Eritrocitosi primaria. Stu tipu hè causatu da un prublema cù e cellule in a medula ossea, induve i RBC sò prudutti. L'eritrocitosi primaria hè qualchì volta ereditata.
- Eritrocitosi secundaria. Una malattia o l'usu di certe droghe pò causà stu tippu.
Tra 44 è 57 di ogni 100.000 persone anu eritrocitosi primaria, secondu una di e condizioni. U numaru di persone cun eritrocitosi secondaria pò esse più altu, ma hè difficiule d'ottene un numeru esattu perchè ci sò tante cause pussibuli.
Eritrocitosi vs policitemia
L'eritrocitosi hè qualchì volta chjamata policitemia, ma e cundizioni sò ligeramente diverse:
- Eritrocitosi hè un aumentu di RBC in quantu à u vulume di sangue.
- Policitemiahè un aumentu di a cuncentrazione sia di RBC è emoglobina, a proteina in i globuli rossi chì porta l'ossigenu in i tessuti di u corpu.
Chì causa?
L'eritrocitosi primaria pò esse trasmessa per e famiglie. Hè causatu da una mutazione in i geni chì cuntrolanu quanti RBC facenu a vostra midula ossea. Quandu unu di questi geni hè mutatu, a vostra midula osse produrrà RBC extra, ancu quandu u vostru corpu ùn ne hà micca bisognu.
Una altra causa di eritrocitosi primaria hè a policitemia vera. Stu disordine face chì u vostru midollo osseu produci troppu RBC. U vostru sangue diventa assai spessore per via di cunsiquenza.
L'eritrocitosi secundaria hè un aumentu di eritrociti causatu da una malattia sottostante o l'usu di certi medicamenti. Cause di eritrocitosi secondaria includenu:
- fumendu
- una mancanza di ossigenu, cum'è per e malatie pulmonari o esse in alta quota
- tumuri
- medicazione cum'è steroidi è diuretici
A volte a causa di l'eritrocitosi secundaria hè scunnisciuta.
Chì sò i sintomi?
I sintomi di eritrocitosi include:
- mal di testa
- vertigini
- mancanza di fiatu
- sanguinamenti nasali
- pressione sanguigna aumentata
- visione sfocata
- pruritu
Avè troppu RBC pò ancu aumentà u risicu per i coaguli di sangue. Se un coagulu hè allughjatu in una arteria o vena, pò bluccà u flussu di sangue in organi essenziali cum'è u vostru core o u cervellu. Un bloccu in u flussu di sangue pò purtà à un infartu o un colpu.
Cumu hè diagnosticatu?
U vostru duttore cumincerà dumandendu nantu à a vostra storia medica è sintomi. Dopu faranu un esame fisicu.
E analisi di sangue ponu esse fatte per misurà u vostru conte di RBC è i livelli di eritropoietina (EPO). L'EPO hè un ormone chì i vostri rini liberanu. Aumenta a produzzione di eritrociti quandu u vostru corpu hè bassu in ossigenu.
E persone cun eritrocitosi primaria averanu un livellu EPO bassu. Quelli chì anu eritrocitosi secondaria ponu avè un altu livellu EPO.
Pudete ancu avè analisi di sangue per verificà i livelli di:
- Ematocritu. Questa hè a percentuale di RBC in u vostru sangue.
- Emoglobina. Questa hè a proteina in RBC chì porta l'ossigenu in tuttu u vostru corpu.
Un test chjamatu pulsossimetria misura a quantità di ossigenu in u sangue. Utilizza un dispositivu clip-on chì hè piazzatu annantu à u ditu. Questa prova pò dimostrà se a mancanza di ossigenu hà causatu a vostra eritrocitosi.
Se u vostru duttore pensa chì ci pò esse un prublema cù a vostra midula ossea, proberanu à pruvà una mutazione genetica chjamata JAK2. Pudete ancu avè bisognu à avè una aspirazione di midollo osseu o una biopsia. Questa prova elimina un campione di u tessutu, liquidu o entrambi da l'internu di e vostre osse. Dopu hè pruvatu in un laburatoriu per vede se a vostra midula ossea face troppu RBC.
Pudete ancu esse testatu per e mutazioni geniche chì causanu eritrocitosi.
Trattà è gestisce l'eritrocitosi
U trattamentu hà per scopu di riduce u risicu di coaguli di sangue è allevia i sintomi. Spessu implica abbassà u vostru conte RBC.
I trattamenti per l'eritrocitosi includenu:
- Flebotomia (chjamata ancu venesezione). Questa prucedura elimina una piccula quantità di sangue da u vostru corpu per abbassà u numeru di eritrociti. Puderete avè bisognu à avè stu trattamentu duie volte à settimana o più spessu finu à chì a vostra situazione sia sottu cuntrollu.
- Aspirina. Pigliate dosi basse di questu analgésicu ogni ghjornu pò aiutà à prevene i coaguli di sangue.
- Medicazione chì abbassa a produzzione RBC. Questi includenu hydroxyurea (Hydrea), busulfan (Myleran), è interferone.
Chì ci hè a prospettiva?
Spessu e cundizioni chì causanu eritrocitosi ùn ponu micca esse guarite. Senza trattamentu, l'eritrocitosi pò aumentà u vostru risicu per coaguli di sangue, attaccu di core, è colpu. Pudete ancu aumentà u vostru risicu per a leucemia è altri tippi di tumori in u sangue.
Uttene un trattamentu chì abbassa u numeru di eritrociti chì u vostru corpu produce pò riduce i sintomi è prevene complicazioni.