7 malatie trattate da stimulazione prufonda di u cervellu
Cuntenutu
- 1. Malatia di Parkinson
- 2. Demenza di Alzheimer
- 3. Depressione è OCD
- 4. Disturbi di u muvimentu
- 5. Epilepsia
- 6. Disturbi alimentarii
- 7. Dipendenze è dipendenze
- Prezzu di stimulazione prufonda di u cervellu
- Altri benefici
Stimulazione cerebrale profonda, cunnisciuta ancu cum'è stimolatore cerebrale o DBS, Stimulazione di u Cervellu Profondu, hè una prucedura chirurgica induve un picculu elettrodu hè impiantatu per stimulà regioni specifiche di u cervellu.
Questu elettrodu hè cunnessu à un neurostimulatore, chì hè un tipu di batteria, chì hè impiantata sottu à u cuoio capellutu o in a regione di a clavicula.
Questa cirurgia, chì hè realizata da u neurochirurgu, hà causatu migliurà in parechje malatie neurologiche, cum'è Parkinson, Alzheimer, epilepsia è alcune malatie psichiatriche, cume a depressione è u disordine Obsessivu-Compulsivu (OCD), ma hè indicatu solu per i casi in chì ùn ci era micca migliurà cù l'usu di medicazione.
E malatie principali chì ponu esse trattate sò:
1. Malatia di Parkinson
L'impulsi elettrichi di sta tecnica stimulanu e regioni in u cervellu, cum'è u nucleu subtalamicu, chì aiutanu à cuntrullà i muvimenti è à migliurà i sintomi cum'è tremore, rigidità è difficultà à marchjà, chì hè per quessa chì a malattia di Parkinson hè a malattia u più spessu trattata da chirurgia di stimolazione . cervellu prufondu.
I pazienti chì sò sottoposti à sta terapia ponu ancu prufittà di un sonnu miglioratu, a capacità di inghjuttà cibu è odore, funzioni chì sò indebolite in a malattia. Inoltre, hè pussibule diminuisce a dosa di i medicazione aduprati è evità i so effetti collaterali.
2. Demenza di Alzheimer
A chirurgia di stimolazione cerebrale profonda hè ancu stata testata è aduprata per pruvà à regressà i sintomi di Alzheimer, cume u dimenticamentu, a difficultà à pensà è u cambiamentu di comportamentu.
In i risultati iniziali, hè statu dighjà osservatu chì a malattia ferma ferma per un tempu più longu è, in alcune persone, era pussibile rimarcà a so regressione, per via di risultati megliu presentati in i testi di ragiunamentu.
3. Depressione è OCD
Sta tecnica hè dighjà stata testata per u trattamentu di a depressione severa, chì ùn migliora micca cù l'usu di droghe, psicoterapia è terapia elettroconvulsiva, è a regione di u cervellu incaricata di migliorà l'umore pò esse stimulata, chì riduce i sintomi in a maiò parte di i pazienti. anu dighjà fattu sta terapia.
In certi casi, cù questu trattamentu, hè ancu pussibule di diminuisce u cumpurtamentu compulsivu è ripetitivu chì esiste in OCD, in più di esse una prumessa di riduce u cumpurtamentu aggressivu di alcune persone.
4. Disturbi di u muvimentu
E malatie chì causanu cambiamenti di muvimentu è causanu muvimenti involuntarii, cume u tremulu essenziale è a distonia, per esempiu, anu risultati eccellenti cù una stimolazione cerebrale profonda, cume, cum'è in Parkinson, e regioni di u cervellu sò stimulate in modu chì ci sia u cuntrollu di i muvimenti, in e persone chì ùn migliuranu micca cù l'usu di medicazione.
Cusì, si pò digià rimarcà u miglioramentu di a qualità di vita di parechje persone chì anu subitu sta terapia, soprattuttu lascendu li camminà più faciule, cuntrullà a so voce è esse capaci di fà alcune attività chì ùn eranu più pussibili.
5. Epilepsia
Ancu se a regione di u cervellu affettata da l'epilepsia varieghja secondu u so tippu, hè digià statu dimustratu chì diminuisce a frequenza di crisi in e persone chì anu sottupostu a terapia, chì facilita u trattamentu è riduce e cumplicazioni di e persone chì soffrenu di malatia.
6. Disturbi alimentarii
L'impiantazione di u dispositivu neurostimulatore in a regione di u cervellu responsabile di l'appetitu, pò trattà è diminuisce l'effetti di i disordini alimentari, cum'è l'obesità, per mancanza di cuntrollu di l'appetitu, è l'anorexia, in cui a persona ferma di manghjà.
Cusì, in i casi induve ùn ci hè miglioramentu cù u trattamentu cù droghe o psicoterapia, a terapia di stimolazione profonda hè una alternativa chì prumette di aiutà in u trattamentu di queste persone.
7. Dipendenze è dipendenze
A stimolazione profonda di u cervellu pare esse una bona prumessa per u trattamentu di e persone chì sò dipendenti da i chimichi, cume droghe illecite, alcolu o sigarette, chì ponu riduce a dipendenza è prevene.
Prezzu di stimulazione prufonda di u cervellu
Questa chirurgia richiede materiale costu è una squadra medica assai specializata, chì pò costà intornu à 100 000,00 R $, secondu l'ospedale effettuatu. Alcuni casi selezziunati, quandu si riferiscenu à l'ospedali induve sta tecnica hè dispunibule, ponu esse effettuati da SUS.
Altri benefici
Sta terapia pò ancu purtà miglioramenti à a recuperazione di e persone chì anu patitu un colpu, chì ponu riduce e sequenze, alleviare u dolore crònicu è ancu aiutà in u trattamentu di u sindrome di La Tourette, in cui a persona hà tic motori è vocali incontrollabili.
In Brasile, stu tippu di chirurgia hè dispunibule solu in i grandi ospedali, in particulare in e capitale o in e grande cità, induve i centri di neurochirurgia sò dotati. Cum'è una procedura costosa è pocu dispunibile, sta terapia hè stata riservata à e persone cun malatie gravi è chì ùn rispondenu micca à u trattamentu cù droghe.