Scrofulosi: malatia d'origine tuberculosa
Cuntenutu
A scrofulosi, chjamata dinò tuberculosi ganglionica, hè una malattia chì si manifesta cù a furmazione di tumori duri è dulurosi in i nodi linfatichi, in particulare quelli chì si trovanu in u mentone, u collu, l'ascelle è l'inguine, per via di a presenza di Bacillus di Koch fora di i pulmoni. L'ascessi ponu apre è liberà una scarica gialla o incolore.
Sintomi di scrofulosi
I sintomi di scrofulosi sò:
- frebba
- dimagrante
- prisenza di nodi linfatichi infiammati
Cumu diagnosticà a scrofulosi
Per diagnosticà a scrofulosi, i test BAAR sò richiesti, chì consistenu in un esame chì cerca Bacilli Resistenti à l'Alcol-Acidi in secrezioni cum'è flemma o urina è cultura per identificà u Bacillus di Koch (BK) in u materiale cacciatu da u ganglione per mezu di una puntura o di una biopsia.
Avè a tuberculosi pulmonaria o extra pulmonaria pruvata prima hè ancu unu di i suggerimenti di a malatia.
Cumu trattà a scrofulosi
U trattamentu per a scrofulosi hè fattu per circa 4 mesi cù l'usu di medicinali cum'è Rifampicin, Isoniazid è Pyrazinamide, in e concentrazioni indicate da u duttore.
A "purificazione" di u sangue hè assai impurtante in u trattamentu di sta malatia dunque hè necessariu insistà nantu à u cunsumu d'alimenti purificanti cum'è u crescione, u cetriolu o ancu l'ananas.
A pratica di attività fisiche leggere deve esse incuraghjita per prumove a sudazione.
A scrofulosi tocca à l'omi in età riproduttiva in numeri maiò, in particulare purtatori di u virus HIV, AIDS chì sò contaminati da a malatia. Bacillus di Koch.